Posebne zone

S vožnjom od 5 ili 30 km/h i do manje nesreća, evo prijedloga ulica za smanjenje brzine

24.03.2009., Zagreb - Guzva u prometu kao da je veca svaki put kad padne kisa.   Photo: Patrik Macek/Vecernji list
03.06.2015.
u 10:30

Donji grad najnesigurnija je četvrt po broju nesreća - Sesvete su, primjerice, čak 55 puta veće, a s manje slučajeva

Tridesetak ulica odredio je HNS-ov vijećnik gradske četvrti Donji grad Goran Roje sa suradnicima, kao one u kojima bi se najveća dopuštena brzina vožnje sa sadašnjih 50 km/h smanjila na 30.

Konkretni koraci u inicijativi za smirenje prometa počeli su krajem travnja, no ideja je stara već godinu dana, iako Vijeće gradske četvrti Donji grad nikad nije razmatralo predloženo. Kad su od Policijske uprave Zagrebačke dobili i podatke kako je Donji grad četvrt s najviše nesreća u gradu, odlučili su djelovati i organizirati tribine u mjesnim odborima Donjeg grada.

–S obzirom na to da je Donji grad 55 puta manji od GČ Sesvete, a Sesvete broje 521 nesreću, logično je zašto tražimo zonu 30 u Donjem gradu - kazao je Roje, te dodao kako na tribinama razgovaraju sa stanovnicima četvrti, koji ispunjavaju ankete, koje će, nakon što prikupe njih 500, poslati Gradskom uredu za izgradnju, Uredu za strateško planiranje, policiji, te putem vijećnika i u Skupštinu uputiti svoj zahtjev.

– Čini nam se dobra inicijativa, jer buka u centru je strašna. Cijeli uži centar trebao bi biti namijenjen pješacima - složili su se stanovnici koji su došli na tribinu iz Berislavićeve i Masarykove. Glavne transverzale, kao što su oba "Zelena vala", Branimirova, Zvonimirova, ali i vertikale, od Palmotićeve, Bauerove, Derenčinove, Heinzelove, ostavili bi tako na 50 kilometara na sat, dok bi u ulicama koje imaju minimalni promet i nisu transverzalnog karaktera snizili najveću dopuštenu brzinu.

–Grad Zagreb ima senzibilitet k smirivanju prometa u centru. Uveli su 30 km/h u Mesničkoj i 5 km/h na Europski trg, no to ide presporo - kaže Roje. Podržali su ga i vijećnici u Skupštini Tomislav Stojak i Vedrana Gujić te zamjenik ministrice graditeljstva Željko Uhlir, a svoja su iskustva iznijeli i članovi Sindikata biciklista.

–Uz smirivanje prometa ide i naš stav koji smo oduvijek zastupali - "ne" javnim garažama u centru. One bi se trebale graditi na obodima grada, koristiti više javni prijevoz i proširiti pješačke zone - kazao je Stojak, te dodao da se treba inzistirati da sva dostavna vozila u centar grada ne ulaze nakon 8 sati. Da bi se uvođenjem zone 30 km/h pješaci i biciklisti sigurnije osjećali smatra i prometni stručnjak Ivan Dadić, kao što bi i automobili tako jednostavnije izlazili s parkirališta.

Komentara 16

Avatar tituš
tituš
15:16 03.06.2015.

volio bih vidjeti onoga tko vozi 50 km/sat u navedenim ulicama, osim ako to nije nedjelja ili blagdan po suhom i dobrom vremenu ..

SA
sasavt
11:58 03.06.2015.

a sta mislis da se ide 15 ili da se uopce ne ide. i tom niste razmišljali ?

Avatar HrvatskiNacionalist
HrvatskiNacionalist
16:36 03.06.2015.

u munchenu ima ulica dugačka 2 kilometra, ograničenje 30 svaki par metara kamera,, a po svemu bi moglo da bude 50 km ,,, e sad ovih 5 kilometra na sat mi nije jasno kad auti mjere tek iznad 20

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije