pozvan i barroso

U Josipovićevu pozivu za koncert pomirenja nigdje nema Hrvatske

tadic josipovic (1)
Foto: Reuters/Pixsell
1/3
12.07.2011.
u 12:00

Josipović: Dolazak beogradske filharmonije simbolizira povratak u središnje mjesto okupljanja u bivšoj Jugoslaviji

Predsjednik Ivo Josipović prvog je srpnja u Bruxelles uputio pozivnicu predsjedniku Europske komisije Joséu Manuelu Barrosu. Želi da Barroso dođe u Dubrovnik 27. kolovoza na koncert Beogradske filharmonije pod dirigentskom palicom Zubina Mehte. Koncertom se otvara festival Juliana Rachlina i prijatelja, a izvodit će Bacha. Budući da je Mehta vjerojatno najveći svjetski dirigent, riječ je o kulturnoj poslastici. I problema ne bi bilo s koncertom da naš predsjednik ne zove Barrosa da uveliča politički, a ne umjetnički događaj.

Ekspresno pomirenje

“Ovo je prvi uopće poslijeratni posjet Beogradske filharmonije u Dubrovniku, koji je u bivšoj Jugoslaviji služio kao vrhunska vrijednost kulturnog okupljanja. U nesretnom kontekstu rata koji je teško pogodio grad Dubrovnik, ovaj događaj označava svojevrsni povratak srpskih umjetnika u Dubrovnik. U uvjetima pomirbe, to ima veliko simboličko značenje. Pozvan je i predsjednik Srbije Tadić. Vaša nazočnost pojačat će simbolizam pomirenja i orijentacije obiju država prema zajedničkoj budućnosti u Europi”, piše Josipović u pozivnici.

Upada u oči da Josipović, spominjući Jugoslaviju i Srbiju, ne navodi nigdje Hrvatsku, a kada spominje Dubrovnik, ratna razaranja tumači rječnikom koji odgovara onomu kao da je grad pogodio potres, a ne srpska artiljerija. Beogradska filharmonija je naravno dobrodošla u umjetnički Dubrovnik, no problem je kada Josipović stalno, slijedeći Tadićevu politiku, forsira “ekspresno pomirenje”. U kojemu srbijanska politika dobiva bezuvjetni oprost, a hrvatska – nije jasno što!?

Neželjena politizacija

Jasno je da, nakon što je s Tadićem “riješio” najveću hrvatsku ranu – Vukovar, uz obostrano “izvini”, Josipović na isti način “rješava” i drugi simbol Domovinskog rata – opustošeni Dubrovnik. Reći u pozivnici da je “u nesretnom kontekstu rata grad ozbiljno pogođen” znači skrivati činjenice. Za razliku od crnogorske politike koja se opetovano (i u parlamentu i u medijima) ispričala za razaranje Dubrovnika, srbijanska politika od toga nije napravila ništa.

Pustila je na slobodu i terminatora iz Trebinja Vučurevića. Naprotiv, i nakon Vukovara Tadićeva Srbija nije vratila umjetnine ukradene iz RH, a prije tri mjeseca Matica srpska objavila je dubrovačke književne klasike te Gundulića i Boškovića “opet” svrstala među Srbe. U uvjetima nastavka takve kulturne i nacionalne otimačine, “povratak srpskih umjetnika u Dubrovnik” sigurno će zadobiti i neželjenu politizaciju. Na koju Josipović ne obraća pažnju.

Komentara 382

TJ
TataEU-Janez
12:58 13.07.2011.

Perica Europljan...da se ne pocepam od smijeha!Ako si ti europljan što je onda jedan Francuz!?

KI
kiwi2
13:52 12.07.2011.

. Fakat, malo stvar je čudna, ali ima u tome i određenih pogodnosti: evo, još malo pa ćemo moći da odemo na Tašmajdan da se okupamo, jer ovo leto je mnogo vrelo.

KI
kilm
15:46 12.07.2011.

Di je drug IVO bio za vrijeme domovinskog rata ?Zašto se nije uključio u stvaranju Hrvatske Države?Kako je moguće da se takva osoba i kandidira za predsjednika?

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije