Zagrepčanka Željka upozorila je na propuste u ZET-ovu sustavu skidanja novca s vrijednosnih kartica jer ju je u nekoliko navrata iznenadio prazan račun.
Nakon što je shvatila da je oštećena, ZET-u se obratila s reklamacijom te dobila ispis na kojem se jasno vidi da je kartica praznija za 20 kuna. Umjesto 47 kuna imala je 27 kuna iako se nije vozila.
'Bojim se da nisam jedina'
– Kako se ne vozim često, znam koliko novca imam na računu pa mi je bilo čudno zašto mi odbija karticu. Tražila sam objašnjenje iz ZET-a, koji je priznao grešku i vratio mi novac – kazala je Željka. Dodala je kako su joj kazali da se greška može dogoditi, što ju je ponukalo da zatraži ispis i prijašnjih transakcija.
I na tom popisu uočene su nepostojeće vožnje pa je iz ZET-a dobila nadoplatu od 50-ak kuna.
– Bojim se da ja nisam jedina i tko zna koliko je ljudi ovako oštećeno. Neka sustav dorade i omoguće putnicima da mogu jednostavnije dobiti uvid u transakcije kako bi sve bilo transparentno – istaknula je oštećena putnica.
U ZET-u su kazali da sustav skida novac isključivo nakon prislanjanja kartice na uređaj i da nije riječ ni o kakvoj krađi.
– ZET ili bilo tko drugi ne može daljinskom kontrolom bilo kome odbijati iznose, nego je to moguće isključivo na uređaju – kazao je glasnogovornik ZET-a Tomislav Jurić.
Uređaji se blokiraju
Da je riječ o kvaru na uređajima koji očitavaju kartice, potvrdio nam je Ilija Tadić, predsjednik Sindikata autobusnog prometa.
– Jedno 30 posto uređaja u lošem je stanju i često se blokiraju. Tako se događa da uređaj pri prelasku iz 2. u 1. zonu ostane blokiran u 2. zoni pa putnicima umjesto 10 skine 20 kuna – objasnio je Tadić.
Dodao je da se isto može dogoditi i kada netko od putnika pri registraciji kupuje dvije karte jer se zna dogoditi da se uređaj blokira i sljedećim putnicima može skinuti novac kao da je riječ o dva putnika.
Iz ZET-a pak navode da je riječ o izuzecima jer se većina kvarova manifestira tako da se uređaj jednostavno blokira i ne radi. Samo stanje na kartici, kazali su, korisnici mogu provjeriti prije i nakon transakcije u svakom vozilu, a posumnjaju li u neku pogrešku, mogu se javiti u ZET gdje će im dati popis svih transakcija.
Mene samo zanima kako je zakonom regulirano čuvanje osobnih podataka. Jer tko se registrira ovim karticama ulazi u ZET-ov sustav i ogromnu bazu podataka po kojoj vas ZET može pratiti i točno zna kada vas, recimo, nema doma i stan vam je prazan.