NOVA AKCIJA

Neprodana hrana dijeli se siromašnima

14.05.2002.
u 00:00

* U Samoboru i okolici već se četiri mjeseca novcem sponzora po simboličnoj cijeni otkupljuju neprodane namirnice i dijele najugroženijima

Samoborski dogradonačelnik Drago Plečko i Gradski odbor DC-a Samobora namjeravaju od Hrvatskog sabora zatražiti da najvećim trgovačkim lancima i proizvođačima hrane predloži potpisivanje "Moralne deklaracije", kojom bi pristali da hranu što se ne proda ni na akcijskoj prodaji ne bacaju nego doniraju siromašnima. Na taj način bi se projekt "Hrana za sve", koji se već četiri mjeseca uspješno provodi u Samoboru, mogao proširiti na cijelu Hrvatsku.

U Samoboru i okolici, naime, najsiromašniji građani svaki dan dobivaju kruh i pekarske proizvode koje "Klarina" obližnja prodavaonica toga dana ne proda. Akcija je pokrenuta kad je Plečko doznao da se kvalitetni i svježi proizvodi u velikim količinama vraćaju iz prodaje, pa je organizirao otkup tih proizvoda za simboličnu cijenu - 70 kuna dnevno. Taj novac doniraju privatni sponzori, tako da cijeli projekt Grad ne stoji ni kune, a podjelu hrane organizira lokalna ispostava Crvenog križa koja ima razvijenu mrežu dostave, i čiji djelatnici mogu prepoznati kome je pomoć najpotrebnija.

Budući da je Samobor dobar primjer kako se, uz minimalne troškove, tek malo dobre volje i inicijative efikasno mogu spriječiti nemile scene kopanja po smeću, Plečkova je namjera proširiti projekt na cijelu Hrvatsku. Akciju je zasad pismeno podržalo Ministarstvo rada i socijalne skrbi.

- Taj model mogla bi prihvatiti svaka sredina. Ljudima treba pomoći danas, a ne im nuditi neke programe - za sutra. Svi vidimo koliko ljudi je doslovno na rubu preživljavanja, a samo u Zagrebu se na smetišta baci 20 tisuća tona hrane godišnje! Zar nitko ne razmišlja koliko bi se ljudi time moglo nahraniti, a riješli bismo ekološki problem koji predstavlja bačena hrana kao biološki otpad - objašnjava Plečko.

To nisu pokvareni proizvodi ili oni kojima je istekao rok trajanja, već oni koji nisu prodani ni nakon akcijske prodaje, ili kupci jednostavno nisu pokazali dovoljno zanimanja za njih. Dok veliki trgovački centri takvu hranu bacaju, nekima je taj kruh koji dobiju - jedini koji imaju.

Predstavnici nekih gradova već su posjetili Samobor i pokazali zanimanje za akciju, međutim dobru volju trebalo bi iskazati s više strana.

- Negdje ta ideja nailazi na otpor lokalne samouprave, a i mnogi trgovački centri neprodanu hranu radije će baciti nego darovati siromašnima. Hrvatska je u krizi, i svi trebamo naučiti racionalnije gospodariti. Ideja vodilja svih mojih projekata, pa tako i tog - jest racionalizacija. I građane treba upozoriti da štede, naučiti ih razmišljati na drukčiji način - rekao je Plečko.

A. Bilić

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije