Grad Zagreb postupa transparentno i zakonito po pitanju dodjele javnih površina za vrijeme Adventa. Poruka je to Dinka Bilića, pročelnika Gradskog ureda za prostorno uređenje, izgradnju Grada, graditeljstvo, komunalne poslove i promet, koji je u opsežnom priopćenju za medije objasnio proceduru davanja javnih površina u zakup, pa time i kućica.
Učinio je to nakon niza tekstova u različitim medijima, koji ukazuju na nelogičnosti dodjele kućica na velikoj manifestaciji, jednako kao i na davanje u zakup javnih površina bez raspisivanja natječaja. U njima se spominju tri tvrtke koje su jedine od njih sveukupno devet, koliko ih organizira Advent na različitim lokacijama, odobrenje dobile direktno od Grada, bez da su se prije prijavile na Javni poziv za prikupljanje prijava za sufinanciranje projekata i manifestacija, koji svake godine raspisuje Turistička zajednica grada Zagreba. Svakog rujna turistička zajednica od svih projekata koji pristignu na poziv izabere one koji će najbolje predstaviti Zagreb te podignuti turističku ponudu, a među ostalima, biraju se i organizatori Adventa.
Tada se oni obraćaju Gradu sa zahtjevom za korištenje javne površine, no tvrtke Pepermint d.o.o., koja organizira Božićnu bajku na glavnom trgu, Kokoš ili jaje d.o.o., koja je zadužena za Fuliranje i Demo Rebus d.o.o., koji organizira Advent u Gajevoj, Bogovićevoj, Cvjetnom trgu..., prema natpisima u medijima, nisu odabrane od strane Turističke zajednice, odnosno taj su korak preskočile.
- Trgovačka društva koja se trenutno spominju po medijima (Pepermint d.o.o., Kokoš ili jaje d.o.o., Demo Rebus d.o.o.) prošla su propisanu proceduru dodjele javne površine na korištenje sukladno propisima te su isti podnijeli zahtjeve i dobili na korištenje lokacije za koje nije pokazala interes Turistička zajednica Grada Zagreba, koja je, kao strateški partner Grada Zagreba u razvoju grada, prioritetni subjekt za dodjelu javne površine u svrhu organiziranja manifestacija povodom Adventa – ističe Dinko Bilić, čiji ured izdaje zahtjeve za korištenje javnih površina, a na prijedlog Povjerenstva za davanje javnih površina u zakup i na drugo korištenje.
Cjelokupni postupak dodjele javnih površina propisan je, kaže Bilić, Odlukom o davanju u zakup i na drugo korištenje javnih površina koju je donijela Gradska skupština. Odlukom se, naime, osim postupka, uređuju i uvjeti te način davanja u zakup i na drugo korištenje javnih površina kojima upravlja Grad Zagreb.
- Člankom 24. Odluke propisano je i da Gradonačelnik može neposredno dodijeliti lokaciju - mjesto na javnoj površini na drugo korištenje za postavljanje otvorenih terasa, cirkusa, luna-parkova, zabavnih manifestacija, automobila kao eksponata lutrijskih zgoditaka, pozornica, naprava za promotivne akcije, panoramskih dalekozora, bankomata te privremenih građevina i štandova, klupa i pokretnih naprava radi organiziranja priredbi, humanitarnih manifestacija i sličnih prigodnih akcija ili snimanja reklamnih spotova i filmova; kao i organiziranje manifestacija humanitarnoga, kulturnog, sportskog, ekološkog i drugoga sličnog promotivnog sadržaja, podjele promidžbenog materijala iz ruku, komercijalnog fotografiranja, snimanja reklamnih spotova i filmova, bez postavljanja pokretnih naprava i privremenih građevina – kaže Bilić.
Zahtjev za korištenje javne površine može podnijeti svaka fizička osoba, fizička osoba obrtnik i pravna osoba gradskom upravnom tijelu nadležnom za komunalne poslove, odnosno Bilićevom uredu. Potom Ured zahtjev dostavlja Povjerenstvu koje provodi postupak neposredne dodjele lokacija. Na njihov prijedlog gradonačelnik donosi zaključak kojim se utvrđuje korisnik, naziv lokacije - mjesta koje se daje na korištenje, namjena, površina, rok korištenja te iznos naknade koju je podnositelj zahtjeva dužan uplaćivati. Drugim riječima, Grad daje u zakup samo javnu površinu, a potom kućice unajmljuju pojedini organizatori od firmi koje se time bave.
- Iz svega navedenoga jasno proizlazi da postupak dodjele javne površine nije rezultat samovoljnosti i arbitrarnosti u postupanju Gradonačelnika Grada Zagreba, nego se temelji na pravnim propisima donesenim od strane Gradske skupštine Grada Zagreba - govori Bilić te dodaje da se Grad ne bavi najmom kućica ili organizacijom pojedinog događanja, ne prati promet roba i usluga na tim lokacijama, broj posjetitelja određenih lokacija niti koji subjekt se nalazi na kojem dijelu lokacije.
- Grad Zagreb daje pravo na korištenje javne površine direktno podnositelju zahtjeva te ne ulazi u daljnje ponašanje istog. Grad Zagreb nije ovlašten ulaziti u daljnje ugovorne odnose korisnika javne površine s drugima niti je iste ovlašten zabraniti prema trenutnim propisima. Naime, u takvim slučajevima daljnji korisnik nema niti kontakta sa službama Grad Zagreba niti mu iste izdaju bilo kakvo rješenje ili odobrenje za korištenje javne površine, nego isključivo korisnik koristi mikrolokacije u skladu sa vlastitim nahođenjem u granicama onoga što mu je dopustio Grad Zagreb, pri čemu ne ulazimo u pitanje da li ju koristi neposredno ili putem trećih osoba s kojima stupa u ugovorne odnose – zaključuje Bilić.
Sve je u skladu sa vizijom i programom Stranke rada i rodijačke solidarnosti