RIM – Štrajkaju zaposleni u željezničkom i gradskom prometu pa je ponedjeljak u Italiji bio crn za sve putnike. Istina, u gradovima su autobusi, tramvaji i podzemne željeznice vozile samo do početka radnog vremena drugih djelatnika, ali je ipak štrajk blokirao život u gradovima. Zaposleni na željeznici započeli su svoj 24-satni štrajk u nedjelju u 21 sat, a zaposleni u javnom gradskom prometu prestali su raditi u ponedjeljak ujutro.
To je treći štrajk u javnom prometu ove godine nakon onih 9. svibnja i 7. lipnja na koji su pozvale sindikalne konfederacije (CGIL, CISL, UIL i drugi sindikati) zbog toga što još nije potpisan kolektivni radni ugovor.
Istodobno su sindikati pilota talijanske zrakoplovne kompanije Alitalije najavili štrajkove koje će održati 14 puta počevši od 25. studenoga. Drugi štrajk bit će 6. prosinca, pa tri u siječnju 2009., zatim dva u veljači, tri u ožujku, dva u travnju i tri u svibnju sljedeće godine protiv nove kompanije CAI koja bi trebala preuzeti zdravi dio sadašnje Alitalije. Samostalne sindikalne organizacije pilota (Anpac, Unione Piloti, Anpav, Avia, SDL) drže da je uprava Talijanske zrakoplovne kompanije (CAI) iznevjerila dogovore o radnim ugovorima pilota.
Ministar za promet Altero Matteoli izjavio je da štrajk pilota "neće zaplašiti vladu", a Rocco Sabelli, delegirani upravitelj CAI-ja, kaže da su kriteriji za radne ugovore s pilotima utvrđeni potpisom između vlade i sindikata 31. listopada ove godine. Piloti drže da će CAI skupo stajati i talijanske porezne obveznike, a Matteoli odgovara da odluka samostalnih sindikata pilota o sazivanju štrajka nalikuje "objavi rata". CAI bi trebalo zaposliti ukupno 12.000 djelatnika, od kojih 1550 pilota, 3300 asistenata leta i 7150 djelatnika na zemlji.
Među 12.000 zaposlenih uračunati su i sadašnji zaposlenici u kompaniji Air One, kompanije koja će voditi novu Alitaliju, a CAI će imati 153 zrakoplova (uračunati i oni Air Onea) što znači 73 zrakoplova manje od zbroja zrakoplova dvije talijanske kompanije (Alitalije i Air One). Također će biti 53 pravca letenja manje od sadašnjih, odnosno točno 141 pravac će pokrivati zrakoplovi CAI-ja, koji bi trebali poletjeti već 1. prosinca. No, štrajk pilota prijeti uzletu nove kompanije.