Slavonskobrodska luka jedina je međunarodna riječna luka na granici Europske unije, a željezničkom mrežom povezana je i s najvećim hrvatskim morskim lukama. U posljednjih nekoliko godina luka se razvila u transportno središte Slavonije. Pretovari tereta u njoj obavljaju se gotovo svakodnevno, o čemu najbolje govore brojke. Prošle je godine u luci pretovareno oko 6000 kontejnera robe, gotovo trostruko više nego u 2022. U prva tri mjeseca ove godine pretovar kontejnera porastao je 15 posto, a ostale robe sedam posto u odnosu na isto razdoblje lani.
Očekivanja su da za tri godine pretovar naraste na više od 10 tisuća kontejnera godišnje, ako se u međuvremenu riješi plovnost Save. Trenutačno je rijeka plovna samo šest i pol do sedam mjeseci u godini, ali prema obećanjima iz Vlade, uskoro bi trebale biti sanirane dvije kritične točke na Savi u duljini od oko 6,5 kilometara. Tako bi 2026. godine Sava trebala biti plovna više od 10 mjeseci u godini.
– Pitanje na kojem već dulje vrijeme inzistiram i na kojem ću inzistirati i pred novom Vladom koja će uskoro biti formirana je regulacija rijeke Save. Kada uspijemo riješiti pitanje kritičnih točaka kod Novog Grada i Slavonskog Šamca, imat ćemo deset mjeseci u godini povoljan vodostaj i jamčim da ćemo ubrzo doći do brojke od milijun tona pretovara, jer je velik interes za robu iz pravca Crnog mora prema Europskoj uniji – kaže Marijan Jurić, ravnatelj Lučke uprave u Slavonskom Brodu.
POVEZANI ČLANCI:
U međuvremenu, roba dolazi željeznicom iz Rijeke. U Slavonskom Brodu obavlja se pretovar na kamione kojima se dalje distribuira prema Bosni i Hercegovini, Srbiji, Mađarskoj i drugim dijelovima Hrvatske. Isti kamioni iz suprotnog smjera u luku Brod dovoze robu koja se onda željeznicom transportira za Rijeku. Raspisan je natječaj za najam skladišnog prostora na koji su se pojavili potencijalni investitori, a zaposleno je i nekoliko novih radnika.
– Mi smo sada ograničeni na cestovni i željeznički promet, jer Sava još nije u cijelosti plovna. Naš je cilj da u iduće tri godine dostignemo brojku od famoznih 10 tisuća kontejnera, ali moramo osigurati plovnost rijeke. Uvjeren sam da ćemo to riješiti – ističe Jurić.
FOTOGALERIJA Službeno otvorena najviša zgrada u Hrvatskoj: 'Izuzev Pelješkog mosta, to je najveće arhitektonsko postignuće'