Žalbe Zagrepčana

Doktor ne daje antibiotik za grlo, sestre se ne može dobiti na telefon

cekaonica
Foto: Stjepan Bubalo
31.01.2015.
u 15:30

Zagrepčani svoje pritužbe na rad liječnika mogu prijaviti Povjerenstvu na adresu Draškovićeva 15 
ili mail damir.jukica@zg.t-com.hr

Zagrepčani su ili zadovoljni zdravstvenom uslugom svojih doktora ili nisu upoznati kome se mogu požaliti jer je na adresu gradskog Povjerenstva za zaštitu prava pacijenata tijekom cijele 2014. pristiglo 88 pritužbi pacijenata. Najviše ih se odnosi na rad HZZO-a (14), osam ih se požalilo na rad liječnika obiteljske medicine, dok se 13 osoba požalilo na rad liječnika u bolnicama.

Prijavili ginekologa

– Građani su se žalili da im HZZO odbija odobriti liječenje u inozemstvu, platiti bolnički apartman za boravak uz dijete u bolnici, dati sondu ili mobilnu bocu s kisikom na doznaku ili pak odobriti fizikalnu terapiju u kući – objasnio je Damir Jukica, predsjednik Povjerenstva. Kada je riječ o žalbi na doktore obiteljske medicine, Jukica je kazao da su se žalbe odnosile na odbijanje propisivanja antibiotika kod jake upale grla, davanje preporuke za nastavak kućne njege ili zakidanje pacijenta pri izdavanju pelena za inkontinenciju.

Najteži pak slučaj prema ocjeni Povjerenstva je pritužba na rad jednog ginekologa koji je, pozivajući se na priziv savjesti, pacijenticu odbio i saslušati, a ona je trebala hormonalnu terapiju.

-Povjerenstvo je ovaj slučaj ocijenilo teškim kršenjem prava pacijentice te je zatražilo od Zdravstvene inspekcije, Liječničke komore i od HZZO-a intervenciju. Odgovor je stigao samo iz HZZO-a odakle su kazali da liječnik nije učinio ništa nedopušteno - kazao je Jukica. Dodao je da je Povjerenstvo HZZO-u odgovorilo da takav zaključak drži neprihvatljivim i zatražilo njegovo preispitivanje. Tim je povodom od HZZO-a zatražilo i da ubuduće pacijentice u ambulantama svih ginekologa s prizivom savjesti moraju odmah dobiti informaciju gdje odmah mogu dobiti potrebnu uslugu, a ne da u potrazi za njom lutaju gradom.

- Nakon obavijesti da su svi ginekolozi u bolnici Sveti duh odbili obavljati pobačaje Povjerenstvo je Ministru zdravlja napisalo da iskreno podupire sve postojeće i buduće pronatalitetne mjere, kao i mjere sustavnog odvraćanja pacijentica od izvođenja tzv. namjernih pobačaja, ali se najodlučnije protivi zabrani njihova izvođenja, pa i dopuštanju ovakve situacije u županijskim i gradskim bolnicama jer ona takve pacijentice tjera, ako ne „u ilegalu“ („u garaže“), onda u privatne zdravstvene ustanove, čime se zakida i sustav javnog zdravstva - istaknuo je Jukica.

Zanimljiva je i pritužba na rad jednog pedijatra koji je odbio izaći u susret obitelji koja ga je zamolila za kućni posjet djetetu jer nisu bili u mogućnosti da ga odvedu u ambulantu. A tu su i pritužbe na nejavljanja sestara liječnika obiteljske medicine na telefonske pozive.

Jukica je istaknuo i da su od HZZO-a prošle godine zatražili i omogućavanje dobivanja svih lijekova s Osnovne i Dopusne liste barem uz nadoplatu. Povjerenstvo je prošle godine teškim kršenjem prava pacijenata ocijenilo i nekoliko slučajeva dugotrajnog prisilnog bolničkog smještaja i liječenja osoba s vrlo upitno postavljenim psihijatrijskim dijagnozama.

Dom bez liječnika

Pritužbu su pisali i korisnici jednog staračkog doma s Trešnjevke koji traže liječnika i preko vikenda jer im od petka u 16 sati do ponedjeljka nitko ne može dati injekcije. Jukica je kazao da im građani mogu pisati na adresu Draškovićeva 15 ili email adresu damir.jukica@zg.t-com.hr.

Komentara 14

DO
doktorica
19:17 31.01.2015.

Doktor ne daje antibiotik za grlo,.....a kad dade onda se sumnja da je dao nepotrebno,jer možda je dobar i čaj ,a "eto liječnici nas truju sa antibioticima".Ta fama o štetnosti antibiotika uz HZZO-ve "preporuke" o prekomjernoj uporabi antibiotika što se plasira u javnosti dovela je do toga da ga liječnici nerado propisuju .Mnogi misle da znaju više od liječnika koji su se školovali za taj poziv...

DE
demokršćanin
18:47 31.01.2015.

Izvješeno radno vrijeme ambulante na vratima:13 -19.30 sati. U 13 sati nikoga pred ambulantom niti u ambulanti. 13 sati i 30 minuta pojavljuje se sestra. 13 sati 45 minuta sestra izlazi iz ambulante. 14 sati sestra poziva pacijenta sa uputnicom.com. Pacijent ulazi u ambulantu i mora odgovoriti sestri da li je on njihov pacijent. Pacijent dokazuje starim kartonom za rehabilitaciju da je već bio njihov pacijent pred puno godina.Podaci u računalu ne postoje. Sestra naručuje pacijenta za pregled tek za 40 DANA,a na prigovor pacijenta kaže kako bi u Europi još duže čekao. Liječnika u ambulanti još uvijek nema. Evo istinskog scenacija smanjivanja rokova i djelotvornosti liječničke službe u jednom od zagrebačkih domova zdravlja. Inače u tome domu zdravlja radno vrijeme završava u dopodnevnoj smjeni oko 10 sati i 30 minuta.Što radi osoblje do kraja propisanog radnog vremena ostaje tajna.

LN
Lovac_na_jelene
03:40 01.02.2015.

Na Domu zdravlja Peščenica uvijek prilikom javljanja pacijenta telefonom liječniku, od npr. četiri javljena lijeka koje pacijent mora javiti liječniku liječnik apoteci prijavi tri lijeka, a da jedan izostavi...zašto tako...to je ustaljena praksa koju potvrđuju i same djelatnice apoteke...zašto tako?...tko i zbog čega tako radi?...uglavnom ako se tako nastavi biti će o tome obavješteni i doktor Čorušić i ekipa...a ako poslije uslijede otkazi neka se nitko ne iznenadi...

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije