Nakon što je danas ujutro započela prva faza štrajka kojom radnici ZLZ-a zahtijevaju da se u nove ugovore koje će morati potpisati s novoosnovanom tvrtkom Međunarodna zračna luka Zagreb d.d., a koja će imati pet podružnica, prenosu materijalna prava koja im pripadaju prema kolektivnom ugovoru, oglasio se i menadžment tvrtke Međunarodna zračna luka Zagreb d.d. (MZLZ).
Njihovo priopćenje prenosimo u cjelosti:
''Koncesionar je vrlo iznenađen činjenicom da je donesena odluka o pokretanju štrajka u situaciji u kojoj su zajamčeni sigurnost radnih mjesta i kontinuitet stečenih prava za sve zaposlenike, a cijeli se proces preuzimanja i prelaska zaposlenika provodi u skladu s koncesijskim ugovorom i zakonom. Štrajk je već prvi dan uzrokovao značajnu osobnu štetu i neugodnosti putnicima, svaki dan stvara milijunske gubitke u zrakoplovnoj industriji te na kraju utječe i na predviđeni datum preuzimanja Zračne luke Zagreb.
S obzirom na to da još uvijek nije zakonski poslodavac, Koncesionar prema zakonu ne smije izravno i pojedinačno komunicirati sa svakim zaposlenikom Zračne luke Zagreb, pa je svu komunikaciju morao voditi isključivo putem za to ovlaštenih radničkih organizacija. Ovim putem Koncesionar želi istaknuti kako mu je žao što predstavnici sindikata nisu bili konstruktivniji, već su od samog početka koncesije u svojim istupima u javnosti bili nekonzistentni, iznosili su mnoge netočne ili selektivne informacije o Koncesionaru i projektu te čak zagovarali model prelaska radnika uz prethodno davanje otkaza, što je nezakonito i u suprotnosti s Koncesijskim ugovorom.
Primjenom koncesijskog ugovora zajamčena je sigurnost radnih mjesta i svih prava iz kolektivnog ugovora (poput regresa, božićnica, novčanog bona za Uskrs, isplate svih prekovremenih sati, neto iznosa četiriju prosječnih plaća prilikom odlaska u mirovinu, isplate jubilarnih nagrada, usklađivanja vrijednosti boda s porastom troškova života na godišnjoj razini i drugih pogodnosti koje se ostvaruju temeljem Kolektivnog ugovora), najmanje pet godina od dana preuzimanja. Ugovori o radu svih zaposlenika bit će automatski preneseni novom poslodavcu, Koncesionaru, temeljem čl. 133. ZOR-a, što jamči kontinuitet stečenih prava za sve zaposlenike. Svi će zaposlenici kod novog poslodavca biti zaposleni na istom ili čak boljem radnom mjestu, a u potpunosti će im biti prenesen i radni staž koji se odnosi na rad u ZLZ-u. Koncesionar naglašava da će svi radnici imati jednaka prava u tvrtki MZLZ kao i u svakoj od tvrtki-kćeri koje je MZLZ osnovao i podsjeća da je tako komunicirano od samog početka procesa preuzimanja Zračne luke Zagreb.
Organizacijska struktura radničkom vijeću već je predstavljena sredinom ove godine i o njoj se konzultiralo početkom studenog. Tvrtke Zračna luka Zagreb ugostiteljstvo d.o.o. (ZLZ-UGO) i Zračna luka Zagreb trgovina d.o.o. (ZLZ-TRG) i dosad su poslovale kao izdvojene tvrtke i na taj način će i nastaviti poslovati – kao tvrtke Catering Food & Beverages i Retail Press & Convenience. Tvrtka Security, zadužena za sigurnost, izdvojena je kao tvrtka-kći sukladno odredbama Zakona o zračnom prometu (NN 69/09 i 84/11), dok je tvrtka Ground Handling, zadužena za usluge vezane uz putnike, prtljagu, teret, prihvat i otpremu zrakoplova, izdvojena u skladu s odredbama direktive EU 96/67, na koju se Hrvatska poput svih ostalih članica obvezala ulaskom u Europsku uniju. Izdvojena je i tvrtka Operator koja je vezana uz regulaciju prema odredbama Organizacije međunarodnog civilnog zrakoplovstva (ICAO Anex 14) i Europske agencije za zrakoplovnu sigurnost (EASA). Međunarodna zračna luka Zagreb zadužena je za koordinaciju aerodromskih aktivnosti, s odjelom za ljudske resurse, odjelom za financije itd. MZLZ je nadležna za sve tvrtke-kćeri, a Zakon o radu, članak 133., kaže da ako se statusnom promjenom ili pravnim poslom na novog poslodavca prenese poduzeće, dio poduzeća, gospodarska djelatnost ili dio gospodarske djelatnosti, a koji zadržava svoju gospodarsku cjelovitost, na novog se poslodavca prenose svi ugovori o radu radnika koji rade u poduzeću ili dijelu poduzeća koji je predmet prenošenja, odnosno koji su vezani za obavljanje gospodarske djelatnosti ili dijela gospodarske djelatnosti koja je predmet prenošenja.
Svi zaposlenici Zračne luke Zagreb bit će zaposleni u 6 tvrtki. Oko stotinu će ih svakako ostati u tvrtki MZLZ, a ostali će slijedom svojih trenutnih radnih mjesta biti zaposleni u odgovarajućoj tvrtki-kćeri.
Njihov prelazak proizlazi iz čl. 133. Zakona o radu, kako je već navedeno. Koncesionar je svakom radniku koji prelazi u tvrtku-kćer čak ponudio mogućnost dodatka ugovoru kao dodatno pisano jamstvo za njegova prava (npr. da će biti zaposlen najmanje narednih pet godina). To nije obveza Koncesionara, jer je to već definirano zakonom i Koncesijskim ugovorom, ali je Koncesionar spreman i na taj način pokazati kako će svi zaposlenici Zračne luke Zagreb ubuduće biti zaštićeni svim stečenim pravima, bez obzira na to hoće li biti zaposleni u tvrtki MZLZ ili tvrtkama-kćerima.
Financijska konstrukcija za projekt je zatvorena. Vlasnički kapital u iznosu oko 100 milijuna eura su osigurale tvrtke BBI (20% udjela), ADPM (20% udjela), TAV (15% udjela), IFC (20% udjela), Viadukt (5% udjela) i novi partner u projektu, equity fond Marguerite (20% udjela). U projektu su partneri četiri banke koje su osigurale kredite u ukupnom iznosu od oko 200 milijuna eura – EIB (Europska investicijska banka), IFC (Međunarodna financijska korporacija koja je dio Svjetske banke), UniCredit/ZABA i Deutsche Bank. Od prvog su dana dioničari Koncesionara uložili velike količine vlastitog novca u projekt Zračne luke Zagreb, pokazujući tako snažan interes za razvoj ove ključne investicije u Republici Hrvatskoj. Do današnjeg dana Koncesionar je već platio 3 milijuna eura za troškove razvoja projekta. Ti se troškovi odnose na izradu građevinskih studija, poslove koje su uglavnom izvodili hrvatski dizajneri i tehnički konzultanti, kao i na usluge pravnih i financijskih savjetnika u cilju zatvaranja financijske konstrukcije od 300 milijuna eura potrebnih za financiranje izgradnje novog putničkog terminala.
Uz to, ZAIC je osigurao bankovnu garanciju na 20 milijuna eura u korist Vlade Republike Hrvatske. Garanciju je izdala jedna od najbolje rangiranih francuskih banaka, BNP Paribas. Osim nje, Koncesionar ima i garanciju na 75 milijuna eura koju su izdali dioničari Koncesionara kako bi osigurali temeljni kapital koji će biti investiran u MZLZ, čime su ponovno dokazali svoju snažnu uključenost i predanost ovom projektu.Koncesionar posjeduje građevinsku i lokacijsku dozvolu. Završena su obvezna arheološka istraživanja, što mu omogućuje da napravi potrebne pripremne radove na lokaciji. Veliki građevinski radovi će započeti odmah nakon zimskog razdoblja, odnosno u prvom kvartalu 2014. godine, ovisno o vremenskim uvjetima, a prije toga potrebno je izgraditi pristupne ceste, postaviti cijevi, platforme i zaštitnu ogradu te pripremiti područje. Novi putnički terminal primit će prve putnike 2016. godine, ali prije toga će Koncesionar napraviti različita unapređenja u postojećem terminalu, koja će se odnositi na obnavljanje, modernizaciju i daljnje investicije u prostor za domaće i međunarodne letove.''
odmah im uvesti radnu obvezu kao i "nestašnim"liječnicima....