Djeca se manje boje koronavirusa kada znaju kako se on prenosi. Potvrdili su to zagrebački osnovnoškolci nakon sudjelovanja u radionici o kapljičnom prijenosu virusa koju je organizirala udruga za promicanje biologije i srodnih znanosti "Bioteka".
- U epidemiji virusa ne smijemo biti pasivni. Treba se održavati razmak između ljudi te nositi zaštitna maska. Čemu služe te dvije najvažnije epidemiološke mjere, djeci smo na radionici pojasnili pokusima. Pokazali smo im što su mikrometarska i mikrolitarska skala. Zahvaljujući tome učenici su dobili sliku kakva istraživanja sada u laboratorijima diljem svijeta rade znanstvenici koji proučavaju novi koronavirus - kazala je Dijana Škorić, profesorica virologije na Prirodoslovno-matematičkom fakultetu.
Ona je, naime, s docenticom na Prehrambeno-biotehnološkom fakultetu, Anom Bielen, vodila atraktivne pokuse koji su djeci pojasnili što znači trenutačno se odgovorno ponašati u skladu s preporukama epidemiologa. Tijekom simulacije kašljanja i kihanja štrcaljka bi odbacila dosta kapljica, mnoge i više od metra, a kada je ispred štrcaljke stavljena platnena maska, rijetke su kapljice prošle kroz nju, a ona koja je pala najdalje, nalazila se 50 centimetara od maske.
Školarci su tako zaključili da ako se zaražena osoba nalazi na propisanih 1,5 metar od druge osobe te nosi masku, vjerojatno koronavirusom neće zaraziti tu osobu. Radionicu o kapljičnom prijenosu virusa tijekom koje su prvi put u rukama imali automatske pipete te drugi laboratorijski pribor, pohađali su učenici koji ove školske godine sudjeluju u projektu "Panda 4". Većina ih ide u četvrti razred.
- Djeca najlakše uče na temelju vlastitoga iskustva. Zbog toga ih uključujemo u radionice gdje koriste opremu znanstvenika te ih potičemo da sami donose zaključke o onome što opažaju. Tako stečeno znanje ostaje im duboko pohranjeno u pamćenju. Izuzetno su nas veselila i njihova pitanja o koronavirusu. Dječja znatiželja formulirala je pitanja na koja odgovor sada traže najveći umovi virologije - rekla je Kristina Duvnjak, voditeljica programa edukacije.
U projekt "Panda 4" ove je godine uključeno tridesetak osnovnoškolaca, a zbog pandemije, jedan se njezin dio održavao putem interneta. Djeca su i, prema smjernicama mentora, samostalno radila na nekim projektima. U skladu s najnovijim znanstvenim i stručnim spoznajama u metodici rada s darovitom djecom, "Panda 4" darovitoj djeci omogućuje dodatno izvanškolsko obrazovanje na STEM području u suradnji s javnim, privatnim i civilnim sektorom.