GOSPODARSTVO Tankerska plovidba ugovorila gradnju devet brodova

Zadrani su već osigurali i novac za gradnju brodova

09.02.2009.
u 17:26

ZADAR – Najveći hrvatski brodar, zadarska Tankerska plovidba, doima se jačim i od aktualne ekonomske krize koja je zahvatila cijeli svijet. Naime, Tankerska plovidba je u vrijeme dok je globalna gospodarska situacija bila stabilna i dok su cijene vozarina za brodare bila relativno visoke ugovorila gradnju čak devet brodova.

Jedan od tih brodova, i to aframax Olib kapaciteta 115.000 bruto registarskih tona vrijedan 56 milijuna dolara, isporučen je zadarskom brodaru prije nekoliko dana u splitskom brodogradilištu. Kako nam je rekao predsjednik uprave Tankerske plovidbe Ive Mustać, riječ je o aframaxu posve istog kapaciteta kakav je već sagrađen u Splitu. Prvi je ponio naziv Dugi otok.

Treći maj, Koreja i Kina
– Još dva broda kapaciteta 51.300 bruto registarskih tona za prijevoz naftnih derivata gradimo u Hrvatskoj, i to u riječkom 3. maju. A u brodogradilištima u Južnoj Koreji naručili smo još četiri broda za prijevoz naftnih derivata i rasutih tereta. Dva broda imaju kapacitet po 50.000 BRT-a, a preostala dva po 35.000 BRT-a.

U tijeku je i gradnja dva broda u kineskim brodogradilištima, i to za prijevoz rasutih tereta, a njihov kapacitet je 37.500 bruto registarskih tona – kazao nam je predsjednik uprave Tankerske plovidbe Ive Mustać te dodao kako je krajnji rok isporuke svih brodova svibanj 2011. godine.

A iako komercijalni direktor zadarskoga brodara Dragan Gaćina tvrdi da je gradnja svih novih brodova “pokrivena” kreditnim ugovorima s poslovnim bankama, nije propustio naglasiti kako Tankersku plovidbu ipak još očekuju i pregovori s hrvatskom Vladom koja bi trebala dati uobičajeni poticaj za gradnju dvaju brodova u domaćim brodogradilištima.

Flota od 25 brodova
– Kada smo ugovarali gradnju svih tih brodova, situacija u svjetskom gospodarstvu bila je bitno drugačija. Naime, i naš posao otežava aktualna globalna gospodarska kriza. U međuvremenu su pale i cijene vozarina, prije svega za rasute terete, no i cijena prijevoza naftnih derivata je u padu.

Stoga povećanje naše flote koja broji 16 brodova za novih devet brodova ne dolazi u najbolje vrijeme. Sada je najvažnije ostati strpljiv, pričekati da porastu cijene prijevoza kabaste robe, željezne rudače i ugljena, a onda će valjda i banke slobodnije davati kredite – istaknuo je Dragan Gaćina, komercijalni direktor.

Ključne riječi

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije