advent 2023.

Ugostitelji i event stručnjaci: 'Zagrijavanje je OK, no manifestacija bi mogla početi i ranije'

storyeditor/2023-04-19/PXL_071222_97308578.jpg
21.04.2023.
u 07:00

Objavljen je natječaj za lokacije, a ugostitelji pozdravljaju uvođenjWarm upa, iako neki smatraju da bi trebala zaživjeti i praksa kakvu imaju Beč ili Pariz

Kobasice i burgere s potpisom vrhunskih chefova, sočne germknedle i fritule ili aromatično kuhano vino na Adventu moći ćete kušati od 2. prosinca, kada je zakazano službeno otvaranje blagdanske manifestacije. Ta je informacija objavljena prošlog tjedna na službenim stranicama Grada, uz uvjete natječaja za sve koji ponudom žele pridonijeti jednom od glavnih turističkih aduta metropole, koja će u blagdanskom ozračju ove sezone živjeti do 7. siječnja.

Ključni iskustvo i "priča"

Lokacije su također već dobro poznate pa će se kućice i prigodna događanja ponovno smjestiti na platou Gradec, Strossmayerovu šetalištu, Jelačić-placu i Europskom trgu te u Cesarčevoj, Vlaškoj, Bogovićevoj i Gajevoj. Na listi su i Zrinjevac, Tomislavac i Strossmayerov trg, a iz Grada su najavili i novost koja bi posebno mogla razveseliti ugostitelje. Riječ je o razdoblju "Warm upa", odnosno "Zagrijavanja", koje traje od 29. studenog do otvaranja manifestacije. Cilj je, kako su objasnili, da svi dionici Adventa dobiju dovoljno vremena za pripremu prije službenog početka.

– Na lokacijama tijekom "Zagrijavanja" ne smije biti koncerata ni kulturnoga programa, ali može se puštati ambijentalna glazba. Lampice ne smiju raditi u punom opsegu. No time se želi izići u susret ugostiteljima kako bi dobili dodatne dane za provjeru svega što im je potrebno – naveli su iz Grada, na čijoj stranici piše i kako je zaključni datum za podnošenje ponuda na natječaje kojima se dodjeljuju lokacije 14. svibnja.

Jedan od onih koji ponovno planira pridonijeti ponudi na Adventu jest poznati chef Marin Medak, koji je prošle sezone bio na Europskom trgu i platou Gradec.

– Trenutačno sa svojim timom raspravljam o kreativnim rješenjima i razmišljamo kako bismo se voljeli predstaviti. Smatram da možemo imati još kvalitetniju ponudu s naglaskom na ekološku proizvodnju – kaže Medak. Domeće da je razdoblje "Zagrijavanja" dobro, ali da bi bilo još bolje kada bi se povukla praksa iz drugih europskih prijestolnica poput Beča i Pariza u kojima adventske manifestacije počinju još sredinom studenog.

– Kod njih je običaj i da sve završi s Novom godinom, što mislim da bi bila bolja opcija i Zagreb jer se vidi drastičan pad posla u siječnju koji je teško nadoknaditi. Smatram i da bi se priča Adventa više trebala provlačiti kroz identitet i posebnosti Zagreba – poručuje Medak.

Brend i nedostaci

Tomo Ricov, koji je dugo bio jedan od ključnih ljudi u organizaciji Adventa, kaže da se ni ove godine neće prijaviti na natječaj za lokacije. Smatra da se manifestacija ne može promatrati samo kroz prizmu davanja najvećih ponuda za zakup kućica, već da veliki naglasak mora biti na smislenoj organizaciji lokacija koje će pratiti program.

– Uspjeh manifestacije počiva na kreativnosti i to je upravo ono što je zagrebački Advent uvijek činilo prepoznatljivim u cijeloj Europi. Svaka lokacija mora imati svoju priču, stoga cijena zakupa ne bi trebala biti odlučujuća stvar. Kod izbora je bitno da sudjeluje i netko tko ima iskustva u event industriji. Ponuda na kućicama mora pratiti scenografiju i program – govori Ricov i dodaje kako turisti neće dolaziti u Zagreb ako ugostiteljstvo i struka iz organizacije događaja ne budu surađivali.

A jedan od onih koji smatra da je Advent već pomalo i počeo gubiti status turističkog brenda je predsjednik zagrebačkog Udruženja ugostitelja Franz Letica. Kaže kako mu se čini da gubi na prepoznatljivosti.

– Advent počiva na priči zbog koje je Zagreb i dobio brojne nagrade, a ona je u posljednje vrijeme počela blijedjeti. Lokacije su dobre, prilagođene raznim profilima ljudi, ali neke od njih i dalje muče nedostatci, što tehnički, poput sanitarnog čvora koji mora biti imperativ na svakoj od njih, što oni koji će još jače naglasiti priču božićnog ugođaja u metropoli – zaključuje Letica.

Ključne riječi

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije