Postoji istraživanje Eurobarometra koje pokazuje da smo u Hrvatskoj iznad svih drugih država u Europi kad se gleda koliko vjerujemo informacijama koje dobivamo kroz društvene mreže i video kanale. Taj podatak pokazuje da nismo prepoznali kvalitetu naših informativnih medija i da često idemo tražiti izvore informacija u virtualni svijet, a ne usmjeravamo se prema našim opće-informativnim medijima. Kako to raditi i zaštititi se? Tako da promislimo o izvoru informacija, da pokušamo utvrditi tko su glavni izvori koji se stavljaju u prvi plan te jesu li ti izvori vjerodostojni i možemo li ih provjeriti. Sve to možemo lakše kroz informativne medije nego kroz društvene mreže. Trebamo neprestano propitkivati upravo ta ključna pitanja jer ćemo tada puno lakše ocijeniti koji je sadržaj vjerodostojan - rekao je prof. dr. sc. Igor Kanižaj s Fakulteta političkih znanosti, potpredsjednik Društva za komunikacijsku i medijsku kulturu, na predavanju o prilikama i prijetnjanja u virtualnoj zajednici održanom u Varaždinu.
Kako prenosi Varaždinska biskupija, prof. dr. Kanižaj je poručio da u današnjem medijskom prostoru vrlo teško razlikujemo informaciju od dezinformacije.
- U tome bismo svi, zajedno s medijskim djelatnicima i profesionalcima općenito, trebali učiti kako prepoznati vjerodostojan medij te kako se snalaziti u tom kaosu u kojem nam se često čini da smo dio zajednice, a zapravo postajemo izolirani. Upravo je to naglašeno u ovoj poruci koju predstavljamo. O tome ne učimo dovoljno u našem odgojno-obrazovnom sustavu, nemamo dovoljno informacija, znanja i vještina i svima nam je potrebna edukacija koja će donijeti plod - rekao je.
Predavanje je organizirala Varaždinska biskupija u sklopu susreta biskupa Josipa Mrzljaka s medijskim djelatnicima u povodu Svjetskog dana sredstava društvene komunikacije. Tijekom predavanja predstavljeni su rezultati istraživanja koji pokazuju kako tek svako deseto dijete razgovara s bližnjima kada naiđu na uznemirujući sadržaj, navode u Varaždinskoj biskupiji. Prema EU Kids Online istraživanju, 80 posto roditelja djece u dobi od 9 do 17 godina smatra da bi u škole trebalo uvesti poseban predmet koji bi se bavio samo medijskim odgojem djece.