Bruno Lacković iz Gradske plinare Zagreb odčitavao je, u sklopu zamjene posla sa svojim radnicima na jedan dan, plinska brojila na Pešćenici. Iako je pravilo da samo jedan odčitavač brojila obilazi pojedini teren, ovaj put je uz njega išao djelatnik Ivica, čiji je to sektor, ali i šef ove službe. Posao nije osobito složen, treba pozvoniti ljudima na vrata predstaviti se te zatražiti da vas puste u stan kako bi očitali stanje na brojilu.
S Lackovićem smo ušli u zgradu, dizalom otišli na najviši kat te krenuli obilaziti stanove. U prvom stanu nije bilo nikoga te se krenulo dalje. Kako nam kažu, ponekad odčitavači četiri puta obilaze isti teren kako bi uspjeli odčitati brojilo. Zagreb je podijeljen u sektore, od kojih svaki ima između 1100 i 2000 potrošača. Djelatnik koji odčitava ima između tjedan i dva za odčitavanje cijelog sektora, upućuje nas voditelj u neke detalje posla.
Uskoro smo našli jednog od stanara doma. Gospođa nas pušta u stan te Lacković na brzinu odčitava stanje dok kolega upisuje. Brojke se poklapaju s prosječnom potrošnjom te se nastavlja dalje. Dok odčitava brojilo, usput i pogleda instalacije kako ne bi plin negdje curio ili kako ne bi bilo nekih drugih problema. Sve instalacije pregledane toga dana, bile su u redu.
Neki od stanara su sami odčitali stanja brojila te djelatniku predaju ceduljice s ispisanim brojkama. Zato se nekoliko dana prije nego što djelatnici obiđu teren stavljaju obavijest na svaki ulaz da će krenuti očitavati brojila.
– Građani sami mogu očitati i dojaviti nam stanje. Mogu to napraviti na bilo koji mogući način, mailom, telefonom, faksom... – kaže voditelj dok čekamo kraj drugog stana da nam netko otvori vrata.
Dok čekamo Lacković i njegov kolega sjetili su se da nisu stavili značke koje služe za identifikaciju. Značke imaju metalni štiti sa simbolom Gradske plinare kako bi stanari znali da je doista riječ o pravim djelatnicima, a ne o prevarantima. Ivica nam kaže da on već godinama radi ovaj teren, tako da ni ne treba pokazivati značku jer ga korisnici uglavnom prepoznaju čim ga vide. Na ovo se nadovezuje Lacković, koji kaže da nastoje da isti djelatnik uvijek ide na iste sektore kako bi ga građani upoznali i znali tko im odčitava brojila.
– Na taj način sprečavamo lažno predstavljanje, ali i ubrzavamo odčitavanje jer građani odmah puste u stan odčitavača ako ga znaju – ističe Lacković.
Ostatak posla svodi se praktično na isto, zvonjenje, čekanje da netko otvori vrata. Ako ima nekoga doma onda se predstavlja te se očitava brojilo.
Ako nikog nema doma, onda se ponovno vraća kasnije ili ostavlja poruka. Nakon obilaska jednog ulaza uspješnost je 30 posto, što je zadovoljavajuće za prvi prolaz.
Odčitavač u prosjeku dnevno mora napraviti od 100 do 200 brojila. Na naše pitanje – kako mu se čini rad, Lacković odgovara kako je on osobno imao sreće jer su ljudi s kojima je dolazio u kontakt bili ljubazni, no da nije uvijek tako. Dodao je kako njihovi djelatnici osim s neljubaznim građanima znaju imati problema i sa psima. (www.zagrebancija.com)