U moru crnih vijesti koje posljednjih godina dominiraju, osobito kad je gospodarstvo u pitanju, motivaciju za pokretanje posla i pozitivan stav daje mlada ekipa koja je u samo nekoliko godina izrasla u ozbiljnu tvrtku.
Uzor Amerikanci
Trojica prijatelja, Davor Debrecin, Hrvoje Gašparić i Bruno Filipović, tvrtku Svinaweb pokrenuli su na početku 2013., na kraju te godine imali su šestero zaposlenih, a do sada su se – učetverostručili. Zaposleno ih je 24, a imaju još šezdesetak vanjskih suradnika. Prostor od 17 metara četvornih zamijenili su uredom od 133 kvadrata. Njihova specijalnost je – internetski marketing. Nitko nije mlađi od 23 godine niti stariji od 33. Područje puno poslovnog potencijala ekonomist Debrecin nanjušio je još kao srednjoškolac, prije deset godina.
– Fascinirao me internet i količina informacija koje se na njemu mogu pronaći. Želio sam nešto raditi kroz internet te sam pretražujući takvu vrstu posla u bespućima interneta naišao na internetski marketing koji je već tada bio razvijen u Americi. Surađivao sam tako s nekim tvrtkama da zaradim džeparac – govori Debrecin o prvim iskustvima. Godinama je proučavao specifičnosti tog posla i razvio vlastitu metodu oglašavanja.
Prijatelj, grafički dizajner Hrvoje Gašparić bio mu je pogodan partner da još prije četiri godine pokrene ideju, a uskoro im se pridružio još jedan prijatelj, ekonomist Bruno Filipović. Posao su temeljili na povoljnijoj usluzi koja može konkurirati ostalim vrstama oglašavanja, a koja je pogodna malim tvrtkama s nevelikim proračunima za marketing. Tvrtku su registrirali 2013., a sada, kažu prijatelji poduzetnici, njihove usluge više ne traže samo "mali klijenti".
Manji idu vanjskima
– Imamo oko 400 klijenata, a trenutačno je za potencijalnu suradnju zainteresirano njih oko 600. Ne stignemo izaći na kraj s poslom te se bavimo uglavnom većim kampanjama dok tvrtke koje traže male "pakete" usluga povezujemo s našim vanjskim suradnicima koje mentoriramo – objašnjava. Naime, Svinaweb imaju model "regrutacije" zaposlenih kroz edukacije na konkretnim projektima, i to nakon što prođu prvi krug kroz svojevrsni internetski natječaj. U tvrtki rade različiti profili ljudi: ekonomisti, psiholozi, novinari, geolozi, a svatko radi posao u kojemu se najbolje snalazi – programiranje, web dizajn ili smišljanje kampanja.
Probajte naći jednu tvrtku koja nešto proizvodi i stvara novu vrijednost koja nam je nužno potrebna a u godini dana zapoli 24 novih suradnik pa objavite članak.