Nedostatak parkirališnih mjesta, prepune gradske ceste i sporo kretanje po cijelom Zagrebu svim su vozačima svakodnevna noćna mora, no postoji rješenje, a nije ni skupo – potrebno je uložiti samo 30 milijuna kuna!
Uvođenjem jednosmjernog prometa u ulicama bitno bi se poboljšala protočnost, a stvorilo bi se i 2500 novih parkirališnih mjesta – rješenje je koje je ponudio Ivan Dadić, prometni stručnjak i profesor na zagrebačkom Prometnom fakultetu.
Jednosmjerna Vlaška
– Dobili bismo veću propusnu moć, smanjile bi se gužve... Čekanja bi bilo manje za otprilike 30 posto, a dobili bismo i 2500 novih parkirališnih mjesta – objasnio je Dadić, koji je u detaljnoj studiji objasnio kako se uvođenjem jednosmjernih ulica rješava nekoliko problema jednim potezom. Vožnja u jednom smjeru oslobađa u gotovo svim dvosmjernim ulicama, ukidanjem jednog prometnog traka, dovoljno prostora za dodatna parkirališta, biciklističke staze, pa čak i proširenja nogostupa. Parkirališni problem riješio bi se i u jednosmjernoj Martićevoj, a nova parkirališna mjesta kod placa olakšala bi kupnju i život velikom broju Zagrepčana. Sustav bi tako stao i na kraj “divljem” parkiranju jer bi konačno bilo dovoljno mjesta za sve vozače.
Od Trga žrtava fašizma do Dubrave, sporednim ulicama kao što je Petrova čekanja bi uspostavom jednosmjernog prometa bila minimalna, a dobilo bi se i na sigurnosti jer više ne postoji opasnost od frontalnih sudara. Tako i u Vlaškoj koja bi uskoro mogla postati jednosmjerna, prohodnija, sigurnija.
– Najkvalitetnije je mjesto za parkiranje uz ulicu jer je najbliže korisniku. U gradu nedostaje između 10 i 15 tisuća parkirališnih mjesta. U istočnom dijelu grada problem bismo riješili uvođenjem ovog sustava, a u središtu bilo bi potrebno graditi garaže. Mora se rješavati probleme parkirališnih mjesta u središtu grada – kaže Dadić. Kako bi se moglo smanjiti broj vozila na gradskim ulicama, pitali smo Dadića.
– Nije moguće izbaciti automobile iz grada. Nitko u Zagrebu neće kupiti stan ni poslovni prostor ako ne može parkirati, makar parkirao rijetko – odgovorio je Dadić.
Satelitska naplata
Za taj problem Dadić ima također rješenje – uvođenje sustava satelitske naplate “cestarine”.
– Postojale bi tarife za autoceste, državne ceste i one u gradu. Na autocesti bi se moglo naplaćivati 10 lipa po kilometru, a u gradu 30 lipa po kilometru – prednosti satelitske naplate objasnio je Dadić. U tom bi slučaju, kaže, i gorivo moglo pojeftiniti jer bi se porezi smanjili. Automobili bi imali ugrađeni elektronički uređaj koji mjeri putanju vozila što se godišnje ili kvartalno naplaćuje.
– Slovenci se u Ljubljani užurbano pripremaju za uvođenje satelitskog modela naplate. Zbog toga su i uveli vinjete kao prijelazno rješenje što smo mi propustili. To rade i Austrijanci, Slovaci, Nizozemci... kaskamo za svijetom. Nećemo nigdje stići, uvijek ćemo biti samo privjesak. Bit ćemo siromašni jer ne prednjačimo u primjeni znanja zbog činjenice što vlast to ne želi – zaključio je Ivan Dadić.
tržište će samo regulirati gužvu na zg prometnicama u kratkom vremenu 20 000 ljudi iz metropole ostat će bez posla pa im neće trebati automobili