BICIKLISTI

Biciklom savskim nasipom i Vrbikom do središta grada

27.12.2001.
u 00:00

* Cilj buduće mreže biciklističkih staza, koja će se raditi parcijalno, jest povezati ustanove i dijelove grada u kojima se kreću studenti i mladi

Gradski odjel za promet i Rotari klub Zagreb dogovorili su suradnju zahvaljujući kojoj bi Zagrepčani do proljeća mogli dobiti novouređenu biciklističku stazu od Jaruna do središta grada. Staza će se, kaže pomoćnik pročelnika za promet Stipan Matoš, protezati od Jaruna preko Savskog nasipa do Kockice na Prisavlju, potom preko Slavonske avenije i Vrbika, Vukovarskom, Miramarskom te Preradovićevom do Cvjetnog trga. Druga je pak varijanta od Miramarske, Mihanovićevom preko Gundulićeve do Varšavske. Za taj je projekt iz gradske blagajne osigurano milijun kuna.

- Na dijelu tog pravca već postoji biciklistička staza na kojoj moramo uočiti i ukloniti prepreke, a potom izraditi idejni nacrt. Staza će imati smisla tek ako je dovedemo do kraja puta, a to mislimo napraviti do proljeća - kaže S. Matoš, napominjući kako će se, osim na nogostupima, biciklistička staza iscrtati i na kolniku.

Cilj buduće mreže biciklističkih staza, koja će se raditi parcijalno, jest povezati ustanove i djelove grada u kojima se kreću studenti i mladi, jer su upravo oni najbrojniji korisnici. U namjeri da se povežu studentski domovi na Cvjetnom naselju i Savi sa središtem grada i fakultetima počela je prije nekoliko godina gradnja biciklističke staze pred Mimarom, no projekt zbog nedostatka novca nikada nije realiziran do kraja.

Čim vremenske prilike dozvole dovršit će se, kaže S. Matoš, i biciklistička staza u Vukovarskoj. Tamo su, naime, aktivisti Zelene akcije nedavno rušili previsoke rubnjake, prozivajući gradske strukture na neosjetljivost. No, što suprotstavljena strana misli o njihovim planovima i imaju li kakve prijedloge, gradski prometnjaci nisu doznali, jer se na unaprijed dogovorenom sastanku nije pojavio nitko iz Zelene akcije.

Iz Hrvatskog biciklističkog saveza su upozorili kako označavanje biciklističe staze u Vukovarskoj, ali i u ostalim djelovima grada, nema smisla ako se ne napravi denivelacija rubnjaka. Za efikasnu mrežu staza nužno je pokrenuti i akciju "protjerivanja" automobila s nogostupa, no to nije lako zbog kroničnog nedostatka parkirališnim mjesta u gradu.

Realizacija najavljenih projekata - dođe li do nje - razveselit će barem polovicu stanovnika metropole, jer su ankete provedene u tijeku izrade prometne studije pokazale da 51 posto domaćinstava posjeduje barem jedan bicikl. No, prema istoj anketi udio biciklista u prometu je tek 0,7 posto. Razlozi takvog stanja zasigurno se mogu tražiti u velikom broju prepreka na postojećim stazama, ali i u činjenici da biciklisti gotovo nemaju mjesto gdje odložiti svog dvokotačnog ljubimca.

D. Ćuk

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije