novi dizajn

Kodom na novoj karti švercanje se eliminira

01.08.2013., Zagreb - Od danas u javnom gradskom prijevozu ukinuto je placanje prijevoznih karti putem mobilnih uredjaja, te je pojacana kontrola karata. Razlog je ispitivanje novog sustava za mobilno placanje prijevoza.  Photo: Marko Lukunic/PIXSELL
Foto: Marko Lukunic/PIXSELL
1/2
06.09.2014.
u 09:40

Otisnuto 200.000 komada, no iz ZET-a nisu pojasnili na koji će način funkcionirati očitanje...

Od ovog tjedna putnici ZET-a koji kupuju pojedinačne vozne karte mogli su uočiti da je promijenjen njihov dizajn i da se na njima nalazi bar kod. Riječ je o probnoj seriji od 200 tisuća pojedinačnih papirnatih karata koje će uskoro zamijeniti postojeće, prvenstveno zbog bar koda kojim će ZET onemogućiti zloupotrebu da se ista karta 'štanca' i po nekoliko puta.

Cijene zasad iste

– Osim novog vizualnog identiteta koji će promovirati Zagreb i javni prijevoz karte će biti dodatno zaštićene kako bi se zoluopraba koja je danas izrazito prisutna svela na najmanju moguću mjeru, kazao je Tomislav Jurić, glasnogovornik ZET-a. Dodao je kako su na tržište prvo pustili određen broj karata kako bi testirali novi informatički sustav koji će omogućiti veću kontrolu falsificiranja. Jurić je naveo kako se najčešće briše datum poništenja karte bijelom trakom ili se pak prije poništenja karta prelije voskom.

– Imamo i skenirane karte i slične imitacije, a sve takve zloupotrebe prijavljujemo, jer je riječ o kaznenom djelu, pojasnio je Jurić.

Da se papirnate pojedinačne i dnevne karte još uvijek mnogo koriste potvrđuju podaci za 2013. godinu u kojoj ih je na kioscima i prodajnim mjestima ZET-a prodano 5,6 milijuna komada plaćenih 216 milijuna kuna, a još milijun karata prodali su vozači. Za usporedbu iste godine prodano je 158 tisuća godišnjih karata i 684 mjesečnih karata. S obzirom na raniju najavu gradonačelnika da će ZET-ove karte pojeftiniti na jesen, Jurić je tek kazao kako se vode pregovori da karte budu jeftinije.

Jesenski vozni red

Podsjetio je i da od ponedjeljka uvode jesenski vozni red koji je tijekom ljeta bio nešto rjeđi. Tako se ponovno uspostavlja tramvajska linija 1 (Borongaj-Zapadni kolodvor) i autobusna linija 114 (Ljubljanica - Prečko). – Očekuje se uobičajeno veći broj putnika u vozilima, osobito učenika koji kreću u novu školsku godinu, no i na gradskim cestama promet će biti osjetno pojačan - istaknuo je Jurić. ZET od ponedjeljka uspostavlja i novu autobusnu liniju od Glavnog kolodvora do Novog Jelkovca. Linija 281 (Novi Jelkovec – Žitnjak) promijeniti će naziv, trasu i raspored vožnje.

Foto: VLm

Komentara 56

Avatar OHJOOOOOOJ
OHJOOOOOOJ
11:17 06.09.2014.

A da snize cijene? Ili nema toliko inteligentnih ljudi tamo, da shvate, da ljudi nemaju novaca. I da se nitko neće švercati za 4kn... recimo?

TO
tovaravot
11:33 06.09.2014.

Ok, meni i dalje nije jasni kako ce taj barcode natjerat ljude da kupe kartu i ne svercaju se? S posebnim mocima? Izmisljaju gluposti..

NT
nije_to_samobor
10:40 06.09.2014.

Haha, kodiranje bar kodovima je staro STO godina!! Ljudi koji se u to razumiju ne trebaju ni tjedan dana da dekodiraju protokol pa makar on bio svjetski unikatan! Potrebno je samo utvrditi shemu kodiranja i kontrolni znak.

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije