Nijedan vozač to ne želi vidjeti: lopta koja se dokotrljala na cestu. Velika je mogućnost da će za njom dotrčati dijete koje ne obraća pozornost na promet. Dok čovjek za volanom može procijeniti situaciju na temelju poznavanja konteksta, današnji sustavi za automatiziranu vožnju i pomoć u vožnji i dalje trebaju naučiti kako se to radi. Bosch radi na upotrebi generativne umjetne inteligencije za daljnje poboljšanje funkcija automatizirane vožnje. Kao dio tog nastojanja, Bosch i Microsoft istražuju prilike za suradnju i iskorištavanje snage generativne umjetne inteligencije. „Bosch radi na uvođenju nove dimenzije primijene umjetne inteligencije u vozila”, izjavio je dr. sc. Stefan Hartung, predsjednik uprave tvrtke Bosch, na ovogodišnjoj konferenciji Bosch Connected World (BCW) u Berlinu na temu interneta stvari. Očekuje se da će generativna umjetna inteligencija omogućiti vozilima da procijene situaciju i reagiraju s njima u skladu zbog čega bi sudionici u prometu trebali biti još sigurniji. Da žele veću sigurnost u prometu izjavilo je 60 posto ispitanika u ovogodišnjem reprezentativnom svjetskom istraživanju Bosch Tech Compass na temu tehnologije i umjetne inteligencije.
Generativna umjetna inteligencija za sigurnost na cestama
Bosch i Microsoft predviđaju da će suradnja unaprijediti učinkovitost funkcija automatizirane vožnje. Njihova je želja da generativna umjetna inteligencija poboljša udobnost u vozilu i omogući veću sigurnost za sve sudionike u prometu. Kako bi to postigli, od neprocjenjive važnosti bit će detaljno poznavanje vozila i stručnost za umjetnu inteligenciju u automobilskoj industriji, kao i pristup podatcima iz senzora u vozilima koji će se upotrijebiti s generativnom umjetnom inteligencijom. „Kao dio svoje velike predanosti sigurnosti u prometu, Microsoft željno iščekuje priliku za suradnju s Boschem i razvoj područja generativne umjetne inteligencije”, izjavio je Uli Homann, CVP u Microsoftu i viši arhitekt.
Čak i danas, kad govorimo o sustavima za treniranje automatizirane vožnje, ograničenja umjetne inteligencije brzo su očita. Današnji sustavi za pomoć vozaču mogu otkriti ljude, životinje, predmete i vozila, ali u bliskoj budućnosti generativna umjetna inteligencija mogla bi pomoći prepoznati situacije koje bi mogle dovesti do nesreće. Generativna umjetna inteligencija upotrebljava velike količine podataka za treniranje sustava za automatiziranu vožnju, što omogućuje donošenje boljih zaključaka na temelju tih podataka. Na primjer, mogla bi zaključiti je li predmet na cesti ispred vozila plastična vrećica ili oštećeni dio vozila. Te se informacije mogu upotrebljavati za izravnu komunikaciju s vozačem, primjerice prikazivanjem upozorenja, ili za primjenu odgovarajućih manevara, kao što je kočenje i uključivanje svjetala za slučaj opasnosti.
Bosch i Microsoft već su se udružili kako bi razvili univerzalnu softversku platformu za jednostavno povezivanje automobila i oblaka te se raduju zajedničkom traženju novih prilika za donošenje vrhunske tehnologije umjetne inteligencije svojim klijentima i industriji autonomnih vozila.
Generativna umjetna inteligencija potiče inovacije
„Generativna umjetna inteligencija potiče inovacije. Može preobraziti industriju jednako kao što je to učinilo računalo”, rekla je Tanja Rueckert, članica uprave tvrtke Bosch i glavna direktorica za digitalno poslovanje. Novo istraživanje Bosch Tech Compass iz 2024. dobro to prikazuje: 64 posto ispitanika vjeruje da je umjetna inteligencija tehnologija koja će u budućnosti imati najveću važnost. Za usporedbu, prošle je godine tek 41 posto ispitanika izrazilo to mišljenje.
Od proizvodnje do svakodnevnog uredskog posla, generativna umjetna inteligencija u Boschu već se sad primjenjuje u mnogim područjima. Uz Microsoft, tvrtka surađuje s još nekoliko partnera, koji uključuju AWS, Google i Aleph Alphu. Odjel za poduzetnički kapital Grupe Bosch, Bosch Ventures, prošle je godine uložio u tvrtku Aleph Alpha, koja se bavi umjetnom inteligencijom. Bosch je također objavio da će s novoosnovanom tvrtkom surađivati na pronalasku novih slučajeva primjene za dobrobit i svojih suradnika i kupaca. „Bosch i Aleph Alpha žele učiti jedni od drugih, iskoristiti međusobna znanja i iskustva te surađivati na slučajevima primjene u više domena”, izjavila je Rueckert. Partnerstvo je pokazalo prve rezultate u Sjevernoj Americi: u suradnji s Aleph Alphom Bosch predstavlja tehnologiju prepoznavanja govora koja se temelji na umjetnoj inteligenciji za jednog proizvođača vrhunskih automobila. Rješenje uključuje chatbot koji razumije i odgovara na pozive servisnog centra u slučaju kvara uz pomoć obrade prirodnog jezika, a prepoznaje dijalekte, naglaske i raspoloženja. Poziv se automatski prihvaća, čime se vrijeme čekanja smanjuje na najmanje moguće. Čak 40 posto poziva može se obraditi i riješiti automatski; u slučaju složenijih upita chatbot prenosi sve relevantne informacije agentu servisnog centra koji odmah preuzima slučaj.
Od tražilice temeljene na umjetnoj inteligenciji do proizvodnje
Stručnjaci za umjetnu inteligenciju u Boschu trenutačno rade na više od 120 specifičnih primjena umjetne inteligencije koje ovi novi modeli omogućuju suradnicima i kupcima. Te primjene uključuju generiranje softverskog programskog koda ili snažne chatbotove i voicebotove za podršku tehničarima ili interakciju s kupcima. Kao još jedan primjer spomenimo AskBosch, tražilicu koja upotrebljava umjetnu inteligenciju za upotrebu unutar tvrtke koja je u primjeni od kraja 2023. Nudi brži pristup na prirodnom jeziku širokom rasponu izvora podataka – na primjer, izvorima širom intraneta. Osim vanjskih podataka, AskBosch uključuje i vlastite izvore podataka tako da Boschevi suradnici mogu pretraživati informacije koje se odnose na tvrtku. Generativna umjetna inteligencija također utječe na brzinu u proizvodnji: u prvim projektima u dva Boscheva pogona u Njemačkoj generativna umjetna inteligencija stvara sintetičke slike u svrhu razvoja i šire primjene rješenja povezanih s umjetnom inteligencijom za optičku provjeru i optimizaciju postojećih modela umjetne inteligencije. Bosch očekuje da će to smanjiti vrijeme potrebno za planiranje, pokretanje i povećanje primjene umjetne inteligencije sa sadašnjih šest do dvanaest mjeseci na samo nekoliko tjedana. Nakon uspješnog pilot-projekta usluga stvaranja sintetičkih podataka ponudit će se svim Boschevim lokacijama.
Bosch Tech Compass 2024.: određivanje brzine usvajanja umjetne inteligencije
Budući da se umjetna inteligencija upotrebljava u sve više različitih područja života, profesionalni razvoj postaje sve važniji: 58 posto ispitanika u istraživanju Bosch Tech Compass u to je uvjereno. To je mišljenje posebno zastupljeno u SAD-u sa 63 posto (Njemačka: 54 posto, Kina: 52 posto). I ovdje Bosch određuje brzinu prihvaćanja umjetne inteligencije i uključuje svoje suradnike. Bosch je 2019. pokrenuo program obuke čiji je prvobitni cilj bio upoznati 30 000 suradnika s umjetnom inteligencijom. Do sada je u programu sudjelovalo 28 000 suradnika. Poput Boscheva Etičkog kodeksa umjetne inteligencije u kojem su navedene smjernice za upotrebu umjetne inteligencije, uz ovaj program dolazi dodatni sadržaj na temu umjetne inteligencije.
Sve rezultate istraživanja Bosch Tech Compass iz 2024. možete pronaći ovdje.
O istraživanju:
Za reprezentativno istraživanje istraživači tržišta Gesellschaft für Innovative Marktforschung mbH (GIM) anketirali su osobe u dobi od 18 i više godina u sedam zemalja (Brazil, Kina, Njemačka, Francuska, Indija, Velika Britanija i SAD) uime tvrtke Robert Bosch GmbH u prosincu 2023. U Njemačkoj, Francuskoj i Ujedinjenom Kraljevstvu ispitano je 1000 osoba u svakoj državi; u Brazilu, Kini, Indiji i SAD-u ispitano je najmanje 2000 osoba po državi. Slučajni uzorci reprezentativni su za svoje zemlje u smislu regije, spola i dobi (Brazil, Njemačka, Francuska, UK, SAD: od 18 do 69 godina / Kina, Indija: od 18 do 59 godina).