Potpisan ugovor

Od Zaprešića do Zaboka brzim vlakom 120 km/h

13.06.2018.
u 10:04

Radovi počinju na ljeto, a trajat će do 2021.

Od 2022. godine putnici će poput metka juriti Zagorjem u vlakovima koji će voziti i do 120 kilometara na sat. Naime, jučer je u Novim dvorima u Zaprešiću potpisan ugovor za radove projekta kojim će se napokon modernizirati pruga na dionici Zaprešić – Zabok. Više od 35 godina prošlo je od posljednjeg remonta ove pruge, a od 2004. godine grad Zabok planira elektrifikaciju dionice Zaprešić – Zabok. Čekanje toliko godina na realizaciju projekta HŽ opravdava dugotrajnim rješavanjem imovinskopravnih odnosa i neusklađenim zakonima. Ugovor težak 530 milijuna kuna sklopljen je između HŽ infrastrukture i tvrtke Swietelsky d.o.o., a financiran je s 85 posto sredstava iz europskih fondova. Radovi bi trebali početi ovog ljeta, a završetak se predviđa do kraja 2021. godine. Projektom će se modernizirati i elektrificirati dionica pruge dugačka gotovo 24 kilometra. Vlakovi trenutačno voze maksimalnih 60, a ponegdje samo 40 kilometara na sat, a bolja pruga omogućit će im dvostruko bržu vožnju.

 

 

Zaprešić – Zabok za 14 minuta

– Vlakovi će moći ići do 120 kilometara na sat, a tako će se vozna vremena putničkih vlakova skratiti za oko 30 posto, a brzih vlakova za 50 posto – rekla je Danijela Kosty, voditeljica projekta. Tako će se vrijeme putovanja od Zaprešića do Zaboka smanjiti s 44 na 28 minuta, dok će brzi vlakovi ovu relaciju prijeći, umjesto u 28, u samo 14 minuta. Projekt uključuje i rekonstrukciju kolodvora Novi Dvori, Luka, Veliko Trgovišće i Zabok, koji će dobiti nove perone, pothodnike, nadstrešnice i parkirališta.

Moderni sustavi

Svi peroni bit će prilagođeni osobama smanjene pokretljivosti, a ugradit će se i audiovizualni sustav obavještavanja putnika o dolascima i odlascima. Najviše će se raditi na kolodvoru u Zaboku, gdje će se razdvojiti putnički i teretni dio, a sagradit će se i nova zgrada koja će smjestiti sigurnosno-telekomunikacijske uređaje.

1/12

 

Ključne riječi

Komentara 27

VI
Vito
11:33 13.06.2018.

Zanimljivo je ovo - pišu o brzinama poput metka, a kad pišem komentar opominju me da usporim malo __ Znači li to da pišem brže od metka???

Avatar Idler 3
Idler 3
10:24 13.06.2018.

Od Zaboka, prek Zaprešića i Zagreba pa do Dugog Sela nema bržeg prijevoznog sredstva od cuga (vlaka) ali ah....kojekakšne interesne skupine nebuju to nigdar do kraja sprovele v djelo. Poglejte si sam one gužve vjutro oko 08:00 il oko 16:00....jedino kaj prolazi brez problema (i gužvi) je upraf cug....ali kak sam već prethodno napisal...

VI
Vito
11:37 13.06.2018.

Domaće električne lokomotive nekad proizvođene u "Rade Končar" (oduzet Siemens - u poslije WWII) tvornici vukle su vagone s teretom brzimana većim od 160 km/h. __ Sad te tvornice nema, a ne znam gdje su završile te lokomotive koje su prve u svijetu imale tiristorki kontroloran rad

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije