VEČERNJAKOV DIGITALNI BUS

Veliki interes građana o mogućnostima digitalne tehnologije u svakodnevnom životu

Brojni građani posjetili Večernjakov digitalni autobus
Foto: Tomislav Miletic/PIXSELL
1/38
26.09.2019.
u 20:31

Večernjakov digitalni bus opet je posjetio Zagreb i u par klikova Zagrepčanima omogućio da postanu e-građani. Demistifikacija korištenja digitalnih platformi i tehnologije u svakodnevnom životu jedan je od glavnih ciljeva Večernjakovog digitalnog busa

Nakon proljetnog posjeta, Večernjakov digitalni bus po drugi put se našao u Zagrebu i otvorio svoja vrata zainteresiranim građanima. Trg kralja Tomislava tako je na jedno popodne postao središte digitalizacije u Hrvatskoj, a građani su mogli, kao i u drugim gradovima na turneji, mogli saznati kako funkcionira sustav e-Građani, kako aktivirati e-osobnu, koristiti internet bankarstvo, kako elektronskim putem predati zahtjev za e-putovnicu ili e-vozačku dozvolu itd.

Okosnica digitalne transformacije Republike Hrvatske je elektronička osobna iskaznica i kvalificirani certifikati koje izdaju AKD i MUP.

Uz sve to građani su mogli besplatno preuzeti čitač osobnih iskaznica te na taj način ući u sve veću zajednicu e-Građana Hrvatske. Smanjenje čekanja u redovima na šalterima, brža komunikacija s tijelima javne uprave i pouzdan, učinkovit sustav bili su neki od razloga zašto su se građani odlučili digitalizirati i educirati o prednostima koje su im na raspolaganju zahvaljujući modernoj tehnologiji i naporima svih uključenih u sustav.

Brojni građani posjetili Večernjakov digitalni autobus
1/38

Jedna od novih mogućnosti o kojoj su Zagrepčani mogli doznati više je i usluga e-Novorođenče, koja ovom trenutku povezuje usluge prijave djece u matičnim uredima u maticu rođenih i knjigu državljana, prijavu djece u evidenciju prebivališta u Ministarstva unutarnjih poslova, te prijavu djece na zdravstveno osiguranje i postavljanje zahtjeva za isplatu jednokratne potpore za novorođeno dijete u Hrvatskom zavodu za zdravstveno osiguranje.

- Postoji puno planova za unaprjeđenje servisa e-Građani, no da bi se to dogodilo preduvjet je centar dijeljenih usluga. Kroz taj projekt, Apis kao partner Ministarstva uprave ima zadatak konsolidirati državnu informatičku infrastrukturu na način da ona bude brža efikasnija i sigurnija, izjavio je Saša Bilić, Predsjednik Uprave APIS IT-a

Još u 2018 godini Zagrebačka županija krenula je u smjeru digitalizacije na svim razinama, nešto čemu bi sve općine i gradovi u Hrvatskoj trebali težiti.

Veliki naglasak je i na širokopojasnom pristupu internetu, koji je prioritet i nužnost gospodarstvu i svim ostalim segmentima.

- Svake godine kroz proračun uspijevamo realizirati i manje projekte koji su temeljeni na digitalizaciji i pametnim rješenjima. Ponosni smo na to što je Zagrebačka županija napravila projekt putem kojeg se sve naše lokalne jedinice samouprave mogu javljati na natječaje putem digitalnog sustava, rekao je Velimir Kokot, Pročelnik Upravni odjel za fondove Europske unije, regionalnu i međunarodnu suradnju.

- Uloga AKD-a u digitalizaciji Hrvatske je zaista velika. AKD je izdavatelj kvalificiranih potpisnih certifikata i zajedno s MUP-om sudjelujemo u izdavanju elektroničke osobne iskaznice koji svaki građanin RH ima u svojem džepu. Ponosni smo na sudjelovanje u ovoj akciji Večernjeg lista i nadamo se da će se proširiti i na druga područja jer vidimo da građani aktiviraju svoje osobne iskaznice i postaju dio sustava e-Građani - rekao je Jure Sertić, glavni direktor AKD-a.

Foto: Tomislav Miletic/PIXSELL/Marin Tironi/PIXSELL

Jedna od najtraženijih usluga je NIAS, tj. Nacionalni identifikacijski i autentifikacijski sustav za pristup servisu e-Građani, koji je definitivno najčešći korišteni digitalni servis od strane građana. NIAS je nacionalni identifikacijski i autentifikacijski sustav koji osigurava sigurnost elektroničke komunikacije s javnim sektorom te pojednostavljuje pristup različitim e-uslugama. Fina je partner Ministarstvu uprave u razvoju Nacionalnog identifikacijskog i autentifikacijskog sustava (NIAS) te ujedno podrška Vladi RH u području uspostave i održavanja jedinstvenog elektroničkog identiteta za sve građane. U NIAS je trenutno uključeno 19 vjerodajnica različitih izdavatelja i razina sigurnosti. 

- Najveća vrijednost ovog projekta upravo je demistifikacija digitalnog svijeta i usluga, jer veliki broj građana se još ne koristi digitalnim uslugama iz straha od nepoznatog. Zato je najveća vrijednost približavanje ovih jednostavnih usluga građanima kako bi im u konačnici doprinijele u životu, otkrila nam je Vinka Ilak, savjetnica uprave u Fina-i.

- Cilj nam je povećati broj građana koji koriste sustav e-Građani, a to ćemo najlakše postići povećavanjem usluga koje građani mogu koristiti. Kontinuirano radimo na povećanju broja usluga, trenutno ih je 61, a najčešće se koriste usluge e-Matica, usluge iz područja Ministarstva unutarnjih poslova, e-Dnevnik... Ovaj digitalni bus i suradnja s Večernjim listom, te promocija sustava e-Građani, ali i najava novih usluga koje ćemo pružati u narednom periodu pomaže da se sve više građana uključi u sustav e-Građani, izjavio je Ivan Malenica, Ministar uprave.

- Svi edukativni projekti, poput ovoga, gdje se građanima kvalitetno objašnjava korištenje digitalnih platformi su svakako dobri i ja to podržavam. Danas građani mogu u par klikova iz vlastitog doma otvoriti e-Obrt ili e-Tvrtku, bez nepotrebnog gubljenja vremena i stajanja u redovima, i zato su takvi projekti odlični i zaslužuju podršku, kazao je Andrija Mikulić, Glavni državni inspektor.

Zagrebački holding s ovisnim trgovačkim društvima kompleksan je sustav koji funkcionira u kontinuitetu, tijekom dana i noći, sve dane u godini.

Cilj nam je pružiti što kvalitetniju uslugu i iza mnogih, posebice operativnih aktivnosti, značajnu ulogu imaju procesi koje smo digitalizirali.

- Zbog prirode naših djelatnosti šira javnost možda i ne može primijetiti kakvim se sve informatičkim sustavima koristimo, da bismo - primjerice: u najkraćem roku očistili neku cestu ili sa zimskom službom djelovali preventivno. Od mreže dojavnih stanica Zagrebačkih cesta, praćenja cjelokupne mehanizacije, vozila i specijaliziranih strojeva pa do upravljanja odnosima s korisnicima - sve počiva na sustavima koje kontinuirano nadograđujemo, naglasila je Ana Stojić Deban, predsjednica Uprave Zagrebačkog holdinga.

Koliko su nam važni pozadinski procesi, toliko želimo i krajnjim korisnicima omogućiti upravljanje uslugama suvremenim principima, na čemu intenzivno radimo. Sva aplikativna rješenja koja smo građanima i ponudili zamijenit ćemo jedinstvenim i suvremenim rješenjem na čemu intenzivno radimo (e platforma), sljedeći suvremene trendove i postavljajući nove.

Nakon Zagreba, Večernjakov digitalni bus posjetit će biser “Zlatne doline”, Grad Požegu i otvoriti svoja vrata na centralnom trgu. Na tom jedinstvenom baroknom mjestu, prepunom znamenitosti i kulturne baštine, svi zainteresirani mogu uživati u veseloj atmosferi i druženju uz piće i grickalice, te postati e-Građani.

Dražen Klarić, glavni urednik Večernjeg lista

'Građani se žele upoznati s olakotnim situacijama koje će im pružiti korištenje digitalnih platformi te kako jednim mišem možemo izbjeći duge redove i čekanja'

Veliko zanimanje građana

Kako pristupiti elektroničkoj usluzi, kojom vjerodajnicom pristupiti elektroničkoj usluzi i kako otvoriti Osobni korisnički pretinac su bila samo neka od pitanja na koje su Zagrepčani dobili odgovor

Video: Večernjakov digitalni autobus u Koprivnici

 

 

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije