Gradnja poddionice Buševec – Lekenik u sklopu autoceste Zagreb – Sisak u punom je jeku i, kako doznajemo na terenu, radovi teku prema planu. Najveći radovi izvode se na cesti prema Poljani Lekeničkoj, gdje se grade čvorište Lekenik i izlazak s autoceste te nastavak prema Sisku, a istodobno se navozi trasa prema Buševcu. Drugo veliko gradilište je u Brežanama Lekeničkim, gdje se na samom skretanju prema Cerju gradi vijadukt, potom u Vukojevcu, gdje se navozi trasa te grade dva nadvožnjaka i prijelaz za životinje.
Nasuto je već pola trase
Kod Poljane Lekeničke gradi se čvorište Lekenik s nadvožnjakom te glavna trasa. Izvođač radova je Hidroelektra niskogradnja d. d.
– Trenutačno radimo nasipne slojeve na trasi i čvorištu, unutarnju odvodnju i cijevne propuste. Istodobno se uređuje i vanjska odvodnja gradnjom obodnih kanala. Nasuto je već pola glavne trase. Zasad sve ide prema planu, iako je vrijeme loše, što nam otežava održavanja pristupnih prometnica na kojima je gust promet – kaže voditelj radova Vladimir Sopić. Zbog lošeg vremena i mnogo kamiona i strojeva cesta prema Poljani posve je uništena pa stanovnici muku muče probijajući se njome na posao i natrag do svojih kuća. Veliko je gradilište i u Brežanama, gdje se gradi vijadukt Burdeljki potok.
– U tijeku su pripremni radovi za izradu dva upornjaka, a postavljeno je već 14 od 16 stupišta. Objekt se temelji na duboko bušenim pilotima. Na žalost, vrijeme nam otežava radove, ali i močvarno tlo te jake podzemne vode. Ipak, za sada sve ide po planu i trebali bismo biti gotovi do travnja. Zbog novog objekta malo će se premjestiti trasa županijske ceste 3151 te korito potoka – kaže voditelj radilišta Vlatko Orct. Na mjestu ovih radova u Brežanama cesta je u lošem stanju, a potužio nam se i školski autoprijevoznik koji njome svakodnevno vozi djecu u školu.
Jedva prolazi autobusom
– Uvjeti za vožnju su užasni. Nije problem blato, već uvjeti na cesti. Bojim se da se nešto ne dogodi, tko će onda odgovarati? – kaže Stjepan Jagatić, vozač autobusa. U Donjem Vukojevcu izvođač radova je Konstruktor-inženjering d. d.
– Trenutačno gradimo dva nadvožnjaka i najveći objekt, prijelaz za životinje – ekodukt. Tri objekta su gotova; most, pločasti propust i podvožnjak Ogulinec. Sada nasipamo trasu, radimo iskope i odvodnju – kaže ing. gradilišta za objekte Viktor Tustonja.
U Vukojevcu ceste nisu jako oštećene i održavaju su, problem nastane samo za većih oborina jer su zbog radova zatrpani odvodni kanali.
– Buka je velika zbog radova, ali pomirili smo se s time. Problem je kanal Korovec, koji nam kod većih oborina poplavi cestu jer su kanali zatrpani. Neki dan ljudi nisu mogli na posao – kaže Đuđica Bačurin s vukojevačkog "Bačurinskog brega". Slične probleme imaju i s druge strane buduće autoceste. – Na buku smo se navikli, no polja kukuruza donedavno su bila pod vodom zbog zatrpanih kanala – kaže Ivan Kenig, predsjednik MO-a Vukojevac.