Čini se da će Jadranski most, čija sanacija s prekidima traje od 2022., krajem mjeseca napokon biti otvoren. Obnova je pri kraju, a iz Grada su izvijestili kako je počelo i postavljanje tračnica na ruti kojom tramvaji doista dugo nisu vozili. Zato je moguće i stvaranje dodatnih gužvi, a radovi na pruzi potrajat će do 20. prosinca.
– Zbog obnove tramvajskog kolosijeka na Jadranskom mostu uspostavlja se privremena regulacija prometa. Bit će zauzet dio kolnika iz smjera Selske ceste prema kružnom toku Remetinec, a promet će se odvijati po preostalom slobodnom dijelu – priopćili su s Radićeva trga. Prevedeno, svi koji u Novi Zagreb idu sa sjevera ili zapada grada, primjerice Črnomerca, Vrbana, Prečkog, uz redovni čep na Selskoj mogu očekivati dodatni.
Na gradilištu je ovih dana, kao i prethodnih mjeseci, veoma užurbano, a uklanjanjem skela i zaštitnih ograda napokon se vide rezultati. Potrebno je još obojiti dio vertikalnih elemenata, poput prepoznatljivih plavih ograda, te postaviti svu horizontalnu signalizaciju, ukloniti prometne provizorije i dovršiti sanaciju pruge. Radovi na sanaciji jednog od ključnih prometnih čvorišta u Zagrebu teku prema planu, navode također na Radićevu trgu, no brojnim vozačima promet onuda otežan je već tri godine, a o složenosti projekta pisali smo više puta.
Gradilište smo i posjetili pa otkrili koliko je zapravo most u lošem stanju jer nije održavan od gradnje prije više od 40 godina, a složen posao za 14 milijuna eura dovršava hrvatska tvrtka Spegra. U pauzama rekonstrukcije najviše je problema stvarao natječaj za “bypass”, odnosno premosnicu koja služi za prometovanje tijekom radova, a iako stručnjaci ističu kako bi proces obnove tekao znatno brže da je most u potpunosti zatvoren, Grad je kao investitor procijenio da bi to izazvalo prevelik prometni kaos.
A što dalje? Kada se most napokon završi, njime će promet ponovno teći punim profilom, a krenut će i tramvajske linije 7 od Dubrave do Savskog mosta te 14 od Zapruđa do Mihaljevca. Usto, kako doznajemo, ZET ostaje pri planu da nakon više od 40 godina otkako je uvedena u postojećem obliku produži liniju 6, koja će po novome spajati Črnomerec i Savski gaj, odnosno umjesto u Sopotu okretat će se ispod Remetinečkog rotora. Time će se, nadaju se u ZET-u, poboljšati prometna povezanost Novog Zagreba, ali i rasteretiti autobusna linija 109 koja vozi na ruti Dugave – Črnomerec. Privremena linija 607, čija je trasa Savski most – Sopot, bit će ukinuta.
Jadranski će most u budućnosti, obećavaju u Gradu, češće biti saniran kako bi mu životni vijek bio što dulji, a procjenjuju da će uz redovno održavanje poživjeti 100 do 120 godina, odnosno da će služiti još najmanje osamdesetak. A prema najavama s Radićeva trga, kojih ne manjka u posljednje vrijeme, gradnjom Šarengradske avenije od Selske, paralelno sa Savskom do Vukovarske i Trešnjevačkog placa, most će dobiti i novi dodatak. Točnije, projektanti su osamdesetih ostavili “prazan”, odnosno neizgrađen krak mosta prema sjeveru, gdje bi se trebao dodati nadvožnjak koji će se spajati na Šarengradsku, a njezina je realizacija obećana do 2028. godine.
Brojni stanovnici zapada metropole zazivaju i puno jeftinije, brže i jednostavnije radove, gradnju tramvajske skretnice iz Novog Zagreba prema Jarunu, koja bi omogućila da ZET-ova prometala voze i do Prečkog. Time bi zapadni dio grada dobio još jednu tramvajsku poveznicu prema Novom Zagrebu, i to prije obećanog Jarunskog mosta, a čini se da projekt planiraju i realizirati. Raspisana je, kažu u Gradu, javna nabava za izradu projekta rekonstrukcije raskrižja Selske, Savske i Jadranskoga mosta sa semaforizacijom, a zadatkom se, među ostalim, zahtijeva povećanje njegove protočnosti uz izvedbu zasebnih kolničkih trakova za lijevo i desno skretanje s mosta na Selsku, kao i trakova na mostu za skretanje iz Selske iz privoza istok i zapad.
– Postojeće autobusno stajalište na Selskoj cesti između Jarunske ulice i Jadranskog mosta potrebno je smjestiti južnije tako da se odvoji od prometnih trakova na Selskoj iz privoza zapad uz izvedbu zasebnog traka za ubrzavanje na Jadranskom mostu u smjeru juga. Projektnim rješenjem potrebno je planirati i biciklističku stazu odvojenu i deniveliranu od nogostupa, ali i razraditi spoj tramvajske pruge Selska cesta – Jadranski most prema posebnim uvjetima ZET-a – ističu na Radićevu trgu.
Što se tiče obnova spojnica dviju strana rijeke, sljedeći je na redu Most slobode, ali će zbog noveliranja projekta umjesto početkom 2025. radovi početi krajem te godine. Planira se uložiti 20 milijuna eura i 65-godišnji most kompletno obnoviti za godinu i pol. Nakon njega, na redu je i 15 godina mlađi Most mladosti.
3 i pol godine nisu radili nista, i sad zadnjih 6 mjeseci pred izbore zahuktala se pr masinerija s tisucu obećanja. Stadioni, ceste mostovi, samo jos metro nisu obećali. I to će, tamo pred same izbore.