Prateći trend sve veće potražnje za SUV modelima, Volvo je nakon XC90 i
XC70 tržišu ponudio i najmanji model, XC60. Prve isporuke krenule su
nedavno, a mi smo se dočepali jednog primjerka da bismo vidjeli o čemu
je ustvari riječ. Reklamira se kao najsigurniji Volvo ikad napravljen,
pa smo provjerili što je toliko revolucionarno.
Kako je XC60 automobil namijenjen prije svega vožnji asfaltiranim
prometnicama, odnosno većina kilometara “vrti” se na gradskim cestama,
u kolonama, Volvo je pripremio City Safety sustav.
Riječ je o sustavu koji pomaže vozačima da izbjegnu ili smanje
posljedice sudara pri malim brzinama, koji su uobičajeni u gradskom
prometu. XC60 je opremljen nizom uređaja koji - u slučaju da se sudari
s vozilom sprijeda, a vozač ne reagira - sami zakoče automobil. To
pomaže kada ljudi voze “bez razmišljanja”, odnosno kada se zamisle i ne
vide da je automobil ispred zaustavljen. City Safety sustav smanjuje
mogućnost udara u vozilo ispred, ali isključuje se i na najmanji pomak
upravljača.
Želite li isprobati kako ovaj sustav radi, trebate biti vrlo oprezni
jer nije lako gledati u prepreku i ne reagirati. Sustav radi do brzine
30 km/h.
Summum paket kojim je bio opremljen testni primjerak najbogatiji je
paket u ponudi, a dodatno tu je bila još gomila raznih sustava koji
olakšavaju vožnju i čine je ugodnijom, te pridonose sigurnosti. Tako je
cijena sa 50.310 eura skočila na 66.500, odnosno približno 478.800 kuna.
Kvaliteta izrade prati standard postavljen na ostalim Volvovim
modelima, a nama se automobil svidio. Svidjela nam se razigranost
putničke kabine, s dvobojnim sjedalima i premium audiosustavom.
Uz prilagodljivi je tempomat vožnja otvorenim prometnicama lagana i
ležerna. Automobil se jako dobro vozi, automatski mjenjač dobar je
odabir uz D5 pogonski agregat, a tu je i Four C podvozje koje omogućuje
odabir među tri različita načina vožnje – Comfort, Sport ili Advanced.
Uz AWD pogon, vožnja modelom XC60 uistinu je dobar osjećaj.
Izvrstan agregat
XC60 se nudi s dva dizelska peterocilindarska agregata, a mi smo isprobali snažniji, D5 motor. Aluminijski turbodizelaš opremljen je common rail tehnologijom izravnog ubrizgavanja goriva i turbinom varijabilne geometrije, što omogućuje brz i konkretan odgovor na pritisak papučice gasa. Na raspolaganju je posve dovoljnih 185 konja i 400 Nm okretnog momenta. U kombinaciji s 6-stupanjskim Geartronic automatskim mjenjačem, ovo je idealna kombinacija. Nudi se i ručni način mijenjanja stupnja prijenosa.