Od 12. studenog, kad je zatvorena državna cesta D-20 od Svetog Križa do Preloga, mještanima Svetog Križa, Podbresta i Otoka život se zakomplicirao. Sav promet, i putnički i teretni, preusmjeren je na ta tri sela kroz koja dnevno prođe na tisuće automobila i kamiona. I tako bi trebalo biti još idućih sedam mjeseci!
– Glava mi je svaki dan u torbi kad moram prijeći preko ceste. Imam kuće s obje strane ulice i svaki put kad idem preko ceste moram po pet minuta čekati da prođu sva ta vozila. Problem je što se rijetko koji vozač pridržava ograničenja brzine. Umjesto 40, voze od 80 do 110 na sat! Kad šleper projuri, trese se cijela kuća – ogorčen je Josip Hajdinjak iz Ulice Vladimira Nazora. Mještani prosvjeduju zbog divljanja vozača po cestama koje su i prije preusmjeravanja prometa bile opasne. Uz rasvjetni stup na jednom od zavoja još stoji lampaš na mjestu na kojem je u listopadu prošle godine poginula šestogodišnja djevojčica. Na nju i vršnjakinju naletio je vozač osobnog automobila kad su pretrčavale cestu. Uz opasnu je prometnicu i područna škola, pa njome svakog dana prolazi nekoliko desetaka učenika.
– Mještanima smeta takav pojačani promet, ali drugog rješenja jednostavno nema! Ne možemo si pomoći. S problemom smo upoznali Općinu Orehovicu, a je li ona dalje što poduzimala, ne znam – kaže predsjednik Mjesnog odbora Franjo Gajnik i još nekoliko puta ponavlja da se "ne može ništa”. A mještani svaki dan strahuju za goli život. – Tu na ovom zavoju, baš tu, jučer je projuril' kamion koji je sigurno vozil' 100 na vuru. Skoro me pobral i odnesel' – ljuti se stanarka Nazorove. Mještani traže da se hitno pojačaju policijske ophodnje. Načelnik Orehovice Franjo Bukal (HNS) ističe da je sva potrebna prometna signalizacija postavljena, no na prometnu kulturu vozača općina ne može utjecati.
– Spomenuta je mogućnost da se preko zime cesta Sveti Križ – Prelog ponovno otvori za promet, no ne vjerujem u to jer tamo sada nema bankina, a cesta je povišena, pa bi moglo doći do nesreća – kaže Bukal. Radovi na cesti Sveti Križ – Prelog, dugoj pet kilometara, vrijedni su 11,7 milijuna kuna, a u cijelosti ih financiraju Hrvatske ceste.