Sve donedavno tko je želio nešto dobro pojesti, tajno organizirati proslavu nečijeg rođendana ili pak valentinovsko iznenađenje, mogao se osloniti tek na usmenu predaju. S naglim razvojem gastroscene kao gljive poslije kiše narasle su internetske recenzije restorana. No, kome vjerovati?
Luksuz je u kvaliteti...
Sada u metropoli i okolici dileme više nema; jučer je predstavljeno prvo izdanje svjetskog gastronomskog vodiča Gault&Millau Croatia, posvećenog isključivo Zagrebu i Zagrebačkoj županiji, za 2022. godinu. Posebnost ovog svjetski poznatog gastrovodiča, koji je već pet godina prisutan u Hrvatskoj, svakako leži u anonimnosti njegovih “inspektora”, ali i činjenici da svaki ispunjava točno određen upitnik, što znači da se po istoj metodologiji ocjenjuju restorani u Tokiju, Beču i Zagrebu.
Vodič za Hrvatsku za 2022. bit će predstavljen početkom travnja, a u ovom zagrebačkom, u dvojezičnom hrvatsko/engleskom izdanju, nalaze se recenzije i fotografije 100 restorana, konoba, zalogajnica, POP lokala (oznaka za popularne i pristupačne restorane, barove i sl.) i slastičarnica. Svaki od njih slijedi moto vodiča koji su davne 1965. u Francuskoj pokrenula dvojica gastrokritičara, a glasi: “Luksuz je u kvaliteti, a ne u cijeni.”
Inicijativa za specijalno izdanje posvećeno metropoli i okolici stigla je iz zagrebačke Turističke zajednice, kao još jedna kojom se želi pomoći ugostiteljima u teškoj krizi izazvanoj pandemijom koronavirusa, ali i kako bih ih se još bolje pripremilo za postepidemijsko doba kada ćemo ponovno na gradskim ulicama, ali i u okolici Zagreba, sretati velike grupe stranih gostiju. Vodič su u Bistro Apetitu by Marin Rendić predstavili Luka Korlaet, zamjenik zagrebačkog gradonačelnika, Monika Udovičić, ravnateljica Uprave za sustav turističkih zajednica, kategorizaciju i pravne poslove Ministarstva turizma i sporta, Martina Bienenfeld, direktorica TZ Zagreba, Ivana Alilović, direktorica TZ Zagrebačke županije i Ingrid Badurina Danielsson, direktorica Gault&Millau za Hrvatsku.
Golem doseg na webu
Svi su se složili u ocjeni da je Zagreb dobio gastrovodič kakav zaslužuje, ali i istaknuli prednost gastronomije našeg glavnog grada i njegove okolice, koja je svakim danom sve uključenija u razvoj održivog turizma i koncepciju gastroponude od polja do stola. Očito je da upravo to prepoznaju i naši gosti, a nova istraživanja pokazuju da čak svaki sedmi turist svoju destinaciju bira prema njezinoj gastronomskoj i enološkoj ponudi, baš kao što ih izvrsnost i posebnost te ponude natjera da se nekoj destinaciji i vrate.
Vodič se može pronaći na kioscima Tiska, cijena je 99 kuna, a njegovo šire izdanje nalazi se na internetskim stranicama GM-a. O kakvom se velikom dometu radi pokazuje podatak da sadržaj vodiča za Hrvatsku godišnje bilježi 2,5 milijuna korisnika i šest milijuna pregleda.
Najsvečaniji dio promocije bila je dodjela nagrada najbolje ocijenjenim chefovima. Nagrade su dobili chefovi Filip Horvat – TheAtrium by Filho, Matija Bregeš – Baltazar, Stipan Iličić – Balon, Vesna Miletić – Tač, Ivo Sučević – Dubravkin put, Marin Rendić – Bistro Apetit by Marin Rendić, Bruno Vokal – Noel, Hrvoje Kroflin – ManO2, Matija Bogdan – ManO, Ana Grgić – Zinfandel’s i Le Bistro te Tvrtko Šakota iz restorana Nav, koji je dobio najvišu ocjenu, 17,5 od mogućih 20 bodova, GM eksperata i ocjenjivača.
Upravo je Šakota, u ime svih nagrađenih chefova, zahvalio organizatorima te posebno istaknuo kako su chefovi “posebni” ljudi, najčešće zatvoreni u svojim kuhinjama, te im zato ovakva neformalna druženja, i to još uz nagrade, puno znače. •
Da to su obično restorani gdje vas odrade za dobru lovu a vi poslije toga narajcani na obrok panično tražite neku pečenjaru s čevapima u kvartu