PITALI SMO ZAGREPČANE

Može li blokovsko parkiranje riješiti gorući problem u metropoli? 'Kružim već 40 minuta, ovo očito nije rješenje'

Foto: Davor Puklavec/PIXSELL
1/20
29.10.2024.
u 08:00

Nije iznenađujuće što je u centru i dalje gužva, smatra i sudski vještak za cestovni promet Goran Husinec, koji očekuje da će biti i veća

Prvi radni dan po novome režimu parkiranja u centru metropole nije bio znatno drukčiji nego prije uvođenja blokova jer se, posvjedočili su vozači koje smo zatekli u jučerašnjoj patroli, slobodna mjesta i dalje dugo traže, a ulice su načičkane autima.

Stanari se neće htjeti micati

Pravi je krkljanac tako vladao u Novoj Vesi, gdje su parkirališna mjesta od jutra bila zauzeta.

– Ovo je jedina ulica koja vodi prema sjeveru i uvijek je puna automobila, a tako je i sad. Kružio sam gotovo 40 minuta da bih našao parkirališno mjesto – kaže nam Željko Pašić, koji smatra da blokovi neće donijeti ništa dobroga, ali i da će se teško naći adekvatno rješenje za gorući zagrebački problem. Slaže se i Marija Bašić, koja u Novoj Vesi živi. – Upravo se vraćam kući, a morala sam se nekoliko puta provesti ovuda da bih uhvatila mjesto. Stoga sumnjam da će blokovski režim i nama stanarima donijeti benefite – ističe.

VEZANI ČLANCI:

Ispada da je najvažnije imati sreće, dodaje, a to potvrđuje i Mato, na kojega nailazimo u Gundulićevoj. – Protiv sam blokovskog modela jer nema smisla, ljudi koji ovdje žive neće htjeti maknuti aute. Danas sam imao sreće pa sam se parkirao za nekoliko minuta, ali svakodnevno sam u centru i baš je muka. Kako režim funkcionira, vidjet će se za desetak dana, ali nisam baš optimističan – govori.

Na posao se zaputila i Nina Kodyl, koju smo zatekli u Medulićevoj, a kaže da joj je sad teže naći parkirališno mjesto. – Dođete li prije sedam ujutro, možda ga i nađete. Poslije je bolje ići javnim prijevozom, što i ja prakticiram u zadnje vrijeme – napominje. Drži i kako će blokovi, suprotno intenciji gradske vlasti, najviše problema donijeti upravo onima koji žive u centru jer neće moći naći mjesto po povratku s posla.

Drukčiji stav ima pak Jasminka Veber, koju susrećemo u šetnji Klaićevom. Misli da će stanari zahvaljujući blokovskom modelu lakše pronalaziti mjesto, a mogao bi, dodaje, i natjerati ljude da više koriste javni prijevoz te tako smanje broj automobila u ionako zakrčenoj metropoli.

28.10.2024., Zagreb - Reportaza o blokovskom parkiranju u Medulicevoj ulici. Photo: Davor Puklavec/PIXSELL
Foto: Davor Puklavec/PIXSELL

Nije iznenađujuće što je u centru i dalje gužva, smatra i sudski vještak za cestovni promet Goran Husinec, koji očekuje da će biti i veća. – Bez obzira na mjere, broj parkirališnih mjesta i automobila ostao je isti. A kako se stanari iz centra više ne mogu besplatno parkirati u drugim zonama, neće htjeti izlaziti iz svog bloka da bi putovali, primjerice, na posao. Radije će ostaviti auto i "čuvati" svoje mjesto, što će rezultirati još većim manjkom slobodnih parkirališta. Rješenje je pak više iscrtanih parkirališnih mjesta i gradnja garaža – govori.

Odmah u subotu, kada je model stupio na snagu, u akciju su krenuli i kontrolori Zagrebparkinga. Oni koji su htjeli kupiti novu povlaštenu parkirališnu kartu za svoj ili susjedni blok nisu to mogli učiniti jer je sustav nadograđen tek ujutro pa su neki ispod brisača zatekli i kaznu. No gradonačelnik Tomislav Tomašević kazao je kako će se, s obzirom na uhodavanje sustava, tijekom prvih tjedan do dva globe stornirati svima koji se budu žalili.

Naplata preko noći i na Jarunu

S uvođenjem blokova, kako smo već pisali, i neke su ulice preko noći postale dio parkirališnog sustava, a ispostavilo se da su u treću zonu potiho ušli i neparni kućni brojevi od 29 do 61 u Ulici Hrvoja Macanovića na Jarunu. Dio ulice koja je u blizini tržnice otprije je u trećoj zoni, no u četvrtak su i stanovnici područja koje nije bilo pod naplatom ugledali table prekrivene crnim vrećama. A kad su u subotu vreće uklonjene, shvatili su da sad i oni moraju plaćati povlaštenu parkirališnu kartu 3,30 eura mjesečno, odnosno satnu 30 centi. U četvrti Trešnjevka jug rekli su nam da su uvođenje naplate podržali na zahtjev stanovnika, koji pak očekuju da će biti manje gužve s parkiranjem, ali u praksi nailaze na probleme.

– Supruga i ja imamo dva auta i živimo u dijelu ulice s parnim brojevima pa nismo u sustavu naplate. No naša zgrada ima samo jedno parkirališno mjesto pa bismo drugi auto trebali ostavljati u dijelu ulice koji je pod naplatom. A povlaštenu parkirališnu kartu ne mogu dobiti jer nisam stanar neparnog broja. Što sad? Da kupim komercijalnu godišnju kartu za 187 eura i nadam se da ću uhvatiti slobodno mjesto? – pita se Vladimir Pavlić.

Nisu, doduše, ni svi uvjereni da će im naplata smanjiti muke. – Reći da će se gužve na parkiralištima sada smanjiti isto je kao reći da će biti manje stanovnika u zgradama. Kada sam se ovamo doselio, od 15 stanova u ulazu dva su imala auto, a sada samo moja obitelj ima tri – zaključuje Branko Ivanišević.

Komentara 28

FD
franjo.durinic
08:43 29.10.2024.

NEMOŽEMO

Avatar Razbibriga
Razbibriga
08:44 29.10.2024.

Čovjeku dali i njegovoj ekipi da se igraju gradonačelnika. Ovaj narod je čudo

Avatar Adminjetrica
Adminjetrica
08:33 29.10.2024.

Čovjek koji je protestirao protiv gradnje javnih garaža rješava problem parkinga?

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije