Primjer takvih nastojanja je aplikacija Moj Zagreb koja građanima u realnome vremenu osigurava dostupnost najbitnijih informacija na jednome mjestu, što je do punog izražaja došlo tijekom prvog lockdowna i u vremenu nakon potresa. Osim notifikacija o npr. prometnoj regulaciji, natječajima i obavijestima nadležnih gradskih institucija, aplikacija omogućuje i prijavu komunalnih nepravilnosti te transparentan i ažuriran uvid u status prijave. Podloga za kvalitetno funkcioniranje aplikacije Moj Zagreb je interna platforma eRedar koja je u travnju 2021. nadograđena tako da spaja sve subjekte koji su uključeni u rješavanje, nadziranje i prijavljivanje komunalnih nepravilnosti. Platforma predstavlja jedinstveno sučelje s objedinjenim komunalnim nepravilnostima s područja cijeloga grada te onemogućuje dvostruko postupanje.
Građani se uključuju i odlučuju
U tijeku je izrada platforme Imam inicijativu, prva takve vrste u Hrvatskoj. Građanima omogućuje da aktivno sudjeluju u planiranju razvoja te da utječu na razinu komunalnog standarda, kao i na druge poslove u nadležnosti Grada. Građani sami odlučuju o prioritetima. Predlažu nove inicijative, njihovi susjedi glasuju o njima. Inicijative se razmatraju pa se, ovisno o rezultatima glasovanja, preusmjeruju na rješavanje. Riječ je o svojevrsnome digitalnom referendumu u kojem građani odlučuju o sadašnjosti i budućnosti svoga kvarta pa i šire.
O onome što se radi u kvartu, građani se mogu informirati na aktivnoj stranici aktivnosti.zagreb.hr što ju je Grad Zagreb razvio kako bi se građani mogli što transparentnije informirati o radovima na komunalnoj infrastrukturi koji se poduzimaju radi poboljšanja komunalnog standarda, a koji su u nadležnosti gradskih upravnih tijela. Radovi su klasificirani
po gradskim četvrtima, odnosno po mjesnim odborima pa ih građani mogu jednostavno pratiti i pretraživati.
Projekti Aktivnosti Zagreb i Imam inicijativu će u konačnici pružati cjelovitije informacije pri procjeni kvartovskih komunalnih potreba i u planiranju aktivnosti za unaprjeđenje komunalnog standarda u njima jer će vijeća gradskih četvrti i mjesnih odbora na temelju njih donositi programe i planove, što će unaprijediti funkcioniranje lokalne zajednice.
Sve digitalne usluge
U sklopu projekta eZagreb implementirani su te su svim građanima i poslovnim subjektima dostupni Online servisi Grada Zagreba:
- MojZagreb
- eRedar
- aktivnosti.zagreb.hr
- Moje Sljeme
- Online tržnice grada Zagreba
- razvrstaj MojZg
- eUdruge
- eVrtići
- eBebe
- zgSport
- eJednostavna nabava
- eInicijative
- eDozvola
- eNarudžbenica
- eRačun
- eKomunalni doprinosi
- ePrimjedbe
- Zg Geoportal
- mZIPP
- Dizajn i implementacija sustava za kontrolu i nadzor odvijanja proračunskih procesa u realnom vremenu – KNOPZG
- SmartImpact – Local Impact from Smart City Planning i dr.
Budućnost
Trenutno se radi na unaprjeđenju i drugih platformi, npr. Zagreb Smart City Hub, e-kalkulator socijalnih prava, Špica, Mentalno zdravlje GZ-a i e-Upravljanje projektnim ciklusom.
Grad Zagreb će i nadalje raditi na razvoju digitalnih usluga kako bi svojim građanima osigurao još veću dostupnost informacija te kako bi im olakšao ostvarivanje građanskih prava i što aktivnije sudjelovanje u planiranju razvoja grada.