Klubovi laburista, HDZ-a i HDSSB-a na početku sjednice zatražili su stanku zbog jučerašnje odluke Vlade o izmjeni koncesijskog ugovora za Zračnu luku Zagreb. Kako je objasnio laburist Mladen Novak, u medijima kruže kontradiktorne informacije, a po svemu što se može vidjeti takav potez može imati štetne posljedice.
Njihovom zahtjevu za stanku pridružio se i nezavisni Damir Kajin, koji je zatražio da u Sabor dođe ministar unutarnjih poslova Ranko Ostojić.
– Neka pauza traje sve dok ministar unutarnjih poslova ne dođe zbog teksta u današnjoj Slobodnoj Dalmaciji "Četiri plana urote protiv državnog vrha", a usudio bih se reći puzajućeg pokušaja državnog udara u kojem su sudjelovali neki zastupnici – rekao je Kajin.
Potpredsjednik Sabora Nenad Stazić odobrio je stanku nakon koje je Kajin čitao navode iz Slobodne da su akciju u Vukovaru planirali Stožer za obranu Vukovara i HDZ.
– Ako je točno što piše, a poklapa se s izjavama predsjednika Ive Josipovića, bio je to pokušaj puzajućeg puča – rekao je Kajin i dodao da je to nešto najniže u pokušaju dolaska na vlast. Usporedio je ponašanje u Vukovaru s onim 2001. na splitskoj Rivi te je poručio da je potpuno jasno tko politikom "što gore to bolje" pokušava doći na vlast.
DZ-ov Branko Bačić problematizirao je mijenjanje koncesijskog ugovora za Zračnu luku Zagreb prema kojem će koncesionar biti oslobođen plaćanja koncesijske naknade u slučaju smanjenja prometa. Naglasio je da su i ostale ponude mogle biti povoljnije da su svi ponuditelji na natječaju znali za namjeru Vlade.
– Ne želim time reći da je koncesionar u vrijeme natječaja imao povlaštenu informaciju, ali bojim se da bi se na ovu izmjenu mogli žaliti drugi ponuditelji – rekao je Bačić.
Dodao je da se prebacivanjem naknade od 60 lipa po litri goriva, koje se s financiranja gradnje autocesta prebacuju Hrvatskim željeznicama, zapravo pokazuje da Vlada odustaje od gradnje autocesta, što će posebno pogoditi jug Hrvatske, a smeta mu i što se o namjeri privatiziranja cijelog prometnog sustava doznaje iz usputnih izjava ministra prometa.
Laburist Mladen Novak podsjetio je da Hrvatska plaća naknade koncesionarima za slabi promet na autocestama koje im je dala u koncesiju, pa da će tako u 2014. za autocestu Zagreb-Macelj platiti 95 milijuna kuna, a za Bina-Istru 210 milijuna.
Nije potrebno raditi neki državni udar jer ova vlast pokazuje svoje pravo lice svakim danom satom i minutom radeći baš sve kako bi se ogadila i onim svojim ekstremnim poklonicima.