Čelnici zagorskih gradova ne mogu se pohvaliti skupocjenim voznim
parkom. U passatima se jedino voze gradonačelnici Krapine i Zabooka.
Grad Krapine je prije tri godine iz proračuna kupio novi passat 1,9 TDI
za 197.000 kuna i za to je raspisao natječaj.
Priče o skupom passatu
Gradonačelnik Josip Horvat (HDZ) kaže kako ne gleda prijeđene
kilometre, ne zna čak ni registraciju, a vozi ga samo on. Za
gradonačelnika Zaboka i saborskog zastupnika Ivana Hanžeka (SDP) priča
se da vozi najbolji auto među svojim kolegama, i to passat s
“full-opremom” vrijedan više od 400.000
kuna. No on to opovrgava.
– Vozim klasični passat. Nabavljen je na leasing, star je tri
godine, vrijedan je 215.000 kuna, a do sada sam s njim napravio 30.000
kilometra, smije se Hanžek na prozivanje da se vozi u blindiranom
automobilu te dodaje da Grad posjeduje još jedno službeno
vozilo, kangu, koji koristi komunalna alužba, a mogu ga koristiti i
zabočke udruge. Oba gradonačelnika ističu kako menadžeri u zagorskim
javnim poduzećima voze daleko skuplje i jače aute. Gradonačelnica
Pregrade Vilmica Kapac (HDZ) vozi se u služebnom crvenom Renaut Cliu
starom sedam godina.
Neki nemaju
ništa
Do sada je prešao 90.000 kilometra. U privatnom životu vozi
obiteljski terenac vrijedan oko 100.000 kuna. Gradonačenica Kapac kaže
da renault zadovoljava potrebe grada te da ne planiraju nabaviti novi
auto. Vozni park lani su obogatili jednim polom u Donjoj Stubici.
– Kupili smo VW polo na akciji lani krajem godine za 69.000
kuna bez PDV-a – kaže čelnik Juraj Srebačić te dodaje da mu
je važnije da se u gradu nešto radi nego da se
troši novac za obnovu voznog parka. Grad Oroslavje nema
službenog auta, dok se gradonačelnik Klanjca Žarko Broz vozi u
škodi octaviji staroj četiri godine kupljenoj na leasing za
oko 80 tisuća kuna. Najskromniji su u Gradu Zlataru. Tamo imaju na
raspolaganju škodu feliciju iz 1997. godine.
– Nema potrebe za bolji službeni auto. I to što
imamo rijetko se koristi – skromni su
Zlatraršćani. U odnosu na kolege političare iz drugih
hrvatskih gradova očito je da zagorskim lokalnim upravama nije
previše stalo do službenih automobila. Nikome od njih u
zadnje vrijeme nije ni palo na pamet da obogate vozni park, jer svjesni
su da su pod povećalom javnosti, a bliže se i lokalni izbori. Bolje
aute od političara u Krapinsko-zagorskoj županiji voze zagorski
poduzetnici.
Županica nema ni vozački
Županica Sonja Borovčak nema privatni automobil, niti je ikada polagala vozački ispit. Službeni protokolorni automobil je opel vectra stara šest godina vrijedna najviše šest tisuća eura. – Važna nam je brga za ljude, a ne skupi auti, kaže županica. Bivša županica imala je na raspolaganju corsu.