Nakon Crnogoraca i Bugara, sad su Turci zaustavili natječaj za dovršetak autoceste Zagreb – Sisak, vrijedan 300 milijuna kuna bez PDV-a. Ali samo nakratko jer je žalbu na natječaj, ovaj put turske tvrtke Tenta Yapi Insaat iz Ankare, Državna komisija za kontrolu postupaka javne nabave DKOM ekspresno odbacila.
Žalili se i Bugari i Crnogorci
Turci su žalbu poslali 18. lipnja, u upisnik DKOM-a uvedena je 21. lipnja, a komisija je isti dan donijela rješenje da je žalba nedopuštena i da se stoga odbacuje. A Turci su se žalili na izmjene dokumentacije koje se odnose na novi rok za podnošenje ponuda, koji je određen nakon što je Trace Group iz Bugarske uložio žalbu na natječaj i tako ga zaustavio do rješenja DKOM-a.
Komisija je rješenjem od 7. lipnja odbacila žalbu Bugara koja je bila podnesena 28. svibnja. HAC je zatim kao novi rok za dostavu ponuda odredio 23. lipnja, no Turci su se žalili da tim novim rokom nisu imali dovoljno vremena da izvade jamstvo, iako je natječaj za gradnju dionice Lekenik – čvor Sisak objavljen još 8. ožujka. Iako je DKOM isti dan kad je i pristigla tursku žalbu odbacio, HAC je ipak morao, jer je Tanti Yapi Insaat žalbom zaustavio postupak, raditi izmjenu objave za europski oglasnik i rok za otvaranje ponuda pomaknuti za desetak dana.
Bugari su se pak bili žalili na kriterij za odabir te da je HAC trebao pomaknuti rok za dostavu ponuda temeljem zadnjih postavljenih pitanja. No ta je žalba, kao što smo naveli, odbačena.
Potkraj travnja žalbu je podnijela i crnogorska tvrtka Medius koja je tvrdila da je HAC izmjenama dokumentacije nezakonito postrožio određene uvjete sposobnosti, a DKOM je tu žalbu usvojio te je poništio dio izmijenjene dokumentacije na koji su se žalili Crnogorci.
Prvotni rok za otvaranje ponuda na ovom natječaju bio je 4. svibnja, ali je više puta pomaknut jer su cijeli postupak zaustavljale žalbe, koje su svaki put podnošene samo dan-dva prije roka za slanje ponuda.
Zainteresirane tvrtke na natječajima inače često žalbama u zadnji trenutak žele dobiti dodatno vrijeme za sastavljanje ponude jer se natječajni postupak zaustavlja dok se žalba ne riješi. A pri tome ne mogu izgubiti puno jer naknada za podnošenje žalbe na natječajnu dokumentaciju i njezine izmjene stoji samo 5000 kuna. HAC je za gradnju dionice Lekenik – čvor Sisak osigurao vlastita sredstva, prvo 75 milijuna kuna kako bi se odabrani izvođač radova mogao uvesti u posao. U međuvremenu je pak ta tvrtka refinancirala kredit kod KfW banke.
Refinanciranje kredita
Od 2021. do 2024. HAC bi po postojećem kreditu s KfW-om platio 43 milijuna kuna glavnice i kamatu, dok će po novom kreditu za refinanciranje u tom razdoblju, koji je ugovoren s HBOR-om, HPB-om i Zagrebačkom bankom, a tijekom trogodišnjeg početka s otplatom pet posto glavnice, platiti rata u ukupnom iznosu od 7,2 milijuna eura čime kumulira likvidnost od 35,8 milijuna eura koja će se usmjeriti u gradnju dionice autoceste A11 Lekenik – Sisak.
VIDEO Porast temperature u parkiranom automobilu: Za 22 minute sa 25 na 50 stupnjeva
Vrijednost radova 300 mil kn a žalba košta 5000 kn. Pa koja je bu.ala pisala ovaj zakon ? Žalba mora koštati sukladno procijenjenoj vrijednosti natječaja. I to najmanje 1%. Odnosno u ovom slučaju 3 mil.kn.