KRAJ GUŽVA

Završetak lijevih polovica najdužih tunela

10.03.2009.
u 21:50

Nove, lijeve tunelske cijevi kroz Malu Kapelu i Sveti Rok bit će puštene u promet u travnju. Međutim, kroz njih će se promet do svečana otvaranja, koje će biti prije turističke sezone, odvijati dvosmjerno. Za to će se vrijeme desne tunelske cijevi u oba tunela pripremiti za jednosmjeran promet.

‘Umivanje’ desnih cijevi
– U desnim tunelskim cijevima morat ćemo promijeniti signalizaciju, uskladiti ventilaciju za jednosmjeran promet, oprati tunelsku cijev i poravnati nazubljen asfalt u sredini tunela koji je dijelio lijevi od desnog prometnog traka – kaže glavni inženjer HAC-a Robert Španović.

Većina radova, koji su trajali 18 mjeseci, na novim je tunelskim cijevima završena. Još je potrebno navući posljednji asfaltni sloj. Sve to stajalo je, bez PDV-a, oko 334 milijuna kuna u M. Kapeli i oko 357 milijuna u Sv. Roku. A kada se i desne tunelske cijevi pripreme za jednosmjeran promet, od Zagreba do Vrgorca put će biti brži, jer više neće biti zastoja na tunelima. Brzina vožnje kroz tunele će se sa 80 povećati na 100 km/h, a u jeku turističke sezone više neće na tunelima Mala Kapela i Sveti Rok biti dosadašnjih gužva.

One će se preseliti na izlazne naplatne kućice, gdje se kod izlaza Lučko već grade novi izlazni traci. Nakon puštanja u promet obiju tunelskih cijevi kroz Malu Kapelu i Sveti Rok, autocestom od Zagreba do juga putovat će se mnogo brže i sigurnije, a cestarina će ostati ista. Nakon toga više neće biti ni jedne tunelske cijevi s dvosmjernim prometom.

Ljeti 29.000 auta na dan
Lani je kroz Malu Kapelu prosječni ljetni dnevni promet bio 28.993 vozila, a prosječni godišnji dnevni 12.470 vozila. Kroz tunel Sveti Rok prosječan ljetni dnevni promet iznosio je 29.929 vozila, a prosječni godišnji dnevni promet 12.075 vozila. Radi sigurnosti, Kapela i Sv. Rok bit će pokriveni s više od 400 kamera.

Ključne riječi

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije