Posljedice velike ekonomske krize, koja je posebno maha uzela u
automobilskoj industriji, došle su i do Krapinsko-zagorske
županije. Prva je tvrtka izravno pogođena svjetskom recesijom
pregradski Kostelpromet, koji radi za automobilsku industriju naslone
za glavu. Kostelpromet radi sve za izvoz i jedna je od vodećih tvrtki
iz te branše u ostvarenom prometu izvozom.
– Kriza se najviše odrazila na japanska vozila:
nissan micru i nissan note, koja se proizvode u Engleskoj. Tamo je
tvrtka stala jer nije bilo narudžaba i radnici su 14 dana bili doma.
Zbog toga i u nas nisu radile dvije od sedam linija, 40 ljudi bilo je
doma 14 dana i očekujemo nastavak proizvodnje u tom programu već
sljedeći ponedjeljak – kazao je Marijan Hohnjec, direktor
Kostelprometa.
Sve u dogovoru
Hohnjec je prije toga sve radnike upoznao sa situacijom, sve je bilo
napravljeno dogovorno i radnici su na dopustu i koristi se
preraspodjela. Zbog krize dosad nitko nije dobio otkaz. Osim za
spomenuta vozila, Kostelpromet proizvodi naslone i za vw polo i t5, kod
kojih se najmanje osjeća pad proizvodnje, zatim za mercedes A klase,
škodu, land rover i ford.
– Ne vjerujemo da je tu krizi kraj. Izradili smo strategiju
do kraja godine i preorijentirat ćemo proizvodnju na četiri dana u
tjednu. Petkom se zasad neće raditi, a to znači da će
“višak” ljudi koji se stvorio, sve
odraditi u četiri dana, dok će se peti dan pisati godišnji,
odnosno preraspodjela, koja će se naknadno odraditi – kazao
je Hohnjec.
U Kostelprometu je zbog rasta posla prošlih godina bio
veliki nedostatak radne snage i vodstvo tvrtke je putem zavoda i
medijskom kampanjom jedva uspjelo pronaći nove radnike.
Kadrovski ekipirani
Sada, kada su se kadrovski ekipirali i sredili poslovanje, kaže
direktor Hohnjec, u tvrtki ne bi željeli ostati bez tih ljudi.
– Nadam se da ne bi trebalo biti većih otpuštanja
do kraja godine. No, sve će ipak ovisiti o ponašanju krize u
svjetskoj automobilskoj industriji. Možemo jedno razdoblje zadržati
ljude na teret tvrtke, no ako procijenimo da će kriza dulje trajati,
morat ćemo i otpuštati ljude, a otpustit će se oni koji su u
Kostelprometu na određeno vrijeme, odnosno oni koji su došli
zadnji u tvrtku. No, nadamo se da do toga neće doći –
zaključio je direktor Kostelprometa M. Hohnjec.
GOSPODARSTVO Dvije od sedam Kostelprometovih proizvodnih linija dva tjedna ne rade