Da ga “sagrade”, trebalo im je četiri puta manje vremena. No njihov remetinečki rotor, za razliku od onog pravog koji je niknuo za godinu dana, malo je veći od biljarskog stola. A otprilike toliko i teži. Točnije, radi se o maketi rotora izrađenoj u mjerilu 1:220, a ekipi koja ju je izradila trebala su tri mjeseca.
Postavljalo ju 15 ljudi
Postavljena je ovog tjedna u auli zgrade Gradske uprave, a da bi je montirali, morali su je donijeti u dijelovima. A sastavljalo ju je – 15 ljudi, dok ju je izrađivalo njih osmero.
– Velika je 1,70 x 2,5 metara i ima više od tristo kilograma. Prvo je stolar postavio stol, potom smo mi složili dio po dio makete, a sve je na kraju zaštitio staklar. Nismo brojili od koliko se točno dijelova sastoji, ali samo autića ima 140 komada. Sve smo radili sami “od nule”, pa čak i figurice ljudi, njih dvadesetak, koji čekaju tramvaj – govori Antun Urbić – Backo, direktor tvrtke Link EOP d.o.o., koja je posao izrade makete rotora dobila na javnom natječaju. Uz ovu veliku trebaju izraditi još dvije manje, koje će biti prijenosne, a one bi trebale biti gotove, kaže Urbić, tijekom veljače. Ovaj maketar u glavnom je gradu poznat kao začetnik Backo Mini Expressa, muzeja vlakića u kojem stoji najveća maketa željeznice u ovom dijelu Europe, a s godinama je postao atrakcija za turiste. Tri makete koje je Grad Zagreb naručio koštat će 227.500 kuna. Dignule su one popriličnu prašinu prije tri mjeseca, kad je ugovor između Grada i Link EOP-a sklopljen pa su posao mnogi opisali kao “rasipanje novca”. No iz gradske uprave objašnjavaju da je to uobičajena praksa kod projekata financiranih iz Europske unije, a Grad je “kao korisnik bespovratnih sredstava dužan osigurati njegovu vidljivost i promidžbu”.
U auli ostaje trajno
– I to sve u svrhu podizanja svijesti građana o ulozi i ostvarenjima kohezijske politike kao i financijskom doprinosu EU – kaže Mirjana Zubak, pročelnica Ureda za programe i projekte EU. U auli će maketa ostati, dodaje, trajno, a najmanje pet godina od završetka projekta.
– Ako dođe do potrebe da se maketa skloni, bit će joj osigurano drugo adekvatno mjesto, u jednoj od gradskih institucija – kaže M. Zubak. S obzirom na to da su lakše, dvije manje makete izlagat će na javnim događanjima te će tako biti dostupnije većem broju građana.
Video: Prva vožnja po novom rotoru s prometnim stručnjakom
Sad će uskoro i minijaturna verzija Bandića Briga, sa stotinama kumova, rodica i ovaca