USPOREDILI SMO

Za mnoge će ova usluga prevagnuti u odabiru električnog automobila u odnosu na klasični

Autoflota
Foto: Jurica Galoić/Pixsell
1/5
23.09.2024.
u 09:17

Gledajući globalne ekološke trendove i sve strože regulative u vezi emisije štetnih plinova, sve više kupaca automobile i prijevoznih sredstava općenito razmatra prelazak na električni pogon.

Sve brži razvoj tehnologije u automobilskom sektoru, EU norme, kao i potražnja za održivim energetskim rješenjima napravili su velike pomake, no, jesu li električna vozila zaista bolji izbor, pogotovo za poslovnu flotu automobila? Postoje neke ključne prednosti, ali i nedostaci kada se radi o “prelasku na struju”, no za većinu poslovnih korisnika moguće je optimizirati svoje ulaganje kroz dugoročni najam. No, pitanje je kako izabrati pravo rješenje za poslovnu flotu? Odlučili smo to provjeriti i kontaktirali našu poznatu tvrtku koja nudi rješenja za flotni menadžment koja bi mogla biti ključna za mnoge tvrtke.


Prednosti električnih službenih automobila

Električna vozila (EV) zahtijevaju manje održavanja u usporedbi s konvencionalnim automobilima jer nemaju složeni motor s unutarnjim izgaranjem. Manji broj pokretnih dijelova smanjuje potrebu za čestim servisima, a troškovi za gorivo također su niži jer se struja pokazuje kao ekonomičniji izvor energije u dugoročnom korištenju.

Korištenje EV-a doprinosi smanjenju emisije stakleničkih plinova i ovo je značajna prednost za sve tvrtke koje žele poboljšati svoj imidž ekološke odgovornosti i zadovoljiti sve strože regulative u vezi emisija. Integracija fotonaponskih sustava s EV-ima omogućuje proizvodnju vlastite energije za punjenje vozila, što smanjuje ovisnost o vanjskim izvorima energije i dugoročno generira značajne uštede.

Ono što mnogi vlasnici tvrtki na prvu zanemaruju je ukupni trošak vlasništva (TCO, eng. Total cost of ownership), tj.nabavna cijena imovine plus troškovi poslovanja. Procijeniti ukupne troškove vlasništva znači sagledati širu sliku o tome što je proizvod i koja mu je vrijednost tijekom vremena. Kada biraju među alternativama, mnogi često gledaju na kratkoročnu cijenu artikla općenito, tj. njegovu nabavnu cijenu. Međutim, također bi trebali uzeti u obzir njegovu dugoročnu cijenu, koja je ustvari ukupni trošak vlasništva. Ovo su dugoročni troškovi i rashodi nastali tijekom korisnog vijeka proizvoda i konačnog zbrinjavanja. Predmet s nižim ukupnim troškom vlasništva dugoročno može biti bolja vrijednost.

Foto: Jurica Galoić/Pixsell


Kompletan paket – automobil i punjač na jednom mjestu

Prvu stvar koja muči mnoge tvrtke kod prelaska na struju je problem punjenja. Autoflota ne samo da nudi električne automobile, već cijeli paket koji uključuje brze javne punjače i kućne punjače s kompletnom instalacijom. Posebnost ove ponude je fiksna mjesečna cijena koja uključuje automobil i punjač na ugovoreni period, primjerice na pet godina. Bez iznenađenja, bez skrivenih troškova – tvrtke dobivaju sve što im je potrebno za elektrifikaciju voznog parka.


Mobilna aplikacija za potpunu kontrolu troškova

Provjerili smo i jedinstvenu uslugu koju Autoflota nudi – mobilnu aplikaciju koja očitava potrošnju električne energije. Ovaj sustav omogućuje poslodavcima praćenje i refundaciju troškova energije na temelju stvarne potrošnje. Tvrtke tako mogu imati transparentan uvid u troškove električne energije po svakom vozilu, što je revolucionarno u industriji.


Isplativost električnih automobila – kilometraža je ključ

Jedno od ključnih pitanja u našem istraživanju bilo je isplativost električnih automobila. Iako struja ima dosta prednosti, ono što svi gledaju, a to je financijska ušteda, je značajna tek pri određenoj dnevnoj kilometraži, između 200 i 300 km. Naime, kao što smo vidjeli u prošlosti s dizelom, viša početna cijena vozila ima smisla samo ako automobil redovito prelazi određeni broj kilometara. Za poslovne korisnike s manjim dnevnim opsegom vožnje, povrat investicije možda neće biti tako brz.
 

Usporedni izračun troškova – klasični vs. električni automobil

Kako bi malo konkretizirali naša razmišljanja, otišli smo u Flotin uredu u Sesvetama kako bi provjerili konkretno koja nam je razlika. Sjeli smo s Lukom, stručnim suradnikom za poslovni najam, i nakon kraćeg razgovora napravili usporedbu između par popularna modela koji se mogu vidjeti na našim cestama.

Foto: Jurica Galoić/Pixsell

Prva ponuda usporedba bila je između PEUGEOT 208 ALLURE 51 kWh 155 e-EAT i PEUGEOT 208 ALLURE PureTech 100. Cijena se odnosi na period od 48 mjeseci i 80.000 km:

- Potrošnja benzinca iznosi 5,2l/100 km, što znači 7,54 eura na 100 km.

- Potrošnja električnog automobila je 14 kWh/100 km, što bi uz kućno dnevno punjenje iznosilo 1,4 eura na 100 km, dok noćno punjenje smanjuje trošak na samo 0,7 eura po 100 km.

Cijene električne energije na kućnoj mreži kreću se od 0,1 EUR/kWh za dnevnu tarifu do 0,05 EUR/kWh za noćnu tarifu, dok na javnim punionicama cijene variraju između 0,22 EUR/kWh na AC punjačima i 0,85 EUR/kWh na brzim DC punjačima.

Na kraju, mjesečna rata za električno vozilo ispala nas je 748,10 EUR, dok nas je benzinski ekvivalent koštao manje, 399,41 EUR mjesečno. Treba naglasiti da najam uključuje: najam, tehnički pregled, registracija, porez na cmv, izvanredno održavanje plus, upravljanje štetama, obvezna oprema, osiguranje od automobilske odgovornosti, redovno održavanje, pneumatici, rtv pristojba, vatrogasni aparat, kasko osiguranje, izvanredno održavanje, flota asistencija, savjetovanje i koordinacija.

Tu je i još jedan popularan model, pogotovo električna varijanta, Hyundai Kona. Ovdje smo usporedili 3 modela, klasičan benzinski, potpuno električni i hibridni.

Foto: Jurica Galoić/Pixsell

HYUNDAI KONA SX2 1.6 T-GDI 138 ISG 7DCT STYLE- mjesečna rata 616,59 eur + PDV
Benzinac /prosječna potrošnja: 5.5 litara na 100km/ Trošak: 7,98 eur na 100km

HYUNDAI KONA SX2 EV 65,4 kWh STYLE_electric - mjesečna rata 886,57 eur + PDV
- Električno vozilo / prosječna potrošnja: 15.4 kwh/100km
- Trošak za noćno kućno punjenje: 0,77 eura na 100km
- Trošak za dnevno kućno punjenje: 1.54 eura na 100km
- Trošak na brzim javnim AC punjačima 0,22 EUR/kWh: 3,39 eura na 100km

HYUNDAI KONA SX2 HEV 1.6 Gdi 6DCT STYLE - mjesečna rata 575,54 eur + PDV
- Hybrid (baterija+benzin) / prosječna potrošnja: 5.1 litara na 100 km / Trošak: 7,40 eur na 100km

Cijena se također odnosi za period 48mj./ 80.000km, a ponuda se sastoji od financiranja, kompletnog održavanja (redovno, izvanredno i izvanredno PLUS), pneumatika (montaža, skladištenje, nabava), asistencije i podrške korisnicima, AO i AK polica, tehničkog pregleda i registracije vozila, RTV pristojbe.

Što zaključiti za kraj? Ovisno o broju kilometara koje radite, električna vozila mogu donijeti značajnu uštedu. Uvjerili smo se da Autoflota donosi ključnu prednost za sve koji žele pojednostaviti prijelaz na električna vozila. S fiksnom mjesečnom ratom, mobilnom aplikacijom za praćenje potrošnje energije te cjelokupnim rješenjem punjača, Autoflota nudi jedinstvenu uslugu na tržištu. No, kao i kod svakog dugoročnog ulaganja, tvrtke moraju pažljivo procijeniti svoje potrebe, kako bi donijele ispravnu odluku. U svakom slučaju, fleksibilna i individualno prilagodljiva rješenja za svaki vozni park nikad nisu bila jednostavnija za dogovoriti.

Sadržaj nastao u suradnji s Autoflotom.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije