Sigurnost na cestama za motocikliste vrlo je važna jer vožnja motociklom, za razliku od one automobilom, zahtijeva balansiranje i veću kontrolu. Motociklisti su također manje vidljivi na cesti, a tijelo motocikla nudi vrlo malu zaštitu njihovim vozačima. Prema podacima MUP-a iz 2017. u Republici Hrvatskoj dogodilo se ukupno 2526 prometnih nesreća u kojima su sudjelovali vozači motocikla i mopeda što ukazuje na povećanje za 174 nesreće ili 7,4 posto. Tijekom 2017. godine poginulo je 50, odnosno 2 sudionika ili 4,2 % više u odnosu na 2016. godinu. Crne statistike sve više zahvaćaju i bicikliste, a kako bi se broj nesreća iz obje kategorije uspješno izbjegavao važno je odgovorno se ponašati u prometu.
Ponašanje u prometu
Odgovorno ponašanje u prometu znači da se prilikom vožnje trebate držati lijeve strane, a u kolonama može biti opasno pretjecati jer je to radnja koju ostali vozači ne mogu predvidjeti. U bilo kojoj situaciju potrebno je držati sigurnu udaljenost od drugih vozila, a prilikom ulaska u zavoj potrebno je postepeno usporavati. Vozači mopeda i motocikala moraju voziti s upaljenim kratkim svjetlima danju tijekom cijele godine, a u protivnom propisana je novčana kazna u iznosu od 300 kuna.
Obavezno nošenje kacige
Kako biste izbjegli nezgodu, počnite s homologiranom i pravilno pričvršćenom zaštitnom kacigom, čvrstim rukavicama, jaknom i zatvorenom obućom. Provjerite istrošenost vaših pneumatika i jesu li ispravnonapuhane. Svakako uključite i prednja svjetla, a u noćnim satima se preporučuje nositi i odjeću koja će vas istaknuti kao sudionika u prometu. Kazna za vožnju bez kacige iznosi 1000 kuna, a nošenje posebnih motociklističkih odijela nije regulirano, ali njihovo nošenje može zaštititi od vjetra i mogućih ozljeda.
Sve ugroženiji i biciklisti
U razdoblju od 2010. do 2016. godine u Hrvatskoj je smrtno stradalo 180 biciklista, a razlog tome je ujedno i nedogovorno ponašanje biciklista kao sudionika prometa. Zakon o sigurnosti prometa na cestama iz 2017. proširio je obvezu nošenja reflektirajuće odjeće na mogućnost nošenja i drugih reflektirajućih oznaka prilikom vožnje bicikla na svim cestama. To je važno, jer tako biciklisti postaju uočljivijima drugim sudionicima prometa.
Za bicikliste važno je kretati se trakom obilježenom za njih
Bicikl ne mora imati upaljena svjetla kad je zaustavljen ili parkiran u naselju uz sam rub kolnika, a prilikom pretjecanja dužan je obavijestiti druge sudionike prometa o namjeri kretanja, gdje mu ruka služi kao alternativna žmigavcima kod auta. Smjer kretanja predodređen je desnom stranom kolnika, odnosno biciklističkom stazom ili trakom uz desni rub kolnika ili ceste u smjeru kretanja. Na traci ili stazi uređenoj i obilježenoj za dvosmjerni promet bicikala njihovo kretanje predodređeno je desnom stranom trake ili staze u smjeru kretanja. Vozač bicikla dužan je kretati se obilježenim prometnim trakom koji se proteže uz desni rub kolnika, a ako trak nije obilježen, dužan je bicikl u kretanju držati što bliže desnom rubu kolnika i na tolikoj udaljenosti od njega da ne ugrožava druge sudionike u prometu i ne izlaže sebe opasnosti. Za nepridržavanje ovih pravila propisana kazna iznosi 300 kuna.
Sadržaj omogućio Centar za vozila Hrvatske