Vlada, ministarstva i 18 državnih poduzeća, koja su obuhvaćena analizom, od 2004. do 2012. godine na marketinške i PR usluge potrošili su čak 250 milijuna kuna, pokazala je analiza tih troškova koju je napravila ovih dana Vlada Zorana Milanovića. Najveći dio tog novca, 99 posto, potrošen je za prošla dva HDZ-ova mandata.
Vlada i ministarstva pritom su ukupno na marketing i PR usluge potrošili 133 milijuna kuna, a javna poduzeća 117 milijuna kuna.
Najviše državnog novca otišlo je dobro poznatoj Fimi mediji u vlasništvu Nevenke Jurak i to 70,7 milijuna kuna, dok je na drugom mjestu tvrtka Massol koja se povezuje s bivšim glasnogovornikom Vlade Ratkom Mačekom, koja je od državnih institucija i tvrtki dobila poslove ukupno vrijedne 51 milijun kuna. Tvrtke su trošile milijune na PR usluge iako posluju s gubicima. Tako je Croatia Airlines od 2006. do 2012. godine na PR usluge potrošila oko 4,3 milijuna kuna, a u tom periodu nagomilala je gubitke veće od 500 milijuna kuna!
>>Uvjet za posao s HEP-om: 'Od tog ugovora moje je 500.000 kuna'
Iz analize su zanimljivi i podaci o poslovima koje je sklapala agencija Manjgura u vlasništvu Krešimira Macana. Tako je Manjgura sa Zračnom lukom Zagreb sklopila tri ugovora za PR vrijedna ukupno 370.000 kuna, a s Hrvatskom turističkom zajednicom sklopila je ugovore vrijedne oko 290.000 kuna. Pritom je zanimljivo da je Macan Dubrovčanin, kao i direktori ZLZ-a Tonči Peović i HTZ-a Niko Bulić.
Agencija IMC Ankice Mamić, osobne savjetnice potpredsjednika Vlade Radimira Čačića, sklopila je s državnim institucijama i tvrtkama ugovore vrijedne oko 850.000 kuna. Najveći dio odnosi se na HBOR, a tu su još ugovori i s Hrvatskom lutrijom, Ministarstvom gospodarstva, HŽ Holdingom i Hrvatskim cestama.
>>Za aferu Planinska optuženi Sanader, Čobanković, Fiolić...
Autocesta Rijeka Zagreb sklopila je pak u svibnju ove godine s tvrtkom RIMA ugovor za promociju ENC uređaja na 12 mjeseci, a plaća je 5.800 kuna bez PDV-a. Tvrtka Rima iz Rijeke je, kao i predsjednik Uprave ARZ-a Željko Denona.
U cijim su rukama marketinske agencije ? U rukama HDZ-ovih i SDP-ovih clanova? Zasto nema te informacije ipak je to jako vazno.