PUT PREMA NET ZERO

Trend koji preuzima sve više Hrvata mogao bi postati obveza ako želimo očuvati prirodu

održivo poslovanje
Foto: Shutterstock
1/3
23.10.2024.
u 13:48

Kako održivo poslovanje stvara bolju budućnost?

Koncept održivosti već je duže vrijeme ključna tema kada govorimo o oblikovanju bolje budućnosti. Održivost nije samo pitanje zaštite okoliša, kako mnogi još uvijek misle, već i temelj za društveni i ekonomski razvoj. Ona osigurava da resurse koje koristimo danas ostavimo u boljem stanju za buduće generacije. Srećom, sve veći broj tvrtki prepoznaje ovu važnost te polako preuzimaju i sami odgovornost kako bi smanjili svoj utjecaj na planet. Održivost, nažalost, ne bi trebala biti samo izbor – ona je postala nužnost.

Jedan od najvažnijih ciljeva održivih praksi je smanjenje emisija ugljika, odnosno ugljičnog otiska, a to znači optimiziranje resursa, poticanje inovacija, smanjenje otpada i korištenje obnovljivih izvora energije. Takve promjene ne samo što doprinose zdravijem planetu i ekološkom poslovanju već imaju i financijske prednosti jer omogućuju tvrtkama da dugoročno smanje operativne troškove i povećaju svoju konkurentnost.

Jedna od kompanija koja predvodi ove promjene u Hrvatskoj je Lidl. Lidl, kao dio globalne poslovne mreže, prepoznaje svoju odgovornost prema okolišu i aktivno radi na smanjenju ugljičnog otiska. Njihov najnoviji i ambiciozni cilj, postizanje statusa Net Zero do 2050. godine, predstavlja ključan korak u naporima ove tvrtke za očuvanjem okoliša.


Kontinuirano smanjuju ugljični otisak

Lidl se posvetio smanjenju emisija u svim dijelovima svog poslovanja, od logistike (kroz optimizaciju transportnih ruta i korištenje ekološki prihvatljivih vozila) pa sve do upravljanja energijom u svojim trgovinama. Uvođenjem energetski učinkovitih sustava rasvjete i hlađenja, kao i upotrebom obnovljivih izvora energije, poput solarnih panela na krovovima svojih objekata, Lidl kontinuirano iz godine u godinu smanjuje svoj ugljični otisak.

No održivost ne bi trebala stati samo na klimatskim ciljevima. Lidl u Hrvatskoj radi na različitim inicijativama kako bi promicao održivost u svakom segmentu svog poslovanja. U 2023. godini, Lidl je objavio niz mjera za smanjenje otpada i plastike, uključujući smanjenje upotrebe jednokratne plastike u ambalaži vlastitih proizvoda. Istovremeno, značajna pažnja posvećuje se održivim izvorima sirovina, primjerice ribolovu i poljoprivredi, čime doprinosi očuvanju prirodnih resursa.

Foto: Shutterstock

Lidlov cilj Net Zero do 2050. godine je dio šire strategije koja podrazumijeva stalna ulaganja u inovacije i tehnologije. Ove promjene ne samo što doprinose smanjenju emisija već Lidl postavljaju kao lidera u održivosti u sektoru maloprodaje. Njihovi napori nisu samo dio globalne agende već i konkretan doprinos zajednicama u kojima posluju, uključujući Hrvatsku.

Za potrošače, to znači odgovorniju kupnju jer odabirom proizvoda iz Lidla podržavaju inicijative koje pridonose očuvanju okoliša bez dodatnog angažmana. Lidlov put prema održivosti pokazuje kako tvrtke mogu istovremeno biti uspješne i odgovorne te kako svaka kupnja može biti korak prema održivijoj budućnosti.


Net Zero do 2050.

Održivost i održivi razvoj više nije samo opcija, to je put kojim svi moramo ići kako bismo osigurali budućnost za generacije koje dolaze, a i sami sebi uljepšali budućnost. Kroz konkretne mjere, kao što su smanjenje emisija, optimizacija resursa i ulaganja u obnovljive izvore energije, Lidl pokazuje da poslovanje svih, pa i najvećih tvrtki, može biti u skladu s prirodom i potrebama društva. Njihov cilj, Net Zero do 2050., jasno postavlja standarde za odgovorno poslovanje u Hrvatskoj, ali i šire.

Foto: Shutterstock

Kao potrošači, možemo postati dio ove promjene na vrlo jednostavan način, kupujući kao i do sada, ali birajući proizvode i tvrtke koje imaju dugoročne ciljeve za očuvanje planeta. Moramo shvatiti da je održivost više od nekakvog trenutnog trenda, to je obaveza koju svi moramo preuzeti, a Lidl je dokaz da svaka promjena, ma koliko mala bila, ima potencijal napraviti značajnu razliku. Jer, svaki korak prema održivosti, koliko god se nevažan činio, ipak je korak prema boljoj budućnosti za sve nas.

Sadržaj nastao u suradnji s Lidlom.

Ključne riječi

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije