Ravnatelj Fonda za obnovu Grada Zagreba, Krapinsko-zagorske županije i Zagrebačke županije Damir Vanđelić i njegovi suradnici predstavio je na konferenciji za medije izvješće o radu Fonda.
- Program mjera je promijenjen i omogućuje da obnova krene. Definirani su kriteriji javne nabave za stručni nadzor i izvođenje radova u obnovi. Cijene definirane programom mjera za zgrade veće od 400 m2 su u redu, ali za male zgrade bile su nerealne, kazao je ravnatelj, piše HRT.
Rekao je da se razgovara o izmjenama Zakona o obnovi, da se mijenja u segmentima na koje su iz Fonda upozoravali 8-9 mjeseci.
- U vezi utjecaja promjena cijena - prema važećem programu mjera, koordinator bi maksimalno dobio 41 kunu + PDV za ukupni rad, a realne su cijene bliže cijenama iz novog programa mjera. Tržišne cijene za operativnog koordinatora kod uklanjanja kreću se 1100-2000 kuna. Isto vrijedi za stručni nadzor, razlika između cijena na Ulici Rebar 52 b bila je 10 puta. Niti nijedan nadzorni inženjer neće raditi za 249 kuna za 5 dana posla. Jedan radni sat nadzornog inženjera je 160-250 kuna, ovisno o obimu posla. Kada bi se objedinile sve 22 kuće koje su dolazile kroz 4-5 mjeseci kao odluke, ukupna cijena koordinatora bila bi 2.500 kuna za sve te kuće, što nije dovoljno ni za gorivo. Cijene su bile niske i onemogućavale nas u poslu, dodao je.
Iznio je neke od prepreka koje vidi za daljnje provođenje obnove.
- Prvi je nedostatak zaposlenih, plaće ljudi treba uskladiti što znači da bi Fond, Središnji državni ured i Sektor za elementarne nepogode u Ministarstvu trebao imati otprilike isti rang plaća, kako ta grupa ljudi ne bi konkurirala međusobno - ustvrdio je
Naveo je i to da je od 12.997 zahtjeva građana samo 2,3% obrađeno i pretvoreno u odluke i rješenja, što su jedini izvršni akti kojima se nalaže provođenje obnove.
Obnova je dosad provođena u dva segmenta - isplata novčanih naknada za hitne intervencije i uklanjanje kuća. Ustvrdio je da je efikasnost je niska. Broj takvih odluka je od 0 do najviše 48, a u prosjeku par odluka tjedno koje se tiču provedbe odluke.
- Druga prepreka je da imamo previše provedbenih tijela, jer resursa koji bi bili korisni ima malo, rekao je, piše HRT.
Kad je riječ o privatnim zgradama, kazao je, da postoji podjela poslova između središnjeg državnog ureda za stambeno zbrnjavanje i Fonda za obnovu. Njegov prijedlog rješenja je centralizacija nabava, vođenja projekata, kontrole, izvještavanja i davanja javnih ovlasti Fondu za obnovu, koji bi imao odvojenu službu koja se bavi izadavnjem odluka i pokuša bolje organizirati proces donošenja odluka.