U potragu za najpoznatijom turopoljskom poslasticom, crnim tartufom, za koji su neki donedavno sumnjali da uopće postoji, upustila se i skupina britanskih influencerica. Lov u šumskim prostranstvima Turopoljskoga luga bio bi gotovo nemoguć bez četveronožne pomagačice Kali, pasmine lagotto romagnolo, i njezina gazde, velikogoričkog tartufara Petra Alebića. Avanturu u kojoj su Jordan Brown, Kristabel Plummer, Elisha Brock, Ruby Peng i Rachel Wilkinson iskusile potpuno nova i, kako kažu, čarobna iskustva, organizirala je Hrvatska turistička zajednica u suradnji s Turističkom zajednicom Zagrebačke županije.
Brendiranje ponude
– Atrakciju lova na crni tartuf u Turopoljskom lugu počeli smo promovirati u svibnju 2020. i posjetiteljima ponudili novi turistički proizvod. Za stvaranje održive destinacije i proizvoda najvažnije je uspostaviti lanac vrijednosti te svakako ukjučiti sve dionike procesa za brendiranje našeg crnog tartufa kako bi se ostvarila njegova turistička valorizacija. Naravno, naša snaga leži u ugostiteljskoj ponudi kombinacije tartufa s autohtonom kuhinjom – kazala je Ivana Alilović, direktorica Turističke zajednice Zagrebačke županije.
Ugostili su tako Britanke u drvenoj lugarnici Čardak, gdje su ih dočekali pripadnici Turopoljskog banderija koji su im kratkim igrokazom predstavili podgutnicu i demonstrirali kako se veže. Crveni je to rubac koji se smatra pretečom kravate, a Turopoljke su ih svojim mladićima vezivale pod vratom, odnosno gutom, prije odlaska u vojnu službu. Uoči samog lova pak influencerice su imale prilike kušati pražetinu s crnim tartufom, jelo slično kajgani koje tartufarima daje snagu, te kobasice i špek od turopoljske svinje. A razinu adrenalina podignula im je vožnja na specijaliziranim quad vozilima u pratnji vodiča OPG-a Grgar.
– Ova je hrastova šuma bila važan čimbenik razvoja Plemenite opčine Turopoljske, koja je njome upravljala još od 13. stoljeća. Odavde je potekla i autohtona pasmina turopoljske svinje, a ovakve su nam promocije od velikog značaja jer pokazuju pravi identitet našega kraja upravo kroz šumu, drvno graditeljstvo, gastronomiju i slično – istaknuo je Juraj Odrčić, župan Plemenite opčine Turopoljske.
U potrazi za turopoljskom delicijom najvažniji je, naravno, njuh pa bi tartufar Petar Alebić bez svoje dresirane pomoćnice Kali bio bespomoćan. Alebić se tom vještinom bavi već sedam godina, a u poslu mu je, kazao je, ključno istraživanje terena. Dosad je dresirao dva psa, Kali i njezino potomče Njušku, a lokaciju na koju je poveo britanske gošće otkrio je prije četiri godine.
– Da bi jesenski crni tartufi bili zreli u ovo doba godine bila im je potrebna kiša u kasno proljeće, najkasnije do svibnja. Listopad je pak krajnji trenutak da se traže jer dolazi sezona bijelih koji su atraktivniji izgledom pa im je zato tržišna cijena viša i doseže 3000 eura po kilogramu. A razlika između jesenskih i ljetnih jest u tome što potonji imaju malo bjelje meso – tumačio je Alebić.
Do mjesta potrage Kali je držao na povodcu, a od trenutka puštanja i gazdine komande "traži" počelo je njuškanje u kojemu joj nekada problem stvaraju već izvađeni tartufi čiji miris ostane u zemlji. Usprkos tome, pronašla je desetak tartufa, što je bilo dovoljno da Jordan, Kristabel, Elisha, Ruby i Rachel u Veliku Britaniju ponesu delikatesne suvenire. Tijekom boravka u Turopolju influencerice su punile galerije na mobitelima umjetničkim fotografijama i videima koje su objavljivale na TikToku, YouTubeu i Instragramu.
Jesenski šarm kontinenta
– Iako sam četvrti put u Hrvatskoj, ovo mi je prvi posjet u jesen i nemam drugog komentara osim da je čarobno. Mislim da stranci griješe što posjećuju samo Dalmaciju u ljetnim mjesecima i zato im videom koji ću snimiti želim pokazati jesenske čari ostalih županija – istaknula je 29-godišnja Elisha Brock iz Londona, koja na TikToku objavljuje iskustva s brojnih putovanja te ima 66 tisuća pratitelja.
Okrjepu nakon potrage, posluživši im odrezak od turopoljske svinje s palentom i umakom od tartufa te svježe naribanim crnim tartufom, gošćama je ponudio restoran Mon Ami, u kojem ključnu riječ vodi Bruno Ceronja. Potom su se uputile i na kušanje prvog hrvatskog zanatskog džina u velikogoričku destileriju Brigljević.
– Obožavam tartufe, ali ih još nikada nisam išla sama tražiti. Stoga nisam znala što očekivati pa je bilo jako uzbudljivo. I sve što sam fotografirala podijelit ću na Instagramu kako bih ljudima dočarala ljepote Hrvatske, u kojoj sam treći put – oduševljena je bila i 34-godišnja Ruby Peng, koja je također iz Londona, a njezin profil ima više od 42 tisuće pratitelja.