Najbrža i najfrekventnija željeznička veza na svijetu mogla bi u roku
od 12 godina biti uspostavljena između Londona i britanskog sjevera,
piše britanski mediji.
Juri 360 km na sat
U planu je uspostava brze linije kojom bi se udaljenost od Londona do
Birminghama (oko 195 kilometara) prolazila za samo nešto
više od pola sata, što je dvostruko kraće od
sadašnjeg vremena vožnje.
Primjera radi, riječ je o malo većoj udaljenosti nego što je
to udaljenost između Zagreba i Rijeke, koju hrvatske željeznice prolaze
prosječno za četiri sata.
Od Londona do Manchestera putovalo bi se malo više od sat
vremena.
Novi britanski vlakovi mogli bi postizati brzinu od 360 kilometara na
sat, primali bi 800 putnika, a svake četiri minute kretali bi iz
londonskog predgrađa, jer bi smještaj polazne točke bliže
centru grada bio preskup. Sir David Rowlands, čelnik High Speed Two,
novoosnovane kompanije koja radi na detaljnom projektu nove NorthSouth
brze linije navodi da bi se trebalo voditi računa o predstojećem rastu
prometa te odmah raditi četiri umjesto dva usporedna kolosijeka. Puno
je jeftinije, objašnjava, nego vraćati se za 20 godina i
raditi dodatne dvije pruge.
U Velikoj Britaniji sada funkcioniraju četiri stara željeznička pravca
s maksimalnom brzinom od 200 kilometara na sat, te nedavno sagrađena
linija High Speed 1 koja povezuje London i Kent brzinom od 225
kilometara na sat.
Postupna izgradnja
Velika Britanija planira slijediti francuski primjer i mrežu brzih
linija graditi postupno – najprije bi povezala prijestolnicu
sa središnjim zapadom, a naposljetku će stići i do
Škotske.
Razvoj brzih željezničkih linija ne dokida potrebu za jačanjem zračnog
prijevoza jer se očekuje da će se na željeznicu preorijenitrati prije
svega oni koji su se do sada koristili automobilima.
ŽELJEZNIČKI REKORDI