Nove, lijeve tunelske cijevi kroz Malu Kapelu i Sveti Rok bit će
puštene u promet u travnju. Međutim, kroz njih će se promet do svečana
otvaranja, koje će biti prije turističke sezone, odvijati dvosmjerno.
Za to će se vrijeme desne tunelske cijevi u oba tunela pripremiti za
jednosmjeran promet.
‘Umivanje’ desnih cijevi
– U desnim tunelskim cijevima morat ćemo promijeniti signalizaciju,
uskladiti ventilaciju za jednosmjeran promet, oprati tunelsku cijev i
poravnati nazubljen asfalt u sredini tunela koji je dijelio lijevi od
desnog prometnog traka – kaže glavni inženjer HAC-a Robert Španović.
Većina radova, koji su trajali 18 mjeseci, na novim je tunelskim
cijevima završena. Još je potrebno navući posljednji asfaltni sloj. Sve
to stajalo je, bez PDV-a, oko 334 milijuna kuna u M. Kapeli i oko 357
milijuna u Sv. Roku. A kada se i desne tunelske cijevi pripreme za
jednosmjeran promet, od Zagreba do Vrgorca put će biti brži, jer više
neće biti zastoja na tunelima. Brzina vožnje kroz tunele će se sa 80
povećati na 100 km/h, a u jeku turističke sezone više neće na tunelima
Mala Kapela i Sveti Rok biti dosadašnjih gužva.
One će se preseliti na izlazne naplatne kućice, gdje se kod izlaza
Lučko već grade novi izlazni traci. Nakon puštanja u promet obiju
tunelskih cijevi kroz Malu Kapelu i Sveti Rok, autocestom od Zagreba do
juga putovat će se mnogo brže i sigurnije, a cestarina će ostati ista.
Nakon toga više neće biti ni jedne tunelske cijevi s dvosmjernim
prometom.
Ljeti 29.000 auta na dan
Lani je kroz Malu Kapelu prosječni ljetni dnevni promet bio 28.993
vozila, a prosječni godišnji dnevni 12.470 vozila. Kroz tunel Sveti Rok
prosječan ljetni dnevni promet iznosio je 29.929 vozila, a prosječni
godišnji dnevni promet 12.075 vozila. Radi sigurnosti, Kapela i Sv. Rok
bit će pokriveni s više od 400 kamera.
KRAJ GUŽVA