Zagrebačka banka poslala je upozorenje svojim klijentima o pokušajima phishing-prijevara i putem e-mailova, SMS-ova ili aplikacija poput WhatsAppa i Vibera koji su, kako kažu u banci, sve češći. Pošiljatelji se predstavljaju kao banka, financijska ili državna institucija, dostavljačka služba i slično te pokušavaju navesti građane da otvore poveznicu i unesu svoje: kartične podatke (broj kartice, rok valjanosti, CVV/CVC), broj tokena, kodove koje generira token (OTP, MAC) uz lažnu svrhu, primjerice povrat poreza, primitak uplate, aktivaciju kartice i slično, poručuju iz Zabe.
Banka upozorava da se time prevarantima omogućuje da vašim karticama plaćaju na internetu, pristupe Vašem on-line bankarstvu i Vašim računima, preuzmu Vaše on-line bankarstvo putem mobilne aplikacije i dobiju kontrolu nad Vašim računima.
"Banka, financijska ili državna institucija ili dostavljačka služba nikad Vas neće tražiti unos navedenih podataka na poveznicama dostavljenima u e-mailu ili poruci. Prije davanja bilo kakvih podataka provjerite pošiljatelja i, po mogućnosti, obratite mu se putem telefona i provjerite je li on uistinu pošiljatelj navedene poruke. e-zabu otvarajte putem stranice www.zaba.hr, ne putem poveznica dostavljenih e-mailom i porukama trećih strana. Ako želite primiti uplatu, uplatitelju je dovoljan Vaš IBAN (Vaš broj računa) te Vaše ime i prezime. Primitak uplate Vi ne autorizirate ni na koji način (ni push-porukom ni tokenom)", stoji u upozorenju Zagrebačke banke klijentima.