Kako navodi Fond za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost, eko vožnja se može okarakterizirati kao pametan i učinkovit stil vožnje koji na najbolji način koristi pogodnosti modernih tehnologija u prometu te istovremeno povećava njegovu sigurnost. Pri tome se kao najvažnije prednosti eko vožnje obično ističu dva faktora: ušteda u potrošnji goriva te povećanje brige o svijesti očuvanja okoliša.
Prema podacima Hrvatskog autokluba (HAK) upravo ekološki način vožnje može donijeti znatne uštede što pokazuje i izračun djelatnika programa Ujedinjenih naroda za razvoj (UNDP) koji su sudjelovali u kampanji Učinimo aute zelenima. Prema tom izračunu, automobil koji u prosjeku troši 7,04 litre goriva na 100 prijeđenih kilometara, zelenom vožnjom, primjerice, provjerom pritiska u gumama, racionalnim korištenjem klima-uređaja, umjerenom brzinom vožnje te smanjenjem tereta u vozilu, potrošnju goriva može smanjiti i za 2,11 litara, odnosno za čak 30 posto. Također, kao ostale prednosti valja navesti i ukupno smanjenje potrošnje goriva do 10 posto bez značajnijeg povećanja vremena putovanja koja generira značajne, već spomenute, uštede novca, zatim smanjenje emisije CO² te po širu zajednicu korisne beneficije poput smanjenja stresa i agresivnosti, poštivanje prometnih propisa i vožnju bez novčanih kazni.
Ekomobilis kao prednosti eko vožnje i moguće uštede navodi da je proaktivnim stilom vožnje moguće uštedjeti između 5 i 15 posto na godišnjoj razini pri čemu se uštede ostvaruju u gorivu, ali i kroz održavanje – manje trošenje kočnica, pokretnih dijelova motora, kvačila i mjenjača. Nadalje, uštede se ostvaruju i kroz smanjenje prometnih nezgoda i šteta na vozilima u prometu, kroz manji broj bolovanja i bez većih problema u logističkom procesu.
Nadalje, HAK kao srebrna pravila postizanja učinaka eko vožnje navodi sljedeće preporuke: ušteda goriva započinje prilikom kupovine odnosno izborom automobila s manjom potrošnjom goriva i emisijama štetnih plinova; napominju da bi trebalo izbjegavati kratke vožnje automobilom i voziti odmah nakon pokretanja motora (ne zagrijavati motor u praznom hodu); zatim ugasiti motor u duljim stankama (ili koristiti automatski „start/stop“ sustav). HAK savjetuje i da bi trebalo zatvoriti prozore dok se vozi pri većim brzinama jer otvoreni prozori povećavaju dinamički otpor i troše više goriva te koristiti ulja niskog trenja i gume s malim otporom trenja, kao i redovito servisirati automobil.