Na relaciji Grad – roditelji odgojitelji ponovno iskri. Naime, 21. prosinca roditelji odgojitelji od Grada su zatražili izdavanje klauzula ovršnosti na pravomoćna Rješenja Gradskog ureda za obrazovanje, kulturu i sport kojima im je priznato pravo na novčanu pomoć za roditelja odgojitelja, klauzule pravomoćnosti za Rješenja istog ureda, te klauzule pravomoćnosti i ovršnosti na Zaključke Gradskog ureda za demografiju. Međutim, dokumente koji su osnova daljnjeg pravnog postupanja roditelja odgojitelja, Grad im odbija ustupiti jer tvrde kako se ne radi o upravnom aktu.
– Neki od nas dobili su ta rješenja 2016. i na njima se nalazi žig pravomoćnosti. Druga su slana poštom, a na nekima takvog žiga nema. Predali smo oko 200 zahtjeva kojima smo tražili da nam ih ustupe jer nam to pruža pravni okvir da direktno putem Fine ovršimo Zagreb – objašnjava Ljiljana Dragić, predsjednica Udruge hrvatska mati koja okuplja dio roditelja odgojitelja.
Obrazloženje Grada je neutemeljeno, smatra ona te postavlja pitanje čega se Grad Zagreb boji, te ne želi izdati ni klauzule pravomoćnosti koje su izdane na dio Rješenja za novčanu pomoć za roditelja odgojitelja ako smatraju da je Odluka o izmjenama Odluke o novčanoj pomoći za roditelja odgojitelja (Službeni glasnik Grada Zagreba 29/21) zakonita?
Odvjetnički ured Sherri koji zastupa dio roditelja odgojitelja također je zatražio od Gradskog ureda za demografiju izdavanje klauzule ovršnosti na pravomoćno Rješenje Gradskog ureda za obrazovanje, kulturu i sport kojim je priznato pravo
na novčanu pomoć za roditelja odgojitelja.
"Od Grada Zagreba, Ureda za demografiju zaprimili smo odgovor u kojem se navodi da akt o ostvarivanju novčane pomoći za roditelja odgojitelja ne predstavlja upravnu stvar u smislu Zakona o općem upravnom postupku.Smatramo da je tumačenje Grada Zagreba neutemeljeno. Naime, člankom 24. st.5. Uredbe o uredskom poslovanju jasno je propisano da pismena predmeta upravnog postupka moraju prije brojčane oznake imati i oznaku prvostupanjskog ili drugostupanjskog upravnog postupka (UP/I ili UP/II). S obzirom na to da Rješenje sadrži upravo oznaku UP/I, držimo da u skladu s Uredbom predstavlja upravni akt. Također, imajući u vidu i sadržaj Rješenja, također predstavlja upravni akt. Postupanje Grada Zagreba držimo u cijelosti neshvatljivim i arbitrarnim. Dapače, valja se zapitati i zloupotrebljava li Grad Zagreb svoj položaj ovakvim postupanjem – poručili su iz Odvjetničkog ureda Sherri te kazali da pripremaju daljnje pravne korake.
Evo što kaže izvanredni profesor na Katedri za upravno pravo Pravnog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu Marko Turudić i jedan od članova Upravnog vijeća bolnice Srebrnjak kojeg je tamo izabrao tada novopečeni gradonačelnik Tomislav Tomašević: "Dakle, svi korisnici su pravo korištenja pomoći dobili na temelju ”zaključka”, za koji smatram (a to potvrđuje i citirana praksa USUD-a) da ispunjava sva obilježja upravnog akta." Pa na kraju zaključuje: "Zaključno, moram reći kako mislim da je mjera roditelj odgojitelj duboko problematična te da nikad nije ni trebala postojati. Ipak, ne može se pobjeći od činjenice da su korisnici do pomoći koju mjera pruža došli na zakonit način, te da je način na koji su im tako stečena prava oduzeta pravno problematičan." I to dakle kaže stručnjak za to konkretno područje koji je dovoljno blizak Tomaševićevoj ekipi da ga izaberu u upravno vijeće bolnice.