Koliko košta?

Ne znaju koliko su platili ZET-ov sustav karata putem SMS-a

zet, tramvaj
Marko Lukunić/PIXSELL
21.01.2012.
u 08:00

Imamo previše onih koji ponište kartu tek kada kontrolor dođe. Moramo imati svijest da plaćamo uslugu, a ne da izbjegnemo kaznu kontrolora – smatra Dubravko Baričević.

Tehnološki korak unaprijed, kako i sad tepa vodstvo ZET-a za SMS naplatu vožnje, pokazao se pun nedostataka. Stoga se, kako smo već pisali, od 1. veljače i ukida.

Koja je cijena prava

A prošlo je manje od pet godina kako su se u svibnju te 2007. godine tadašnji direktor ZET-a Ivan Tolić i gradonačelnik Milan Bandić, ponosno najavili uvođenje SMS naplate i pohvalili se kako je Zagreb drugi grad nakon Helsinkija koji je uveo takvu mogućnost plaćanja vožnje javnim prjevozom. No, koliko je uvođenje SMS naplate stajalo ZET, odnosno Zagrepčane?

–Prema mojim informacijama ZET je to koštalo 10-ak milijuna kuna –kaže Dušan Viro, glasnogovornik Holdinga. U ZET-u pak druge informacije.

–Nije nas to puno koštalo jer smo koristili softver Zagreparkinga – ZET-ov je odgovor.

Pitanje je čija je cijena prava, jer ni direktor ZET-a Dubravko Baričević nije mogao reći koliko je takav sustav stajao.

– To nije bilo moje vrijeme. Znam da je u cijeni paketa bila uračunata i naknada operaterima koji uzimaju proviziju, ali koliko je točno u ovom trenutku ne mogu reći, ne bih nagađao – iskren je Baričević. Ono što se ipak zna je da je ZET mjesečno od SMS naplate vožnje imao oko dva milijuna kuna prihoda. A to im je bilo – nedovoljno.

– Imamo previše onih koji ponište kartu tek kada kontrolor dođe. Moramo imati svijest da plaćamo uslugu, a ne da izbjegnemo kaznu kontrolora. Ne treba se kontrolora tretirati kao policajca ili kao lovca, usluge se trebaju plaćati. Moramo imati svijest da se usluga mora platiti, jer gubimo vijednost prijevoza kada se sustav zlorabi – smatra Dubravko Baričević.

Nadogradnja sustava

Razmišljalo se i o eventualnoj nadogradnji SMS naplate, no od toga se odustalo. A iako se SMS sustav definitivno ukida u ZET-u će i dalje pokušati naći rješenje kako da se on poboljša.

– Ima varijacija vani, no drugačija je koncepcija. Mogućnost sa ometanjem signalom znali smo da ne možemo upotrijebiti, ali možemo blokirati uređaje tako da se više ne možeš javiti u zadnji čas (na sms broj 8585 nap.a.) – govori Baričević...

Ključne riječi

Komentara 46

XY
xyzzyx
08:31 21.01.2012.

Puštaj ih samo na prva vrata, tko nema kartu, nek ide pješke. Da li se taksijem voze i ne plate ? Aha....

BA
Bane
08:55 21.01.2012.

LJudi ovo je balkan i od tih novih tehnologija nista nemoze da zazivi,evo sad u Beogradu slicnu stvar pokusavaju sa nekim monitorima za karte koji vam sami skidaju sa racuna,klinci su vec masu polomili i u startu je steta veca nego korist,nista bez dobrog starog konduktera ali to vlasti neinteresuje jer na novim tehnologijama mogu mnogo para da maznu za same sisteme ugradnje

XI
xiulo
14:28 21.01.2012.

amore baci se u more

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije