Tridesetak ulica odredio je HNS-ov vijećnik gradske četvrti Donji grad Goran Roje sa suradnicima, kao one u kojima bi se najveća dopuštena brzina vožnje sa sadašnjih 50 km/h smanjila na 30.
Konkretni koraci u inicijativi za smirenje prometa počeli su krajem travnja, no ideja je stara već godinu dana, iako Vijeće gradske četvrti Donji grad nikad nije razmatralo predloženo. Kad su od Policijske uprave Zagrebačke dobili i podatke kako je Donji grad četvrt s najviše nesreća u gradu, odlučili su djelovati i organizirati tribine u mjesnim odborima Donjeg grada.
–S obzirom na to da je Donji grad 55 puta manji od GČ Sesvete, a Sesvete broje 521 nesreću, logično je zašto tražimo zonu 30 u Donjem gradu - kazao je Roje, te dodao kako na tribinama razgovaraju sa stanovnicima četvrti, koji ispunjavaju ankete, koje će, nakon što prikupe njih 500, poslati Gradskom uredu za izgradnju, Uredu za strateško planiranje, policiji, te putem vijećnika i u Skupštinu uputiti svoj zahtjev.
– Čini nam se dobra inicijativa, jer buka u centru je strašna. Cijeli uži centar trebao bi biti namijenjen pješacima - složili su se stanovnici koji su došli na tribinu iz Berislavićeve i Masarykove. Glavne transverzale, kao što su oba "Zelena vala", Branimirova, Zvonimirova, ali i vertikale, od Palmotićeve, Bauerove, Derenčinove, Heinzelove, ostavili bi tako na 50 kilometara na sat, dok bi u ulicama koje imaju minimalni promet i nisu transverzalnog karaktera snizili najveću dopuštenu brzinu.
–Grad Zagreb ima senzibilitet k smirivanju prometa u centru. Uveli su 30 km/h u Mesničkoj i 5 km/h na Europski trg, no to ide presporo - kaže Roje. Podržali su ga i vijećnici u Skupštini Tomislav Stojak i Vedrana Gujić te zamjenik ministrice graditeljstva Željko Uhlir, a svoja su iskustva iznijeli i članovi Sindikata biciklista.
–Uz smirivanje prometa ide i naš stav koji smo oduvijek zastupali - "ne" javnim garažama u centru. One bi se trebale graditi na obodima grada, koristiti više javni prijevoz i proširiti pješačke zone - kazao je Stojak, te dodao da se treba inzistirati da sva dostavna vozila u centar grada ne ulaze nakon 8 sati. Da bi se uvođenjem zone 30 km/h pješaci i biciklisti sigurnije osjećali smatra i prometni stručnjak Ivan Dadić, kao što bi i automobili tako jednostavnije izlazili s parkirališta.
volio bih vidjeti onoga tko vozi 50 km/sat u navedenim ulicama, osim ako to nije nedjelja ili blagdan po suhom i dobrom vremenu ..