Nalazi se na 308 metara nadmorske visine, samo 41 metar više od “matične” postaje, a njezina je funkcija da skrene kabine koje brzinom od oko 20 kilometara na sat “jure” prema vrhu Medvednice. Kutna građevina, koja stoji između donje postaje sljemenske žičare i međupostaje Brestovac, po svemu sudeći glavni je razlog zbog kojeg Grad već mjesecima čeka na dobivanje posljednje dozvole prije puštanja u promet, jer se će upravo na njoj, kako doznajemo, obavljati sanacija da žičara konačno postane dovoljno tiha i zadovolji uvjete Sanitarne inspekcije.
Još se pripremaju papiri
– Riječ je o postavljanju zvučne izolacije unutar objekta kutne građevine – odgovaraju nam iz Gradskog ureda za promet na pitanje kakvi će se točno radovi provoditi, a da doznamo što to točno znači, obratili smo se stručnjacima za buku.
– To je neodređen pojam, može značiti oblaganje zida novim slojevima zaštite, a može biti i nešto kompleksnije, poput gradnje pregradnih zidova ili dodatnih prostorija unutar građevine koji će “blokirati” buku prema van – objašnjava Alan Štimac, jedan od projektanata elaborata zaštite od buke sljemenske žičare. O kakvim će se na kraju zahvatima raditi ovisi, dakle, o projektnoj dokumentaciji, a teško je odrediti, napominje, hoće li pothvat na kraju uspjeti jer je važno prvo odrediti koji je izvor buke.
– Ako je izvor buke negdje unutar kutne građevine, onda će takav zahvat pomoći. A ako je negdje vani, izvan građevine, onda neće. Ne mogu ni reći hoće li to potpuno ukloniti prekomjernu buku ili je samo reducirati – objasnio je, dodavši da mu je ipak teško zamisliti da itko ulazi u tako važne projekte, a da ne zna hoće li oni biti uspješni.
– U pravilu imate rješenje tek kad znate koji je izvor prekoračenja. Tako da oni ne bi u stvar ulazili ako nisu sto posto sigurni da je unutrašnjost građevine izvor buke – objašnjava Štimac, a slično nam je rekao i Miljenko Henich, još jedan stručnjak za buku.
– Svaki problem može se riješiti. Nisam vidio projekt pa ne mogu ulaziti u to hoće li ovo rješenje pomoći, ali sigurno je da efikasnost ove mjere ovisi o tome jesu li dobro detektirali izvor – kaže Henich. A jednom kad radovi budu gotovi, nastavlja s “lekcijom” Štimac, potrebno je obaviti nova mjerenja.
– Potom i njihove rezultate treba dostaviti Sanitarnoj inspekciji. To što su oni i Grad trenutačno u sporu, ne bi trebalo biti važno – kaže stručnjak. Koliko će ovaj zahvat na kraju koštati, u Uredu za promet nisu nam znali odgovoriti jer se tek priprema natječajna dokumentacija, no neslužbeno smo ipak doznali da će se radovi provoditi bez ulaska u dodatna zaduženja s obzirom na to da je Gradu preostalo novca od starog ZET-ova kredita. Nisu nam odgovorili ni na pitanje hoće li i za koliko radovi na sanaciji buke prolongirati samo otvorenje žičare, ali su zato još jednom ponovili da je žičara ispravna i sigurna za građane te da će se moći otvoriti čim dobije posljednju dozvolu.
– A za to je potrebno pozitivno mišljenje Državnog inspektorata, odnosno Sanitarne inspekcije – kažu nam u Gradu.
Za hladni pogon 300.000 kn
Od 21. lipnja, podsjetimo, Grad Zagreb i Državni inspektorat na Upravnom sudu spore se oko toga može li se žičara smatrati prometnom infrastrukturom ili ne, a o toj odluci ovisi odluka Sanitarne inspekcije o tome prelazi li buka koju ona proizvodi zakonom dopuštene granice. Polemika oko buke jedan je od problema koje je naslijedio gradonačelnik Tomislav Tomašević, a on je prošlog tjedna najavio da će Grad provesti i dodatne mjere zahvaljujući kojima će, bez obzira na spor, žičara moći raditi tiho poput šapta. Unutarnja izolacija na kutnoj postaji bi, dakle, trebala biti rješenje problema koji zadaje glavobolje kako projektantima žičare tako i stanovnicima Gračana koji zbog buke noću ne mogu normalno spavati. Hladni pogon u međuvremenu, podsjetimo, mjesečno košta više od 300 tisuća, a godišnje 4,4 milijuna kuna, a jednom kad proradi, putnike će gondole do vrha Medvednice moći prevesti za 15-ak minuta. Karte za prijevoz moći će se kupiti na naplatnim uređajima.
– Neslužbeno doznajemo da bi cijena karte u jednom smjeru bez popusta trebala biti 50 kuna – stoji na webu sljemenske žičare.
Kada je izvođač vidio gdje se zicara gradi. Odmah je ponudio zvucno izoliranu verziju no grad je to promptno, isti dan odbio. Austrijanci su se krizali jer su odmah znali sto ce se dogoditi. Ovi iz grada su cak bilii toliko pokvareni da su pokusali izvrdati propise na najpokvareniji nacin i postrojenje koje nenormalno bruji proglasiti prometnicom