financijski instrument

Vaučeri – prilika za okretanje nove stranice u karijeri

Algebra
25.10.2024.
u 09:00

Vaučer kao financijski instrument predstavlja ključni mehanizam za dodjelu javnih sredstava namijenjenih obrazovanju odraslih u područjima digitalnih zanimanja. Interes za programe obrazovanja putem vaučera u Algebri je bio iznimno visok, prikupljeno je više od 12.000 prijava u protekle dvije godine.

Ova mjera, financirana iz sredstava Nacionalnog plana oporavka i otpornosti za razdoblje 2021. – 2026., omogućuje korisnicima pristup obrazovnim programima uz subvenciju države, a za sve koji žele uroniti u svijet između dizajnera i programera, Sveučilište Algebra je pripremila program front-end developmenta koji se odnosi na izradu dijela web stranice ili aplikacije koji je vidljiv i interaktivan za korisnike – od dizajna, izgleda, gumba, obrazaca, do animacija. Jedna od korisnica vaučera, Branka Bračko, naglasila je kako je primijetila brzi rast i potražnju za stručnjacima u području front-end razvoja, pa se i sama odlučila okušati u stvaranju “lica web stranica”. Ujedno je htjela i usvojiti ključne principe Reacta i JavaScripta.

- Očekivala sam da ću kroz obrazovanje na Algebri usvojiti ključne principe Reacta i JavaScripta. Željela sam steći temeljito razumijevanje tehnologija koje su danas neophodne za front-end razvoj i omogućiti sebi bržu tranziciju u to zanimanje – prepričala je i dodala kako joj je najvažniji aspekt edukacija bio praktičan rad uz stručnu podršku predavača, i to kroz 224 odslušana sata. Naime, ova joj je edukacija proširila vidike te okrenula novu stranicu u njenoj karijeri.

- Uspjela sam promijeniti karijeru i preusmjeriti se prema front-end developmentu. Edukacija mi je otvorila vrata za nove prilike u tehnološkom sektoru i omogućila mi da se brzo prilagodim tržištu rada – rekla je Branka.

Na ovom obrazovnom programu je Branka koristila tehnologije poput HTML-a (koji stvara osnovnu strukturu), CSS-a (koji zadužen za stil i dizajn) i JavaScript-a (koji dodaje interaktivnost) te stekla sveobuhvatan uvid – od osnovnih, nepromjenjivih znanja do najnovijih i naprednih tehnologija.

Od vaučera do vlastitog obrta

Iako nije imala prethodno iskustvo u grafičkom dizajnu, potaknuta velikom željom i reputacijom Algebre kao obrazovne institucije poznate po kvaliteti, Katica Mandir je putem vaučera krenula s edukacijom u području grafičkog dizajna.

- Algebra opravdano uživa dobar glas, pa sam vjerovala da će i edukacija biti vrhunska – prisjetila se Katica, koja je kroz pola godine stekla temeljitu podlogu i strukturu za daljnji rad i s ostalim polaznicima programa naučila upravljati funkcijama Adobeovih programa koji se danas najviše koriste u digitalnom izdavaštvu (Illustrator, Photoshop, InDesign i Acrobat). Isto tako, naučila je potrebne korake i vještine za izradu vizualnog identiteta i drugih traženih elemenata posla na današnjem tržištu rada. 

- Grafički dizajn pruža mi alate za oblikovanje priča i ideja na kreativan i vizualno privlačan način – objasnila je, naglašavajući kako je grafički dizajn za nju disciplina koja je ujedno i savršen spoj tehničkih vještina i umjetničkog izražavanja.

Ključni aspekt edukacija, prema njenim riječima, leži u kvaliteti nastavnika.

- Najvažnije mi je bilo vidjeti volju nastavnika da ponovi gradivo, pokaže strpljenje i odgovori na sva pitanja. Također, primjeri iz prakse su mi pomogli da shvatim kako to znanje primijeniti u stvarnim situacijama - istaknula je.

Zahvaljujući vještinama koje je razvila na Algebri, njen karijerni put je poprimio novi smjer.

- Iako još imam puno toga za naučiti o dizajnu i ilustraciji, već sam pokrenula vlastiti obrt. Nadam se da će rasti zajedno sa mnom i svojim razvojem - kazala je, zadovoljna iskustvom i steknutim znanjem.

Iz učionice na radno mjesto

Fotografija je mnogima hobi, ali je naširoko prepoznata kao vrlo unosna profesija. Jedna od polaznica Algebrinog programa Specijalizirane digitalne fotografije, Lucija Antonijević, prigrlila je fotografiju kao hobi, a kroz devet tematskih susreta prošla je različite stilove fotografije i uz pomoć Algebrinih profesora produbila svoje znanje te dobila cjelovit pregled fotografije - od fundamenata koji ne zastarijevaju sve do novih i naprednih tehnologija.

- Fotografija me oduvijek privlačila i kad sam ugledala priliku za obrazovanje uz sufinanciranje putem vaučera HZZ-a nisam nimalo dvojila i odmah sam poslala upit Sveučilištu Algebra – ispričala je.

Prema Luciji, želja joj je bila steći znanje i vještinu koje su potrebne ne samo da napravi kvalitetne fotografije već ih i pripremi za njihovu konačnu namjenu, bilo da je riječ o webu, plakatu, foto albumu i sl.

- Jedno je znati uslikati sliku, a posve drugo je znati što onda učiniti s njom – obrazložila je Lucija. Njeno je obrazovanje predvodio vrsni predavač i fotograf, Igor Drača.

- Predavanja su bila jako kreativna, zanimljiva i nadasve poučna. Tako to valjda biva kada je predavač zaljubljenik u materiju o kojoj podučava. Dogodila se jedna divna sinergija iskustva, entuzijazma i strasti prema fotografiji tako da su svi, pa tako i ja, nadmašili i vlastita očekivanja – rekla je Lucija, potpuna početnica u svijetu fotografije, Unatoč tome što se s fotografijom susrela po prvi put, izrazito je zadovoljna znanjem koje je stekla u okviru programa.

- Bila sam pomalo nesigurna na početku, ali sada s ponosom mogu reći da sam više nego zadovoljna svojim napretkom – ističe Lucija, posebno entuzijastična u vezi daljnjeg razvoja svojih vještina.

- Ova edukacija je bila prvi korak i najbolja odluka koju sam donijela u posljednje vrijeme. Sada mi je potrebno radno iskustvo kako bi izbrusila svoje vještine i bavila se fotografijom profesionalno – rekla je.

Trainer Talks – Konferencija koja okuplja najbolje Algebrine predavače

Svi programi obrazovanja koji su pokriveni vaučerima u Algebri izvode se uz pomoć vrhunskih predavača. Ovaj tjedan u Algebri održana je tako šesta po redu Trainer Talks konferencija koja ih je ponovno okupila kao i stručnjake iz gospodarstva i obrazovanja s ciljem promicanja kvalitete i inovacija u nastavnim metodama. Kao i svake godine, predavači su imali priliku sudjelovati u raznim radionicama i predavanjima, fokusirajući se na unaprjeđenje obrazovnih procesa.

Jedna od neizostavnih tema bila je umjetna inteligencija (AI), koja postaje sve značajnija u modernom obrazovanju. Stručnjaci su raspravljali o ulozi AI u oblikovanju budućnosti nastave, istraživali nove pristupe u primjeni tehnologije te dijelili primjere iz prakse.

Uz edukativni dio programa, sudionici su se okušali u zabavnom kvizu, a na kraju konferencije nagrađeni su najbolji predavači, prepoznati za svoj trud i doprinos u unaprjeđenju obrazovnih standarda. U akademskoj godini 2018./2019. Algebra je prva u Hrvatskoj uvela inovativni sustav ocjenjivanja nastavnika – ALBON: Algebrin model vrednovanja nastavnika. Kriteriji evaluacije predavača i asistenata transparentno su bodovani i prikazani u realnom vremenu, na razini akademske godine, svakom predavaču i asistentu kroz portal za nastavnike i studente Infoeduku.

NAGRAĐENI PREDAVAČI

  • Najbolji asistent na prijediplomskim studijima: Đani Pašić

  • Najbolji predavač na prijediplomskim studijima: Danijel Kučak

  • Najbolji asistent na diplomskim studijima: dr. sc. Aleksander Radovan

  • Najbolji predavač na diplomskim studijima: Zlatan Morić

  • Najbolja predavačica na pripremama za državnu maturu: Ivona Marunček

  • Najbolji predavač na pripremama za državnu maturu: Mario Matić

  • Najbolji predavač na certifikacijskim seminarima: Jasmin Redžepagić

  • Najbolja predavačica na programima obrazovanja: Margareta Ukotić

  • Najbolji predavač na programima obrazovanja: Zdravko Marinić

  • Najbolji predavač na programima obrazovanja: Branko Radoš

  • Najbolji predavač na programima obrazovanja: Renato Stupar

ALBON se temelji na sljedećim kriterijima: objavljeni radovi, kvaliteta ispita, distribucija ocjena na kolegiju, točnost dolaska na nastavu ili unosa bodova i ocjena, rezultati studentske ankete o kolegiju, dodatne aktivnosti u podršci studentima, mentorstvo završnih i diplomskih radova, sudjelovanje u edukaciji nastavnika ili međunarodnoj razmjeni te drugim kriterijima koji su podložni promjenama, a transparentno su objavljeni na početku svake akademske godine. Trainer Talks ponovno je potvrdio svoju važnu ulogu kao platforma za dijeljenje znanja i osnaživanje nastavničke zajednice.

Dvije godine nakon njihova uvođenja u okviru novog Zakona o obrazovanju odraslih, Sveučilište Algebra provelo je opsežnu anketu na svojim polaznicima (uzorak: 1.269 ispitanika) kojom se nastojalo ispitati zadovoljstvo korisnika vaučera te njihova demografska i obrazovna struktura, kao i napredovanje u karijeri i uspješnost prekvalifikacije u drugo područje rada.

Vaučere su podjednako koristili muškarci (45%) i žene (54,9%), a najviše ih je bilo u dobi između 25 i 39 godina (68,3%). Većina polaznika su visoko obrazovani pojedinci koji su završili neki program visokog obrazovanja (64,7%), iza čega slijedi 22,9% sa završenom srednjom strukovno četverogodišnjom školom.

Najveći interes zabilježen je za programera korisničkog sučelja (eng. Frontend Developer), grafičke dizajnere, dizajnere korisničkog sučelja (eng. UX/UI designer), administratora baza podataka, Phyton Developere i Web dizajnere.

Moguće je koristiti samo jedan vaučer za obrazovanje financiran sredstvima iz Nacionalnog plana oporavka i otpornosti 2021. – 2026., a sve detalje oko korištenja, kao i sama prijava za neki od programa obrazovanja uključenih u sustav vaučera odvija se preko stranice HZZ –a, koji je zadužen za njihovu provedbu. Više informacija o programima dostupno je i na Algebrinim web stranicama.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije