ZADAR – Najveći hrvatski brodar, zadarska Tankerska plovidba,
doima se jačim i od aktualne ekonomske krize koja je zahvatila cijeli
svijet. Naime, Tankerska plovidba je u vrijeme dok je globalna
gospodarska situacija bila stabilna i dok su cijene vozarina za brodare
bila relativno visoke ugovorila gradnju čak devet brodova.
Jedan od tih brodova, i to aframax Olib kapaciteta 115.000 bruto
registarskih tona vrijedan 56 milijuna dolara, isporučen je zadarskom
brodaru prije nekoliko dana u splitskom brodogradilištu.
Kako nam je rekao predsjednik uprave Tankerske plovidbe Ive Mustać,
riječ je o aframaxu posve istog kapaciteta kakav je već sagrađen u
Splitu. Prvi je ponio naziv Dugi otok.
Treći maj, Koreja i Kina
– Još dva broda kapaciteta 51.300 bruto
registarskih tona za prijevoz naftnih derivata gradimo u Hrvatskoj, i
to u riječkom 3. maju. A u brodogradilištima u Južnoj Koreji
naručili smo još četiri broda za prijevoz naftnih derivata i
rasutih tereta. Dva broda imaju kapacitet po 50.000 BRT-a, a preostala
dva po 35.000 BRT-a.
U tijeku je i gradnja dva broda u kineskim
brodogradilištima, i to za prijevoz rasutih tereta, a njihov
kapacitet je 37.500 bruto registarskih tona – kazao nam je
predsjednik uprave Tankerske plovidbe Ive Mustać te dodao kako je
krajnji rok isporuke svih brodova svibanj 2011. godine.
A iako komercijalni direktor zadarskoga brodara Dragan Gaćina tvrdi da
je gradnja svih novih brodova “pokrivena” kreditnim
ugovorima s poslovnim bankama, nije propustio naglasiti kako Tankersku
plovidbu ipak još očekuju i pregovori s hrvatskom Vladom
koja bi trebala dati uobičajeni poticaj za gradnju dvaju brodova u
domaćim brodogradilištima.
Flota od 25 brodova
– Kada smo ugovarali gradnju svih tih brodova, situacija u
svjetskom gospodarstvu bila je bitno drugačija. Naime, i naš
posao otežava aktualna globalna gospodarska kriza. U međuvremenu su
pale i cijene vozarina, prije svega za rasute terete, no i cijena
prijevoza naftnih derivata je u padu.
Stoga povećanje naše flote koja broji 16 brodova za novih
devet brodova ne dolazi u najbolje vrijeme. Sada je najvažnije ostati
strpljiv, pričekati da porastu cijene prijevoza kabaste robe, željezne
rudače i ugljena, a onda će valjda i banke slobodnije davati kredite
– istaknuo je Dragan Gaćina, komercijalni direktor.
GOSPODARSTVO Tankerska plovidba ugovorila gradnju devet brodova