Tehnički pregled obaveza je svih vozača, a obavlja se 24 mjeseca nakon prvog tehničkog pregleda za nove automobile, odnosno svakih 12 mjeseci za automobile koji su bili u uporabi. Kako bi vam tehnički pregled bio što ugodniji, donosimo nekoliko savjeta kako ćete najlakše provjeriti ispravnost automobila prije pristupanja tehničkom pregledu, te tako uštedjeti vrijeme i novac.
Operite svoj automobil
Svi prije odlaska na tehnički pregled možemo napraviti vanjsku inspekciju automobila, a ona nam omogućuje da vidimo jesu li retrovizori, registarske pločice, brisači, farovi, ali i ostali vanjski dijelovi dobro pričvršćeni, te postoje li znakovi starosti i izloženosti vanjskim utjecajima, kao što može biti hrđa na blatobranima i pragovima vozila. Ono što nipošto ne smijemo zanemariti jest i čistoća vozila, a samo prethodni posjet auto-praonici dovoljan je da značajno podignete dojam o svom automobilu. Pravilnik o tehničkim pregledima ionako propisuje: „Tehničkom pregledu vozila može se pristupiti samo ako je vozilo čisto i uredno“.
Pneumatici su bitan faktor sigurnosti u prometu
Kao bitan faktor sigurnosti u prometu, pneumatici moraju biti ugrađeni na vozilo u dimenzijama koje propisuje proizvođač vozila, a nedozvoljene dimenzije dovode do pada na tehničkom pregledu. Svaki nadzornik će na njih obratiti pozornost i to provjeravajući dimenzije, odvojenost gumenih dijelova od gaznog sloja, dubinu utora gaznog sloja, te moguća oštećenja ili ispupčenja na bočnicama pneumatika. Kako biste izbjegli bilo kakve probleme, provjerite stanje pneumatika i tlak zraka koji trebao odgovarati proizvođačkim vrijednostima za različita opterećenja, a sve kako ne bi došlo do njihova povećanog trošenja. Važno je provjeriti i ispravnost naplataka koji nipošto ne smiju biti oštećeni, deformirani ili loše pričvršćeni.
Provjerite rade li vam svjetla ispravno
Nemojte zaboraviti provjeriti sva svjetla automobila. Provjerite jesu li žarulje ne vašem automobilu još funkcionalne, a pozornost obratite i na maglenke – one vas čine vidljivima svim sudionicima u prometu. Ispravnost svjetala najlakše ćete provjeriti uzastopnim paljenjem svih svjetala, a kako bi pravilno provjerili intenzitet, preporučuje se na gasiti prethodno upaljena. Sustav signalizacije mora biti u ispravnom stanju, a svaka zamućenost leća i sjenila, oštećenje reflektivnih površina ili treperenje umanjuje efikasnost svjetala i dovodi do potencijalnog pada na tehničkom pregledu.
Funkcija brisača je važna!
Sustav pranja vjetrobranskog stakla mora ispravno raditi za sigurnost vozača i putnika. Oni koji provode tehnički pregled vrlo su strogi u vezi s tim, tako da je važno provjeriti istrošenost brisača i količine tekućine za pranje vjetrobranskog stakla u spremniku ispod poklopca motora. Svaka, pa i najmanja, nedostatnost u ovom sustavu može dovesti do odbacivanja na tehničkom pregledu, zato na to obratite pozornost.
Volan, kočnice i sigurnosni pojasevi – boljka svakog ispitivača
Vanjska inspekcija tek je pola obavljenog posla, pa je tako važno provjeriti i funkcionalnost volana, papučice, kočnice, sigurnosnih pojaseva, pa i zvuka trube.
Za kolo upravljača važno je da se ne osjeti zračnost, a ne smije se čuti ni zvuk klikanja prilikom zakretanja volana. Do tog saznanja najlakše ćete doći tako što isprobate zakretati volan u stanju mirovanja, a ako ste slične nepodudarnosti uočili prije, to svakako popravite. Kod pregleda papučica treba pregledati stanje protukliznih obloga, a svako propadanje papučice važno je upozorenje za vašu sigurnost. Poluga ručne kočnice trebala bi aktivirati kočenje nakon prvih nekoliko zubaca, a zvuk trube mora biti dovoljno jak da ga mogu čuti svi sudionici u prometu. Još jedno pitanje koje bi moglo stvoriti probleme odnosi se na sigurnosne pojaseve. U tom pogledu, provjerite sve pojaseve i njihovu funkcionalnost, a pod utjecajem sile moraju davati otpor.
Oprez kod EKO testa
Za ispravnu provedbu Eko testa važno je da u motoru bude dovoljno ulja. Prije provedbe Eko testa nadzornici obavezmo provjeravaju razinu ulja u motoru jer je to važno i za sigurnost rada motora. Stoga prije tehničkog pregleda obavezno provjerite razinu ulja u motoru i , prema potrebi, dotočite koliko je potrebno da razina ulja bude između minimuma i maksimuma označenog na mjernoj šipci. Ako je vaše vozilo proglašeno neispravnim na EKO testu, prvi ponovljeni EKO test u roku od 10 radnih dana zaračunat će se u iznosu od 50% početnog iznosa pune naknade.
Sadržaj omogućio Centar za vozila Hrvatske