razvoj inovacija

Stižu velike promjene u avioprometu. Putnici zagrebačkog aerodroma među prvima koji će im svjedočiti?

Prošlo je pet godina od otvorenja novog putni?kog terminala Zra?ne luke Franjo Tu?man
Borna Filic/PIXSELL
19.12.2023.
u 09:00

Cilj projekta OLGA je ispuniti europske ciljeve o dekarbonizaciji i prije zadanog roka, a uz Zagreb partneri su aerodromi u Parizu, Milanu i Cluju

Kako izgleda putovanje budućnosti? Jedan od odgovora svakako je zeleno i održivo, odnosno sa što manje emisija štetnih plinova. Takav način putovanja zahtijeva brojne investicije i inovacije, a njih će, po svemu sudeći, među prvima vidjeti putnici u Međunarodnoj zračnoj luci Zagreb (MZLZ).

Naime, na putničkom terminalu MZLZ-a održana je konferencija EU projekta OLGA s temom zelenih zračnih luka i pametnih gradova, čime se Zagreb svrstao uz bok s aerodromima kao što su pariški Charles de Gaulle, milanski Malpensa te rumunjski Cluj. Cilj je projekta razviti 35 inovativnih rješenja usmjerenih prema dekarbonizaciji i očuvanju bioraznolikosti.

Osim zračnih luka, na tome rade i brojni lokalni partneri, gradovi i regije pa su tako u Zagrebu, među ostalima, uključeni i Ericsson Nikola Tesla te Prometni fakultet.

>>VEZANI ČLANCI: 

– Poseban dron s tri kamere, umjesto automobila i ljudi kao do sada, pregledavat će pistu preciznije i brže, što za putnike znači veći kapacitet i brži protok zračnog prometa. Također, neke od projekata replicirat ćemo od svojih partnera pa se tako radi na masterplanu uvođenja vodika u operacije aerodroma – objašnjava Matija Bračić, docent docent sa Sveučilišta u Zagrebu, Fakultet prometnih znanosti. 

Riječ je o zahtjevnom i jedinstvenom procesu. MZLZ koordinira “Radnim paketom dva”, koji se tiče multimodalnosti, pristupa i prijevoza do zračne luke. Plan je mapirati navike putnika zračne luke.

– Uz pomoć mobilnih mreža ideja je pratiti tok putnika od polaska do destinacije. Naravno, sve je anonimno, a mape se kreiraju da bismo maksimalno povećali učinkovitost, vidjeli kada su najveće gužve i gdje su najveći zastoji kako bi se procesi tome mogli prilagoditi pa u konačnici ubrzati putovanje i prilagoditi ga stvarnim potrebama – dodaje Bračić.

Usto, ideja je poboljšati suradnju sa svim partnerima, ali i susjedima zračne luke, kako bi se i prije roka Europske komisije 2050. provela rješenja koja se tiču dekarbonizacije i zaštite okoliša. Zagreb, dodajmo, bilježi rekordne rezultate zračnog prometa pa su tako od početka godine do prosinca prevezena 3,4 milijuna putnika.

>>VIDEO: Blagdanski prizori koji podsjećaju na pravu bit Božića: Žive jaslice možete vidjeti na Opatovini u Zagrebu

Ključne riječi

Komentara 3

RA
Raff2
10:50 19.12.2023.

E, Dario, Dario...znaš kako se zove ZL u Parizu ali ne znaš kako se zove u Zagrebu...ili ti smeta naziv.

ZA
zagabria3
09:54 19.12.2023.

Dron će pregledavati pistu a posaditi će i tri kaktusa u tegle. Sprdnja u EU na najjače, još se nismo oporavili od zakona koji mjeri dozvoljeni oblik krastavca

BU
buderim
13:40 21.12.2023.

Dekabonizacija?! Zar mi bas uvjek moramo biti najveci Evropski proktolozi?!

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije