Tvrtki Autocesta Rijeka – Zagreb (ARZ) koncesija za upravljanje istoimenom autocestom, Krčkim mostom i autocestom Rijeka – Rupa istječe 1. ožujka 2031., no zbog moguće gradnje trećeg traka na dionici od Zagreba do Karlovca, u ARZ-u planiraju pokrenuti inicijativu za produljenje tog koncesijskog razdoblja.
Trenutačno se izrađuje Studija izvodljivosti prilagodbe infrastrukture na relaciji Zagreb – Karlovac, a taj se projekt, vrijedan 808 tisuća kuna, u 85-postotnom iznosu sufinancira iz fondova Europske unije. Studija bi trebala biti gotova početkom iduće godine i dat će konačan odgovor na pitanje hoće li se ići u gradnju trećeg traka ili ne. Kako su nam kazali u ARZ-u, jedan od argumenata za njegovu gradnju jest veliki promet na toj dionici. Prosječni godišnji dnevni promet (PGDP) iznosi 36.084 vozila, a prosječni ljetni (PLDP) čak 62.518 vozila.
Zaštita od buke
Procijenjena vrijednost investicije u treći trak jest 130 milijuna eura, no točan iznos će se, navode u ARZ-u, znati kad studija bude završena. Pri tome projekt proširenja kapaciteta dionice Zagreb – Karlovac planiraju prijaviti za sufinanciranje iz fondova EU. A o vrijednosti tog ulaganja, kao i drugih koje planiraju u ARZ-u, kao i njihovu povratu, ovisilo bi i to na koji rok bi se išlo s produljenjem koncesije.
Ti drugi projekti su postavljanje zidova za zaštitu od buke u dužini 187 kilometara, za što će trebati, procjenjuje se, 300 milijuna kuna. Gradnja čvora Novigrad procijenjena je pak na 109,4 milijuna kuna, čvora Trinajstići na 35 milijuna, a čvora Matulji na 13,6 milijuna kuna.
Sanacija vijadukata
U ARZ-u ističu i da su pojačali izvanredno održavanje pa je vrijednost tih radova dosegnula 90 milijuna kuna godišnje, a ove godine planiraju ugovoriti i sanaciju vijadukata Bukovo, Zalesina, Golubnjak, Zečeve Drage i Kikovice te Krčkog mosta u ukupnoj procijenjenoj vrijednosti od 124,6 milijuna kuna.
Zbog planiranih investicija, kažu u ARZ-u, do 2031. tvrtka neće moći otplatiti sve novonastale kreditne obveze. Napominju i da je ARZ-u dana koncesija na 32 godine, a da je razdoblje gradnje trajalo 10-ak godina dok je uobičajen vijek cesta danih u koncesiju i povrat uloženog 40 godina.
Prema računici koju su napravili u ARZ-u, tvrtka bi u slučaju produljenja koncesije mogla nakon 2031. početi plaćati koncesijsku naknadu.
Trenutačni dug ARZ-a iznosi 707 milijuna eura, a tvrtka ostvari prihode od cestarine i potkoncesijske naknade u iznosu od 100 milijuna eura godišnje.
Usko grlo su naplatne kućice. Da ima i 5 traka u jednom smjeru opet sve dođe na isto. Uvedite vinjete.